Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:22:35 GMT

مطالبی که مدیرعامل خانه تئاتر رو کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۴۵۶۳

مطالبی که مدیرعامل خانه تئاتر رو کرد

تهران - ایرنا - مدیرعامل خانه تئاتر به عنوان عضو هیئت داوران انتخاب چهره برتر سال 97 برنامه «فرمول یک»، درباره این حرکت برنامه علی ضیاء و آرای خود حقایقی را رو کرد.

«شهرام گیل آبادی» دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره انتخاب چهره مردمی اظهارداشت: هرفردی یک قصه و روایتی دارد، قصه ها توالی رویدادها و روایت ها نوع نگاهی است که ما به زندگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: «فرمول یک» تصمیم گرفته که به مردم سرزمین خود طور دیگری نگاه کند. از این رو فهرست 40 نفره ای انتخاب کرده و از بعضی کارشناسان خواسته 10 نفر از بین آنها انتخاب کنند، اما تصور من این است که هر فردی روی زمین یک آدم خاص است، چون هیچکس با دیگری قابل قیاس نیست.

** عصمت احمدی و یوسف اصلانی

این کارگردان تئاتر ادامه داد: من از این فهرست 40 نفره 10 نفر را انتخاب کردم نخستین نفری که به ذهنم رسید عصمت احمدی است که اشتغال زایی تخصص ویژه او است و باعث شده 300 نفر سرکار بروند. نفر دوم یوسف اصلانی است که برای 150 کودک بی سرپرست که دارای مشکلات ذهنی و جسمی هستند پدر شده است و نفر سوم فهرست من فردی جز طناز بحری نیست؛ نخبه ای که به هلند می رود اما دل او با کشور خودش است و خدمات متفاوت خودش را به مردم خودش عرضه می کند.
گیل آبادی تصریح کرد: قصه ای وجود دارد به نام قصه بی بدیل زنان ایرانی؛ فرنگیس حیدرپور هم یکی از بی بی های بزرگی است که در دفاع جلوی بسیاری از اجانب را گرفت کسانی که به خانه اش حمله کرده بودند گرفت. دلاور و آدم ویژه دیگر از دید من کسی جز صغری خانی نیست؛ کسی که لباسی به تن کرده که نارنجی است اما این لباس فخر پادشاهی را برایش به وجود آورده چون کار می کند تا خانواده اش را بسازد و نان سر سفره خانواده بیاورد.
وی تاکید کرد: جوانی که 300 نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم زیر پوشش خود دارد ناصر سادات و دیگر انتخاب من است. نفر بعدی خانم زیبا عزیزی است که جایزه خلاقیت زنان در اشتغال زایی در فضای روستایی را به خود اختصاص داده است.

** 11 نفر از 30 نفر

مدیر عامل خانه تئاتر یادآور شد: پیرمرد باصفایی سال 1317 در تبریز به دنیا آمده و حاج کاظم کبیر نام دارد؛ او مشهور به رعایت حق الناس است. روح الله مختاری متولد 1358 کرمان نیز روحانی عزیزی است که با فکر خودش مصلی را در اختیار دستفروشان قرار می دهد، دست شما درد نکند اما مصلی می تواند هزار کاربری دیگر هم داشته باشد و اما نفر آخری که به ذهنم رسید خوب است معرفی شود کمیل نظافتی است که از جیب خود می گذرد سفر کربلا نمی رود و آن پول را در اختیار پیوند حلزون گوش برای نیازمندان قرار می دهتد.
وی گفت: از فرمول یک به خاطر این حرکت جدی و اساسی که امسال رقم زده است تشکر می کنم.
بیش از 30 نفر از چهره‌های شناخته شده حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی، علمی و دانشگاهی اعضای هیات انتخاب چهره‌های برگزیده بودند که با آرای خود گزینه‌های پیشنهادی شان به عنوان 11 چهره برگزیده را مشخص کردند.
به گفته علی ضیا مجری و تهیه کننده «فرمول یک»، ایده و استراتژی اصلی پیگیری و ساخت برنامه‌ای با هدف انتخاب چهره برگزیده سال با رویکرد اجتماعی، تلاش برای دیدن افرادی در بطن جامعه است که با وجود کارهای بزرگ و مهم‌شان تاکنون به هر دلیلی آن‌طور که باید یا دیده نشده‌اند و یا کمتر دیده شده‌اند.
با اعلام 11 گزینه نهایی منتخب، تا روز 25 اسفندماه رأی‌گیری از طریق پیامک رایگان، اپلیکیشن و همچنین حضوری با مراجعه به فرهنگسراهایی چون رسانه، اشراق،‌ ارسباران ممکن خواهد بود و چهره های برگزیده مهمان برنامه تحویل سال شبکه یک خواهند شد.

