Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:51:00 GMT

پروژه شهر آبی خرمشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۶۲۷۲

پروژه شهر آبی خرمشهر افتتاح شد

فاز اول پروژه شهر آبی خرمشهر، عصر امروز (دوشنبه ۲۰ اسفند) با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور رفع آب شرب این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، فاز اول پروژه شهر آبی خرمشهر عصر امروز (دوشنبه ۲۰ اسفند) با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به منظور تصفیه و تامین آب شرب این شهرستان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سردار سرلشکر محمدعلی جعفری»، در آئین افتتاحیه فاز نخست شهر آبی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه دستگاه ‌های شهر آبی خرمشهر حاصل تلاش دانشمندان کشور و جوانان دانشگاه امام حسین (ع) برای رفع مشکل آب شرب در مناطقی است که با مشکل مواجه هستند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران، افزود: این دستگاه‌ ها ساخت داخل کشور هستند و قادرند از رطوبت هوا، آب تولید کرده، آن را شیرین و آلودگی آن را تصفیه کنند و در جایی که آب وجود ندارد می توان با قیمت بسیار ارزان مشکل آب شرب مردم منطقه را مرتفع کرد.

 

سامانه پرتابل شیرین سازی و سرامیکی با قابلیت تصفیه و شیرین سازی ۵۰ هزار لیتر در روز، سامانه ‌های فیلتراسیون با ظرفیت‌ های متفاوت، سامانه ثابت شیرین سازی با قابلیت تصفیه و شیرین سازی ۱۰۰ هزار لیتر آب در روز و سامانه حذف عنصری کلکتورهای خورشیدی از جمله تجهیزاتی است که در شهر آبی خرمشهر به کار رفته است.

 

ظرفیت تصفیه آنتی باکتریال و شیرین سازی ۳۰ هزار لیتر آب در روز، قابلیت استفاده از طریق دو منبع برق مستقیم و موتور برق، استفاده در مکان‌ های مختلف و قابلیت پیاده سازی دستگاه بر روی وسایل نقلیه از جمله قابلیت‌ های این سامانه‌ سیار آبی است.

 

علاوه بر آن، این فناوری از فناوری‌ های برتر دنیاست که به همت مهندسان جوان و جهادگران شرکت‌ های دانش بنیان دانشگاهی کشور با مدیریت دانشگاه جامع امام حسین (ع) ساخته شده است .با راه اندازی این پروژه بخش مهمی از مشکلات آبی در شهر خرمشهر برطرف خواهد شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل گام دوم انقلاب تصفیه و تامین آب شرب شهر آبی خرمشهر سردار جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد

به گزارش قدس انلاین، با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد.

پروژه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا دارای دو سد بتن-غلطکی و لوله انتقال آب ۱۹ کیلومتری است. نیروگاه تولید برق این طرح در عمق ۷۵۰ متری زمین جای دارد.

پروژه چند منظوره اومااویا، همچنین ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سریلانکا را تحت آبیاری قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • (ویدیو) افتتاح ابرپروژه ایرانی در سریلانکا
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد
  • طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد