Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:32:13 GMT

فعالیت احزاب ، پیش نیاز توسعه سیاسی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۷۲۰۵

فعالیت احزاب ، پیش نیاز توسعه سیاسی

یاسوج- ایرنا- گروهی از دبیران و اعضای احزاب شهرستان بویراحمد و کارشناسان سیاسی دریک شب سرد زمستانی در فرمانداری بویراحمد به عنوان بزرگترین شهرستان و مرکزکهگیلویه و بویراحمد گرد هم آمدند تا برای فعالیت موثر ،کارآمد و ارائه راهکار برای رفع مشکلات پیش روی احزاب منطقه هم اندیشی کنند.

به گزارش ایرنا، دبیران احزاب استانی و شهرستان بویراحمد از این نشست هم اندیشی استقبال کردند و با رویی گشاده آنچه را که برای فعالیت بهتر احزاب درست می پنداشتند بدون لکنت زبان بر زبان جاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از سیاسیون باسابقه از موانع پیش روی فعالیت حزبی در کهگیلویه و بویراحمد گفت و گلایه داشت که هنوز فعالیت سیاسی در این استان نهادینه نشده است.
دیگری تاکید داشت که فعالیت حزبی باید چنان در جامعه نهادینه شود و احزاب نیروهای کارآمد تربیت کنند که به راحتی بتوانند اداره منطقه را به عهده بگیرند و در برابر افکارعمومی مجبور به پاسخگویی نسبت به عملکرد خود باشند.
بانویی فعالیت حزبی بویژه برای زنان در استان و شهرستان بویراحمد را با هزینه دانست و از مسئولان خواست چاره ای بیندیشند که فعالیت حزبی زنان به کمک دولت بیاید و گره از مشکلات باز کند نه اینکه برای فعالیت بترسند و پایشان بلنگد.
فرماندار جوان شهرستان بویراحمد با حوصله دیدگاه های مدیران و اعضای احزاب منطقه را شنید و آن گاه در آغاز سخن تاکید کرد که توسعه اقتصادی هر منطقه در گرو توسعه سیاسی است و توسعه سیاسی نیز بدون حضور احزاب قدرتمند و دارای برنامه کارشناسی شده اتفاق نمی افتد.
شاهرخ کناری دوشنبه شب در نشست احزاب سیاسی بویراحمد در فرمانداری این شهرستان افزود: در 15 ماه گذشته با تمامی درخواست های تشکیل احزاب موافقت شده است اما احزاب برای نشان دادن توانمندی‌های خود نیاز به زیرساخت‌هایی دارند که باید فراهم شود.
کناری ادامه داد: شرایط حال جامعه با گذشته فرق دارد، در جنگ نظامی شرایط و تکلیف مشخص بود اما در شرایط فعلی، بدخواهان نظام ورود کرده‌اند تا حاکمیت آن را ناکارآمد نشان بدهند.
وی گفت: حیات احزاب باید از حیات بنیانگذاران آنها جدا شود و احزاب باید برای خود برنامه داشته باشند در حالی که برخی از احزاب پشت بنیانگذاران‌ خود مخفی شده اند.
کناری تاکید کرد: مهم‌ترین کار احزاب باید تربیت نخبگان باشد و برای جامعه نیروی دانشمند و نخبه پرورش کنند.

**هدف اصلی احزاب باید خدمت به مردم باشد
فرماندار بویراحمد یادآوری کرد: مبنای شکل گیری حزب برای کسب قدرت، و کسب قدرت برای خدمت است و هدف اصلی‌ همه احزاب باید خدمت به مردم باشد.
کناری با بیان اینکه احزاب محصول جامعه است، گفت: برخی در استان کهگیلویه و بویراحمد حزب را یک ماشین سواری برای خوشگذرانی می‌دانند در حالی که حزب بذری می‌کارد تا در آینده آن را درو کنند.
وی ادامه داد: حزب ارث پدری کسی نیست و نباید محل کنایه زدن به جامعه باشد بلکه حزب باید محل شفاف سازی و پاسخگویی برابر با اصول دموکراسی باشد.
کناری افزود: برخی کشورها دو حزب بیشتر ندارند، اما برترین شرایط اقتصادی را هم دارند اما از طرفی کشور ما 256 حزب دارد و مشکلات زیادی هم وجود دارد.
وی گفت: احزاب باید خود و فعالیت های خود را در چارچوب نظام و دولت انجام بدهند.

**صدور 36 مجوز تشکیل حزب در 2 سال
معاون سیاسی فرمانداری بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه احزاب سیاسی باید در راستای بهبود توسعه شهرستان قدم بردارند، گفت:تاکنون 12 حزب از فرمانداری بویراحمد مجوز فعالیت گرفته‌اند و بدون دخالت دادن هر نوع نگاه سیاسی مورد حمایت قرار گرفته اند.
عبدالحمید پناهی افزود: شهرستان بویراحمد تا سال 95 حدود 22 سمن و سازمان مردم نهاد داشت که از سال 95 تا اواخر سال 97، مجوز 36 سمن دیگر صادر شده است.
وی ادامه داد: فرمانداری در این مدت از تمامی سخنرانی‌ها حمایت کرده و هیچ سخنرانی سیاسی در شهرستان لغو نشده است همچنین در این مدت هیچ کنسرتی لغو نشده است.

**کارسیاسی هزینه بر است
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش نیز در این نشست با بیان اینکه ماهیت کار سیاسی هزینه بر است گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه‌ها برای زنان بیشتر است و باید بستر فعالیت‌های سیاسی برای زنان فراهم شده و مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شود.
فرزانه آرامش افزود: زنان اصلاح طلب از عواقب کار سیاسی هراس دارند و نباید به صرف انجام کار سیاسی مشکلی برای بانوان ایجاد شود.
در این نشست نمایندگان تمامی احزاب فعال شهرستان در هر جناح و تفکری نقدها و پیشنهادات خود را ارایه کردند.
تمامی احزاب حاضر در جلسه بر حرکت در چارچوب نظام و تلاش برای ایجاد وحدت در جامعه تاکید داشتند.
انجام فعالیت فرهنگی در کنار فعالیت سیاسی، ارایه خدمت به مردم و پرهیز از نقد غیر منصفانه دولت ، تدوین چشم انداز برای احزاب برای پیشگیری از روزمرگی از جمله مواردی بود که نمایندگان احزاب در این نشست مطرح کردند.
استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه شهرستان بویراحمد از جمله مناطق کشور است که سیاست با زندگی ساکنانش عجین شده است .در هر کوی و برزن بخصوص در آستانه رویدادهای سیاسی مهم از جمله انتخابات ، فعالیت سیاسی مردم از کوچک تا بزرگ به اوج می رسد .
ساکنان این استان بیشتر تمایل به دور تفکر سیاسی رایج کشور یعنی اصلاح طلبی و اصولگرایی دارند.
شهرستان بویراحمد افزون بر 300هزار نفر جمعیت دارد.یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مرکزیت این شهرستان است.
9929/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي احزاب نشست با فرماندار ياسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مهندس امنیت اطلاعات  

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ چند سال پیش تنها دارایی‌های ارزشمندی که ممکن بود در اثر سرقت از دستمان برود پول و طلا و اشیای گرانبها بود اما امروز علاوه بر این موارد نگرانی تازه‌ای را هم تجربه می‌کنیم، نگرانی برای به خطر افتادن امنیت اطلاعات‌مان. از رمزهای بانکی بگیرید تا اطلاعات و عکس‌های توی گوشی تلفن همراه و داده‌هایی که در سیستم محل کارمان ذخیره کرده‌ایم همه این موارد می‌تواند به طور غیر مستقیم به لو رفتن دارایی‌های دیگرمان بینجامد. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری و البته پر طرفدار شدن گرایش امنیت اطلاعات در رشته مهندسی کامپیوتر شده است. امنیتی که به راحتی به دست نمی‌آید و در بسیاری از مواقع نیازمند کدنویسی‌های تخصصی است. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با این رشته آشنا شویم و ببینیم چه‌طور می‌توان به این حوزه وارد شد.    

چرا امنیت اطلاعات؟

 هدف از امنیت اطلاعات این است که ذخیره، تبدیل، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد و از انجام فعالیت‌های غیر مجاز جلوگیری شود. فعالیت‌های غیر مجاز یعنی چه؟ دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر و دستکاری اطلاعات همه و همه غیر مجاز محسوب می‌شوند.  از آنجایی که بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوین در بستر فضای مجازی و وب فعالیت می‎کنند برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعاتشان به مهندس امنیت اطلاعات نیاز دارند. غیر از این مورد همه ما که کاربران ساده اینترنت هستیم و در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف فعالیت داریم باید درباره مراقبت از اطلاعات شخصی‌مان آموزش ببینیم. خیلی‌وقت‌ها بدون این که بدانیم امکان نفوذ به اطلاعات شخصی‌مان را برای دیگران فراهم می‌کنیم و آموزش دقیق می تواند از لو رفتن اطلاعاتمان جلوگیری کند.

چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

گفتیم امنیت اطلاعات از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر است بنابراین مشخص است که یکی از مهارت‌های مورد نیاز در این حوزه کسب دانش کد‌نویسی است. کد نویسی گرچه از مهارت‌هایی است که در دانشگاه هم آموزش داده می‌شود اما یادگیری ان در سطحی که مورد نیاز کسب‌و‌کارهاست بیشتر به همت خودتان بستگی دارد. اگر حوصله نشستن زیاد پشت لپ‌تاپ و سر و کله زدن با الگوریتم‌ها و دستورهای برنامه‌نویسی را ندارد احتمالا شما برای شغل امنیت اطلاعات مناسب نیستید. در کنار کد نویسی تقویت مهارت در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی هم بسیار به کارتان می‌آید.

چه رشته‌ای در دانشگاه بخوانیم؟

رایانش امن یا امنیت اطلاعات هردو نام یکی از گرایش‌های مهندسی کامپویتر در مقطع ارشد و دکتراست. بنابراین اگر به این رشته علاقه‌مند هستید بدانید که تنها در مقطع ارشد و دکترا می‌توانید به این رشته وارد شوید. دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، شیراز، اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شاهد از دانشگاه‌‍‌های دولتی هستند که این رشته را در مقطع ارشد ارائه می‌کنند.

چه‌طور وارد بازار کار بشویم؟

از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر انتظار می‌رود بتوانند در طراحی، تحقیق، به روزسازی، بهینه‌سازی، امنیت و نوآوری پیوسته با تأمین قابلیت رقابت‌پذیری بین‌المللی در سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌ای و هوشمند سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت کنند. همه صنایع و کارخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، زیر ساخت‌های محاسباتی و ارتباطی در کشور نیاز به امنیت اطلاعات دارند. بنابراین کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند و مهارت‌های لازم و کافی را دارند می‌توانند در عناوین شغلی مرتبط با امنیت اطلاعات مشغول به کار شوند. بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و ارائه‌دهندگان خدمات بورسی و ارزی هم به دلیل حساسیت بالای کارشان به امنیت قدرتمند در شبکه و زیرساخت خود نیاز دارند. بنابراین طیف گسترده‌ای کسب‌و‌کارها هستند که می‌توانند گزینه‌های شغلی خوبی برای فارغ‌التحصیلان این گرایش باشند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم