Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@16:49:37 GMT

«تسلا» قیمت ماشین‌هایش را افزایش خواهد داد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۶۱۱۲

«تسلا» قیمت ماشین‌هایش را افزایش خواهد داد

شرکت تسلا هم‌زمان با بستن تعدادی از نمایندگی‌هایش برای کاهش هزینه‌ها، قیمت خودرو‌های الکترونیکی‌اش را افزایش می‌دهد.این شرکت اتومبیل‌سازی قبلا گفته بود که سه درصد افزایش قیمت شامل ماشین مدل ۳ (که مدل ارزان‌تری است) نمی‌شود.

تسلا اوایل ماه مارس گفته بود که تعدادی از نمایندگی‌هایش را می‌بندد تا کسری بودجه از مدل ۳ را جبران کند و بتواند این ماشین را با قیمت ۳۵۰۰۰ دلار در آمریکا عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا گفته می‌شود که با بسته شدن حدود نیمی از نمایندگی‌هایی که قرار بود بسته شوند، نیمی از بودجه مورد نظر صرفه‌جویی شده است.  

تسلا می‌گوید باز نگه داشتن نمایندگی‌های بیشتر موجب می‌شود که قیمت جهانی این وسیله نقلیه به طور متوسط سه درصد بالا برود.این شرکت ۳۷۸ نمایندگی و گاراژ تعمیر اتومبیل دارد، اما اعلام نکرده که کدام‌یک از آن‌ها را خواهد بست.شرکت تسلا گفت: "دو هفته اخیر ما تک تک نمایندگی‌ها را ارزیابی کردیم و تصمیم گرفتیم که تعداد قابل توجهی از آن‌هایی که قرار بود بسته شوند را باز نگه داریم. ما در ماه‌های آینده هم ارزیابی آن‌ها را ادامه می‌دهیم. "

در حالی که شرکت تلاش می‌کند تا از افزایش قیمت مدل ۳ جلوگیری کند، نمونه‌های گران‌تر مانند "مدل اس" و "مدل ایکس" با افزایش قیمت روبرو خواهند شد. این مدل‌ها در حال حاضر تا ۸۷ هزار پوند قیمت دارند و البته مشتریان می‌توانند ماشین‌ها را تا ۱۸ مارس با قیمت فعلی بخرند.تسلا همچنان قصد دارد فروش خودروهایش را به صورت اینترنتی انجام دهد و می‌گوید که به مشتریان خود در نمایندگی‌هایش آموزش می‌دهد که چگونه با موبایل تسلا بخرند. فرآیندی که به گفته تسلا فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

قبلا گفته شده بود که فروش اینترنتی به تسلا اجازه می‌دهد که قیمت‌ها را به طور متوسط تا ۶ درصد کاهش دهد و همچنین مدل ۳ را هم ارزان‌تر تحویل مشتری دهد.این شرکت می‌گوید که "با سخاوتمندی ماشین‌هایش را پس می‌گیرد" تا از نیاز برای رانندگی آزمایشی توسط مشتریانش جلوگیری کند. مشتریان می‌توانند ماشین را هفت روز پس از استفاده یا پس از ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) پس دهند.

تسلا گفته است بعضی نمایندگی‌ها که "بسیار در معرض دید" بودند و بسته شده‌اند، دوباره بازگشایی می‌شوند؛ البته با کارمند کمتر.نمایندگی‌ها تعداد کمتری اتومبیل نگه می‌دارند و به مشتریانی خدمت ارائه می‌دهند که دوست دارند بلافاصله پس از خرید سوار ماشین جدیدشان شوند.

شرکت تسلا پس از گذراندن "سخت‌ترین سال" از زمان تاسیس، تصمیم به کم کردن قیمت‌ها گرفت. این شرکت در ژانویه اعلام کرد با بسته شدن حدود ۳۰۰۰ موقعیت شغلی، هفت درصد از ۴۵ هزار نیروی کارش را تعدیل می‌کند.

در آن زمان ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا گفت که قیمت ماشین‌های شرکت هنوز "برای بیشتر مردم خیلی گران است. "

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایلان ماسک تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، قبل از رونمایی تصور می شد موبایل پولستار یک نسخه شبیه سازی شده دستگاه میزو۲۱ پرو باشد. در حقیقت نیز موبایل پولستار فون و میزو۲۱ پرو ویژگی های یکسانی دارند.

پولستار فون که مجهز به هوش مصنوعی است، دارای تراشه اسنپ دراگون ۸Gen۳، قابلیت شارژ بی سیم ۵۰ وات و با سیم ۸۰ وات وتنظیمات ۳ تایی دوربین پشتی است. دوربین اصلی دستگاه ۵۰ مگاپیکسل است که همراه آن یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

البته نمی توان ادعا کرد سخت افزار دوربین موبایل قدرتمند است اما از سوی دیگر نمی توان انتظار داشت موبایلی که یک شرکت خودروسازی برقی معرفی می کند، ویژگی های پرچمدار داشته باشد.

نکته متمایز بین پولستار فون و میزو۲۱ پرو رابط کاربری است. موبایل پولستار با سیستم Polestar Phone OSکار می کند که در واقع یک نسخه از Flyme OS است. رابط کاربری این دستگاه عناصری دارد که طراحی آنها مشابه رابط کاربری خودروی برقی همین شرکت است. Flyme OS یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید است که برای سخت افزارهای شرکت میزو شخصی سازی شده و ارتقا یافته است.

موبایل پولستار فون با چند ویژگی هوش مصنوعی از جمله جستجوی تصویر، تولید عکس و خلاصه سازی متن با کمک این فناوری است و شباهت زیادی به ویژگی های مشابه در برخی موبایل های هوشمند دارد.

علاوه بر این ویژگی ها دستگاه مجهز به قابلیت پولستارلینک است تا خودروهای برقی همین شرکت را کنترل کند. به این ترتیب کاربران می توانند با کمک موبایل وضعیت خودروی برقی خود را رصد کنند.

این موبایل در چین عرضه شده و هنوز مشخص نیست در جهان نیز فروخته می شود یا خیر. نسخه این دستگاه با ظرفیت۱۶ گیگابایتRAM و یک ترابایت حافظه داخلی در چین ۷۳۸۸ یوان قیمت گذاری شده که معادل ۱۰۲۰ دلار است.

کد خبر 6087442 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود