Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@03:45:26 GMT

فرماندار: ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس خط قرمز ما است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۴۴۹۵

فرماندار: ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس خط قرمز ما است

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، امیراله حقیقی در نشست ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان پردیس اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز یکی از موضوعات جدی و مشکل ساز شهرهای شمال شرق استان تهران و این شهرستان به دلیل ویلا سازی در مناطق خوش آب و هوا است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر جلوگیری از ساخت و ساز و تخریب منابع طبیعی اظهار داشت: همه ما موظفیم از منابع طبیعی، محیط زیست، زمین‌های حاشیه رودخانه ها و انفال در مقابل تخریب افراد سودجو محافظت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شهرستان پردیس گفت: تخریب محیط زیست ایجاد مشکلات روحی و روانی را برای مردم و رشد بی قواره حاشیه شهرها در پی ساخت و ساز بی رویه را به دنبال دارد.
حقیقی گفت: بیش از 85 درصد از وسعت این شهرستان در مناطق چهارگانه محیط زیست واقع شده و ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه هیچ توجیهی ندارد.
وی افزود: مسئولین ادارات در شهر و روستا وظایف نظارتی خود را جدی بگیرند و با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز و خارج از ضوابط برخورد قانونی داشته باشند.
فرماندار شهرستان پردیس خاطر نشان کرد: یکی از آسیب های جدی ما در ادارات اشراف نداشتن مسئولین بر وظایف اصلی خود در راستای انجام کار است، مسئولین ادارات قوانین مربوط به کار خود را مطالعه کرده و بر اساس وظایف قانونی خود خدمات رسانی کنند.
حقیقی گفت: همه ادارات باید به وظیفه خود عمل کنند و محدویت در منابع و نیروی انسانی بهانه ای برای کم کاری و عدم رعایت مقررات نیست و در هر تخلف اداری مدیر مجموعه باید پاسخگو باشد.
وی در ادامه با اشاره به وجود مشکل در اجرای احکام اظهار داشت: مرجع قضایی حکم را صادر می کند و در اجرای احکام شاهد تعلل و تاخیر از سوی مسئولین اجرایی هستیم.
فرماندار شهرستان پردیس با تاکید بر تشدید نظارت بر عملکرد سازمان‌ها خاطر نشان کرد: مدیران در ایام تعطیلات نوروز و پس از آن نظارت جدی و قاطع بر عملکرد مجموعه خود داشته باشند.
حقیقی گفت: مسئولین با هر گونه فساد در مجموعه برخورد کنند سلامت کار اداری را در سرلوحه کاری خود قرار بدهند.
وی افزود: شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهر بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستایی بر امور مالی نظارت دقیق داشته باشند و بخشداران و اعضای شورای روستایی بر عملکرد دهیاران و نحوه مصرف ارزش افزوده نظارت کنند.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اعضای شورای اسلامی شهر خوش آب و هوا ساخت و ساز محیط زیست نیروی انسانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نیروگاه زباله‌سوز در ساری ضرورت دارد

فرماندار ساری با اشاره به ضرورت بر تسریع در ساخت نیروگاه زباله‌سوز در این شهرستان اتمام چند پروژه شهری در مرکز استان را از سیاست‌های مهم سال‌جاری مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت، صبح امروز_دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در بازدید از پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه) که با حضور شهردار ساری، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساری، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان و مدیران شهرداری انجام شد، وجود این پارک جنگلی را از ظرفیت‌های مهم گردشگری در مرکز استان عنوان و اظهار کرد: ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداری از دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان، ضرورت دارد این دستگاه‌ها در اتمام این پروژه و برای تأمین زیرساخت‌ها همکاری مضاعف‌تری را با شهرداری ساری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اتمام چند پروژه شهری در مرکز استان از سیاست‌های مهم در سال ۱۴۰۳ است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سرمایه ملی، حفاظت از منابع طبیعی نیز در اولویت قرار گیرد.

فرماندار ساری با بیان اینکه مرکز استان باید به نقطه مطلوب برسد، گفت: همه دستگاه‌ها پای کار شهرداری باشند تا آنچه که مدنظر است، تحویل مردم این شهرستان و گردشگران داده شود.

نوبخت با اشاره به ساخت نیروگاه زباله‌سوز این پروژه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیست محیطی در مرکز استان دانست و بیان کرد: اگر لازم باشد چون میدان بار، در مکان پروژه کانکس برپا می‌کنیم تا این پروژه را هم به سرانجام برسانیم.

کد خبر 744762

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • آماده باش کامل تمام ادارات شهرستان بم برای سیل احتمالی
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • ساخت نیروگاه زباله‌سوز در ساری ضرورت دارد