** آنچه درباره انتخاب چهره مردمی 97 گذشت

برنامه «فرمول یک» امسال بعد از ماه مبارک رمضان با این هدف شروع شد که قهرمانان ملی را برای مردم معرفی کند؛ قهرمانانی که چهره‌های مردمی هستند.

عوامل این برنامه هر چه جلوتر رفتند مشاهده کردند که این ایده هم با اقبال بینندگان مواجه شده و هم سوژه‌های مردمی زیادی هر روز به آنها معرفی می‌شد، بنابراین تیم سازنده و گروه اجتماعی شبکه یک به این نتیجه رسیدند که در روز‌های پایا نی سال 97، چهره‌های مردمی سال را که بخشی از این افراد قبلا به برنامه «فرمول یک» آمده بودند، به بینندگان معرفی کنند.

در ابتدا از لیست 500 نفره، 200 نفر را انتخاب شدند و سپس از این تعداد 40 نفر گلچین شدند و در اختیار هیات انتخاب قرار گرفتند. این هیات منتخبی از کارشناسان شبکه یک، تیم برنامه ساز، خبرگزاری ها، هنرمندان، ورزشکاران، بازیگران سینما و تلویزیون، نویسندگان، سیاستمداران، روانشناسان، جامعه شناسان و فعالان اجتماعی هستند.

هیات انتخاب هم پس از بررسی‌های طولانی و تخصصی، تا آخر وقت 27 بهمن، 10 نفر را از بین این افراد برگزیده و به شبکه معرفی کردند.

از اوایل اسفندماه، در برنامه «فرمول یک»، 10 نفر برگزیده به انتخاب آرای مردمی گذاشته شدند تا در ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک، این چهره مردمی برتر سال 97 را معرفی شود.

قرار بر این شد که 10 نفر برگزیده به مرور در ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک که از 25 اسفند آغاز می‌شود، دعوت شوند تا چهره برتر مردمی سال در زمان تحویل سال از طریق همین برنامه به بینندگان معرفی شود.

مسئولان نیز در این باره گفتند که در سال آینده از این منتخبین استفاده خواهند کرد به این صورت که قرار است آن‌ها در اقصی نقاط کشور فعالیت‌های عام المنفعه و خیرخواهانه انجام دهند و سیما این فعالیت‌ها را در برنامه انعکاس تصویری دهد.


فراهنگ**9210

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گيل آبادي مدير عامل خانه تئاتر صدا و سيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین اختتامیه معرف چهره‌های برتر هنر انقلاب در سال ١۴٠٢ استان بوشهر، اکبر ابراهیمی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه موسیقی، ساسان نوذری چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای نمایشی، احمدرضا قربانی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای تصویری، حسن خمسه چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای تجسمی، عبدالرحیم شاه حسینی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه آفرینش‌های ادبی، حیدر منصوری چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه ادبیات پایداری، مونس عبدی زاده چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه پژوهش هنر، علیرضا میرشکاری معرفی شدند.

همچنین در ۲ بخش ویژه تولید اثر با موضوع مقاومت و فلسطین به ترتیب محمدعلی نادری و حسین سبحانی برتر شناخته شدند.

در عرصه تولید آثار مردمی و جریان سازی هنر مردمی، صادق آزاد فر برتر شناخته شد.

کد خبر 6081600

دیگر خبرها

  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب
  • معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد
  • چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند