Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@13:31:12 GMT

مهارت آموزی کوتاه ترین راه برای اشتغال است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۴۲۳۰

مهارت آموزی کوتاه ترین راه برای اشتغال است

به گزارش ایرنا، غلامرضا راز روز دوشنبه در اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی انیمیشن و موشن گرافیک در بوشهر افزود: نقش آموزش‌ های مهارتی درتحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است و می توان با ارائه آموزش باکیفیت و برگزاری مسابقه های نوین مهارتی، زمینه تولید داخلی واشتغالزایی را به ارمغان آورد.
وی اضافه کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال مهارت آموزی است و مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کاراست که انتظار می‌رود مسئولان و والدین درسوق دادن جوانان جویای کاربه مراکزآموزش فنی وحرفه ای گام‌های موثرتری بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راز هدف اصلی برگزاری مسابقات آزاد مهارت را اشتغالزایی و پیوند نخبگان مهارتی با صنعت عنوان کرد و گفت: اگرافراد دارای مهارت درکشورنداشته باشیم، به طور قطع توسعه کشور دچار اختلال می شود و یکی ازارکان مهم توسعه هرکشور تعدادنیروی ماهراست.
وی تصریح کرد: اگربخواهیم تولیدعلم را تبدیل به ارزش اقتصادی کنیم وآثارآن را دراقتصاد کشور وجامعه ببینیم، نیاز به نیروی ماهرداریم و این با توسعه آموزش های مهارتی در جامعه میسر نمی شود.
مدیرمسابقات ملی وبین المللی مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه ای گفت: نزدیکترین راه به اشتغال، مهارت آموزی است وبیشترین افراد بیکارجامعه طبق آمارهای کشورافراد فاقد مهارت هستند وافرادی که مهارت دارند ازشانس بالایی برای داشتن شغل برخوردارند.
وی تاکیدکرد: بحث های مهارتی فارغ ازمسائل سیاسی، منطقه ای، قومیتی یک بحث ملی است که از نیازهای جامعه به حساب می آید و باید در تمامی جامعه ترویج شود.
نخستین دوره مسابقه انیمیشن و موشن گرافیک فنی و حرفه ای کشور از روز یکشنبه به مدت 2 روز در بوشهر در حالی برگزاری است.
6047/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اشتغال اقتصاد مقاومتی صنعت فنی و حرفه ای نخبگان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، عرفان خسرویان رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه دولتی و حضوری کشور است که در زیر نظام آموزش‌های مهارتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: آموزش مهارتی برای تامین نیروی کار استاندارد در صنایع، کارخانجات و حتی خدمات سهم مهمی در توسعه کشور ها دارد بنابراین دولت ها برنامه ریزی منسجی دراین زمینه دارند، دانشگاه فنی و حرفه ای با همکاری بخش خصوصی و دولتی ساماندهی خوبی نسبت به آموزش های مهارتی داشته است که منجر به طراحی کنفرانس ملی مهارت شده است که در روزهای دو شنبه و سه شنبه (سوم و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳) در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

وی افزود: افتتاحیه کنفرانس روز دوشنبه سوم اردیبهشت با حضور وزیر علوم به عنوان سخنران کلیدی آغاز می‌شود، از سایر بخش‌های کشور هم مهمانی دعوت شده اند که حضور خواهند داشت.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: طبق آمار کمیته علمی کنفرانس حدود ۲۸۳ مقاله به کنفرانس مذکور ارسال شده است که ۵۱ درصد از آنها پذیرفته شده و حدود ۱۴۵ مقاله برای کنفرانس نهایی شده است، ۲۵ درصد مقالات به صورت شفاهی و مابقی به شیوه پوستر ارائه می‌شود.

خسرویان با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این کنفرانس شکل دهی به اکوسیستم تصمیم گیران در حوزه مهارتی و فنی و حرفه ای کشور است افزود: در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار می گیرند.

خسرویان افزود: ۶۰ درصد از مقالات روز کنفرانس مربوط به بخش دولتی و ۴۰ درصد مقالات مربوط به مشاغل بخش خصوصی است، هدف اصلی کنفرانس، ایجاد هماهنگی بین همه ذی نفعان حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور است، بسیاری از حوزه ها ذی نفعان حوزه فنی و حرفه ای هستند بنابراین هدفمان این است که بتوانیم در ذهن مسئولان کشور تصویر شفاف تری از چالش‌ها و فرصت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد کنیم. این کنفرانس می تواند چشم انداز روشنی برای ریل گذاری اهداف اجرایی صحیح برای توسعه فنی و حرفه ای در کشور ایجاد کند.

کد خبر 6083330

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور
  • دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند
  • عملکرد مهارت‌آموزی در شهرستان دیر ۱۷۰ درصد رشد داشته است
  • رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود
  • ترویج آموزش های مهارتی برای تولید و اشتغال
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد