Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@08:45:32 GMT

نبود شن و ماسه و سرگرانی مردم در لنده

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۷۲۹۶

نبود شن و ماسه و سرگرانی مردم در لنده

چندین ماه است که مردم شهرستان لنده به واسطه نبود شن و ماسه و تعطل کردن کارخانه های سنگ شکن سرگردان و چشم انتظار تدبیر مسئولان هستند.
امروزه مهمترین عامل ساخت و ساز در تمام جوامع مصالح ساختمانی آن هم شن و ماسه است که زیربنای همه ساخت و ساز ها است ولی چندین ماه است که این معضل گریبانگر مردم لنده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نبود و کمبود شن و ماسه در شهرستان لنده با داشتن بیش از سه کارخانه تولید شن و ماسه یک چالش بزرگ در این شهرستان محسوب می شود چرا که مصالح مورد نیاز این کارخانه ها تا کنون از بستر رودخانه تامین می شد و بنا به مشکلات محیط زیستی و برداشت بی رویه عملا کارخانه ها به جز یک کارخانه که به هیچ وجه جواب گوی نیاز مردم نیست فعال است.
در این شب های سرد زمستانی تنها کارخانه فعال به صورت24ساعته فعال است و باز هم جواب گوی نیاز مردم و ادارات نیست و همین نیز یک چالش اساسی برای ساخت و ساز ها ایجاد کرده است.
در هفته جاری نیز جمعی از صاحبان مشاغل تولید تیرچه و بلوک نیز با حضور در فرمانداری لنده خواستار پیگیری مشکلات کارخانه های سنگ شکن شدند.
در همین رابطه نیز مختار مشهدی زاده شهردار لنده در یکی از جلسات شهرستان لنده با گلایه از نبود شن و ماسه گفت: چندین ماه است که تمام مخازن قیر ما پر شده است و منتظر شن و ماسه برای آسفالت خیابان ها و کوچه ها هستیم.
وی افزود: پروژه های عمرانی ما متاسفانه به دلیل نبود ماسه عملاً با مشکلات زیادی مواجه شدند که انتظار داریم فرمانداری هرچه سریعتر این معضل را بر طرف نماید.
جالب است که در سفر معاون امورعمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد به شهرستان لنده در چند ماه گذشته قول مساعد جهت رفع مشکلات کارخانه های شن و ماسه را داده بود که تا کنون عملاً هیچ نتیجه ای در بر نداشت.
7531/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ساخت و ساز نبود شن لنده ماسه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کریم اسدی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شهرستان خلخال اظهار کرد: تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسؤولان می‌شود که لازم است مسؤولان در جلوگیری از اجرای تصمیمات غلط در تأمین آب کشاورزی و شرب خلخال ورود کنند.

وی با بیان اینکه مردم خلخال آب و خاک بی‌نظیر در اختیار دارند ولی محروم زندگی می‌کنند، گفت: این محرومیت‌ها موجب مهاجرت یک سوم جمعیت خلخال شده است اما آن‌ها که مهاجرت نکرده‌اند برای تأمین معاش خانواده خود مجبور به تردد بین خلخال و شهرهای دیگر هستند که این دوری از خانواده باعث مشکلات عدیده روحی و روانی برای خود و خانواده‌شان شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال به تحت پوشش بودن ۷ هزار نفر از جمعیت خلخال در کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: مهار اب‌های هدر شده رودخانه‌ها و سارها می‌تواند کمک حال مردم در کشاورزی باشد و با کسب و کار ایجاد شده و رونق گردشگری، همه مشکلات این شهر برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به بی‌توجهی مسؤولان رژیم پهلوی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حکومت طاغوتی قدمی برای تأمین آب کشاورزی خلخال بر نداشت، اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در اواخر دهه شصت وقتی تبریز مرکز استان بود، برای تأمین آب کشاورزی منطقه با احداث سد کوثر گام‌های مؤثری برداشته شد که موجب خوشحالی عموم مردم شد.

وی به کم شدن ظرفیت سد خلخال پس از استان شدن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: پس از این اتفاق سهم کشاورزی دوازده میلیون متر مکعبی خلخال از این سد را به سه میلیون متر مکعب تقلیل دادند که سوالات زیادی را برای مردم این منطقه ایجاد کرد این سوالات با زمزمه بردن آب سد کوثر به شهر اردبیل به عنوان مرکز استان به بهت و حیرت مردم خلخال تبدیل شد.

امام جمعه شهرستان خلخال تصریح کرد: تاکنون سد کوثر تکمیل نشده است اما بنا بر ادعای مسؤولان آب رودخانه قزل اوزن که از خلخال عبور می‌کند را به اردبیل انتقال داده می‌شود که این اقدام اشتباه و دور از انصاف، مردم شریف و ولایتمدار خلخال را نسبت به انقلاب اسلامی و مسؤولان آن بدبین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه با ادامه روند تبعیض در توزیع امکانات و اعتبارات، توجیه و اقناع اذهان عمومی به وسیله دلسوزان نظام امری ناممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث بروز مشکلات بسیار دیگر خواهد بود و با این کار مدیریت شهرستان در دست جوانان احساسی با مدیریت افراد بیمار دل پشت پرده قرار می‌گیرد که با انقلاب و نظام زاویه دارند.

وی در پایان از مسؤولان کشوری درخواست کرد به این امر ورود و از انجام اشتباهات پیاپی و خلاف قاعده جلوگیری کنند.

کد خبر 6080113

دیگر خبرها

  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود