Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@22:38:38 GMT

عملکرد اصلاح‌طلبان مردم را بی‌اعتماد کرده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۸۱۵۰

عملکرد اصلاح‌طلبان مردم را بی‌اعتماد کرده است

به گزارش جهان نيوز، فرزانه مژگان در روزنامه سازندگی با طرح این سؤال که چرا مردم به اصلاح‌طلبان اعتماد نمی‌کنند نوشت: اگر قرار است احزاب اصلاح‌طلب در شورای هماهنگی یا شورای عالی اصلاح‌طلبان گرد هم بیایند و اجماع کنند، باید اصول کلی‌ای که بین احزاب اصلاح‌طلب وجود دارد را جمع‌آوری و مشخص کنند تا بر همان اصول و توافق پایبند بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که در سال‌های گذشته هرگز اتفاق نیفتاد و برحسب هیجانات قبل از انتخابات و اضطراری که احزاب اصلاح‌طلب احساس کردند، دور هم جمع شدند و لیست‌های انتخاباتی‌شان را مشخص کردند. برخی از نماینده‌هایی که با لیست امید وارد مجلس و شوراهای شهر شده‌اند، متاسفانه اصول اصلاح‌طلبی را رعایت نکردند و تعارضات رفتاری و فکری‌شان را با جبهه اصلاحات به وضوح نشان دادند. این امر باعث شد تا اعتماد عمومی متناسب با خروجی‌هایی که از عمل جبهه‌های مختلف اصلاح‌طلب بیرون می‌آید از بین برود.

یکی از نقصان‌ها نداشتن اصول و تعریفی مشخص برای اصلاح‌طلبی است تا براساس آن بتوانیم آن افراد را شناسایی و در قالب اصول مشخص شده بسنجیم. از سویی اخبار مربوط به استفاده از رانت به تدریج در جامعه پخش می‌شود و مردم می‌بینند فردی که به آن رای دادند و اعتماد کردند تخلفی انجام داده است که باعث سلب اعتماد جامعه می‌شود. زمانی که یک نماینده مجلس وارد پارلمان می‌شود نباید به غیر از تصمیم‌گیری در قانون، در موارد دیگری که ارتباطی به او هم ندارد دخل و تصرف داشته باشد. یا نماینده‌ای از شهری حتی با لیست امید وارد مجلس می‌شود و به خودش این اجازه را می‌دهد که درباره تمام اتفاقات اداری و مسائل اجرایی آن شهر اظهارنظر کند و اگر فردی باب میلش نباشد وزیر مربوط را تهدید به استیضاح کند. حتی در مواردی دیده شده که هنوز تعیین و معرفی وزرا شروع نشده، تلفن‌های نمایندگان مجلس به وزیر مربوطه برای انتصاب یا عدم انتصاب افراد مورد نظرشان شروع می‌شود. صحبت اخیر آقای خاتمی به عنوان رئیس تمام احزاب اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه اکنون بسیار سخت است تا شهروندان را بار دیگر راضی به مشارکت در انتخابات کرد، درست است. چنین سخنانی برگرفته از همان نبود قانون و منشوری واحد بین احزاب اصلاح‌طلب است که بتوانند بر اساس آن تصمیم‌گیری کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند.

در مجموع بازخورد آن عملکردی که به مردم نشان دادیم به‌هیچ عنوان مطلوب نبوده است. مردم با اشتیاق تمام برای انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس و شوراها پای صندوق‌های رای آمدند و به واقع حق و دین خودشان را ثابت کردند اما آنچه که باید را دریافت نکردند.

منبع:کیهان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند

منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات تمام شد و کسی که با کسب بیشترین آرا به مجلس رفته است، باید کار و عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مصطفی معینی، امروز_ سه‌شنبه هفتم فرودین-درحاشیه زیارت امامزاده عبدالله لتحر با تبریک ولادت میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: مجلس دوازدهم از هفتم خرداد رسماً کار خود را آغاز می‌کند، اما از هم‌اکنون برای شناسایی مشکلات حوزه انتخابیه کاشان و آران‌وبیدگل تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دیگر وقت شعار دادن نیست، افزود: مردم اعتماد، لطف و آبرویشان را در پای صندوق‌های رأی گذاشتند و نماینده خود را در انتخابات مجلس برگزیدند و الان نوبت این است که فرد منتخب پایبند به اعتماد و مشارکت آنها در راستای پیشرفت و توسعه حوزه انتخابیه خود گام بردارد.

منتخب مردم کاشان و آران‌وبیدگل در مجلس شورای اسلامی نشستن روی صندلی مجلس را جایگاه خطیری دانست و گفت: نمایندگان باید وفادار به اعتماد و اهتمام مردم در هنگام انتخابات باشند، زیرا عرصه‌های بزرگ مسئولیت، خطاهای بزرگ‌تری هم دارد، پس مبادا رفتارهایشان قبل و بعد از نمایندگی فرق کند.

معینی با گرامیداشت یاد تمام شهیدان کشور به‌ویژه شهدای منطقه لتحر کاشان اضافه کرد: امنیت، آرامش و آسایش امروز را مدیون خون شهدا هستیم و ان‌شاءالله کارگزاران نظام و خدمت‌گزاران مردم بتوانند راه آنها را ادامه دهند.

به گزارش ایمنا، مصطفی معینی، نماینده منتخب مردم کاشان و آران‌وبیدگل در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار صمیمانه با اهالی لتحر علاوه بر شنیدن دغدغه‌ها و درخواست‌های آنها با حضور در مزار شهیدان این منطقه فاتحه‌ای قرائت کرد.

کد خبر 739243

دیگر خبرها

  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • منتخب مردم باید عملگرایی را جایگزین شعارهایش کند
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • منتخب مردم باید عمل‌گرایی را جایگزین شعارها کند