Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص احتمال ائتلاف مجدد اصلاح‌طلبان با احزابی همچون اعتدال و توسعه و اصولگرایان به اصطلاح معتدل در انتخابات آتی، گفت: در خصوص بحث ائتلاف هیچ‌گونه صحبت جدی بین اصلاح‌طلبان انجام نشده است و این مسائل تنها در حدی است که برخی اظهارنظر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات چه اثری می‌تواند بر مشارکت مردم بگذارد. اینکه جبهه اصلاحات چگونه می‌خواهد در انتخابات ورود کند، هنوز به طور رسمی بین احزاب و نهادهای اصلاح‌طلب بحث نشده است.

بسیاری از اصلاح‌طلبان معتقدند ائتلاف زمان مجلس دهم صحیح نبوده است

دبیرکل حزب اراده ملت همچنین افزود: اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده بخواهند به صورت مستقل ورود کنند هم نظر مهمی است. باید به خروجی ائتلاف اصلاح‌طلبان و دیگر افراد در انتخابات مجلس دهم و عملکردی که تاکنون شاهد آن بودیم، توجه داشته باشیم.

حکیمی‌پور با بیان اینکه امروز بسیاری از اصلاح‌طلبان به این موضوع رسیده‌اند که ائتلاف صحیح نبوده است، اظهار کرد: برخی با لیست اصلاح‌طلبان وارد مجلس شدند ولی کار خود را به پیش می‌برند. برخی در مجلس آن انسجام اصلاح‌طلبانه‌ای را که باید در فراکسیون امید داشته باشند، ندارند.

تجربه مجلس دهم برای اصلاح‌طلبان مثبت نبود

وی افزود: امروز نگاه اصلاح‌طلبی در مجلس خدشه‌دار شده است و کار به جایی رسیده که فراکسیون امید به جای فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس دهم تشکیل شد، در حالی که اصلاح طلبان در گذشته فراکسیونی مستقل برای خود داشتند و در عین حال پاسخگوی عملکرد خود نیز بودند. در کل تجربه مجلس دهم برای اصلاح‌طلبان مثبت نبود و امروز به این موضوع رسیده‌ایم که اصلاح‌طلبان باید با پرچم خود و ذیل شعار، برنامه و نیروهای خود به انتخابات ورود کنند. البته فعلاً این موضوع نهایی نشده است و باید بر اساس شرایط زمانی در آینده تصمیم‌گیری کرد.

دبیرکل حزب اراده ملت همچنین با اشاره به احتمال بر ائتلاف مجدد با حزب اعتدال و توسعه گفت: باید در آینده ببینیم چه پیش می‌آید. امروز در مجلس خط و خطوط به هم ریخته است و باعث شده که موضوع پاسخگویی و کارآمدی مجلس خدشه دار شود. در مجلس معلوم نیست چه اشخاصی هستند و در کدام طیف سیاسی فعالیت می‌کنند تا حزب متبوع آنها پاسخگوی عملکردشان باشد. این موضوع خود باعث کاهش کارآمدی مجلس می‌شود.

حکیمی‌پور ادامه داد: اگر قانون انتخابات اصلاح شود و به صورت شفاف و حزبی انجام گیرد و جریانات پررنگ‌تر در انتخابات حضور یابند، آنهایی هم که به مجلس ورود می‌کنند می‌دانند که باید بر اساس خط مشی که حزبشان تعیین کرده در برابر مردم پاسخگو باشند.

برخی نمایندگان در مجلس مشی کاسب‌کارانه پیش گرفته‌اند

وی افزود: همین موضوع باعث اعلام نظر شفاف نمایندگان در مجلس خواهد شد. برخی نمایندگان مشی کاسب‌کارانه را پیش گرفته‌اند، به همین دلیل شاهد پس گرفتن امضاها برای استیضاح هستیم که این در شأن پارلمان نیست.

دبیرکل حزب اراده ملت تصریح کرد: امیدواریم اصلاح قانون انتخابات به گونه‌ای باشد که نقش احزاب در انتخابات پررنگ‌تر شود که در آن صورت دیگر ائتلاف‌های کنونی معنی نخواهد داشت و تمام ائتلاف‌ها بعد از انتخابات شکل خواهد گرفت. در تمام پارلمان‌های دنیا اینگونه است که احزاب به صورت جداگانه در انتخابات شرکت می‌کنند تا میل مردم به هر کدام از کاندیداها معلوم شود و پس از انتخابات با نزدیک‌ترین جریان به خود ائتلاف می‌کنند. امروز این موضوع به صلاح کشور است.

حکیمی‌پور درباره موضوع پارلمان اصلاحات و برخی ایراداتی که اصلاح طلبان به آن وارد می‌دانند و سخنان اعضای حزب کارگزاران مبنی بر عدم موافقت آنها با پارلمان اصلاحات اظهار داشت: یکی از بزرگترین پیشنهاد دهندگان موضوع پارلمان اصلاحات، حزب کارگزاران بود البته اسم این ساز و کار زیاد اهمیتی ندارد چون برخی حتی امروز می‌گویند که پارلمان بار حقوقی دارد و برای این ساز و کار اسمی مانند مجمع عالی اصلاح طلبان را مطرح می‌کنند. در اصل کارکرد این طرح برای ما مهم است. همه اصلاح‌طلبان امروز به این موضوع واقفند که یک نهاد بالادستی اصلاح‌طلبی باید وجود داشته باشد که بتواند راهبردهای کلان را تعریف کند و تصمیمات اساسی را بگیرد.

پارلمان اصلاحات برای انتخابات سال آینده وارد عمل خواهد شد

وی افزود: منتهی تصمیم‌سازان هم به لحاظ تعداد و هم شمولیت درون جریانی، کشوری و جغرافیایی باید وسیع‌تر باشند زیرا مجموعه‌های اصلاح‌طلبی چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ گستردگی جغرافیایی وسیع هستند و باید این مجموعه، همه آنها را ذیل خود قرار دهد.

حکیمی‌پور همچنین ضمن اشاره به طولانی شدن تصویب نهایی موضوع پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: کلیات این طرح تصویب شده است ولی یکی از موضوعات کلیدی که در موضوع پارلمان در شورای عالی وجود دارد ترکیب اعضا است، به این معنی که ترکیب به چه نسبت باشد و احزاب در این موضوع چگونه ورود کنند. در این زمینه ابهاماتی وجود دارد و پیشنهادات بسیاری داده شده است. به همین دلیل مقداری طول کشید تا در این بخش به توافق برسیم و برای باقی موارد یکی یا نهایتاً دو جلسه نیاز است که آنها نیز در شورای هماهنگی مورد بررسی قرار گیرند تا پارلمان اصلاحات به تصویب نهایی برسد. انشاالله پارلمان اصلاحات برای انتخابات سال آینده مجلس تشکیل و وارد عمل خواهد شد.

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دیگر حرفی برای گفتن ندارد

وی همچنین گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان دیگر حرف جدیدی برای گفتن ندارد و فعلاً کار خود را پیش می‌برد ولی آن چیزی که وجود دارد این است که در کل شورای عالی سیاستگذاری یک سازوکار موقت بوده و دائم نیست. امروز اصلاح طلبان به دنبال سازوکاری جامع هستند.

حکیمی پور در خصوص تمایل حزب اعتدال و توسعه برای شرکت در جلسات شورای عالی اصلاح طلبان و عدم تمایل برخی گروه‌های اصلاح طلبی برای این موضوع گفت: شورای عالی را احزاب اصلاح طلب تشکیل داده‌اند و حزب اعتدال و توسعه در سازوکار اصلاح طلبان تعریف نمی‌شود. ما صرفاً در انتخابات گذشته ائتلافی با اینها داشته‌ایم و از آنجایی که رئیس جمهور کاندیدای هر دو جریان اعتدال و اصلاحات بود اینها در جلسات شرکت می‌کردند.

دبیرکل حزب اراده ملت در پایان ضمن اشاره به برخی اظهارنظرهای اصلاح‌طلبان مبنی بر انتقاد بر عملکرد دولت، گفت: برداشت من از صحبت‌های برخی بزرگان اصلاح طلب این است که آنها نگرانی جریانی ندارند و نگرانی آنها از کاهش سبد رأی نظام است. برخی امروز احساس می‌کنند که با این شرایطی که پیش آمده مردم دیگر اقبالی به صندوق‌ها نداشته باشند و دیگر آن شوری که نیاز انتخابات است ایجاد نشود زیرا مردم اگر از آرای قبلی مأیوس شوند صرفاً به سمت سبد رأی اصولگرایان نخواهند رفت و ریزش آنها به سمت جایی دیگر خواهد بود که برخلاف تمایل نظام و کشور است.

کد خبر 4564479

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد حکیمی پور اصلاح طلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی پارلمان اصلاحات گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر

دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی و هیأت بازرسی حزب مستقل واعتدال ایران انتخاب شدند.

یازدهمین مجمع عمومی وشانزدهمین کنگره حزب مستقل و اعتدال ایران در روز ۶ فروردین ۱۴۰۳، شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) درتهران باشگاه صداوسیما برگزارشدو شورای مرکزی وهیآت بازرسی جدید حزب مستقل واعتدال ایران انتخاب شدند. در نتیجه رأی‌گیری، قدرتعلی حشمتیان برای یازدهمین دوره متوالی بعنوان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب گردید.

بنابر گزارش فارس، در این مراسم که جمع کثیری از چهره‌های شاخص سیاسی و مذهبی از جمله محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری، محمداشرفی اصفهانی یادگارچهارمین شهید محراب، محمدشریعتمداری وزیرسابق صنعت و معدن و تجارت، ابراهیم عزیزی و عبدالحسین روح الامینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سبحانی نیا، کواکبیان، ساداتیان، بهاروند از نمایندگان ادوار مجلس و فتحی زاده معاون امور احزاب و نظری رییس اداره احزاب وجمعی از دبیران کل احزاب کشور ازجمله دبیرکل حزب مردمسالاری، بیادی دبیرکل آبادگران جوان، متانی دبیرکل حزب دفاع ازایثارگران، فایضی دبیرکل کانون همبستگی فرهنگیان، طجرلو دبیرکل حزب نظم و قانون و بازرس شورای مرکزی خانه احزاب واعضای هیأت مدیره و اعضای کانون ناجا از جمله سردار کیومرثی، سردار جاپلقی، شعبانی، عمادی، علیا، شیخ قمی، سجادی، فیض اللهی و اسماعیل ابراهیمی مشاور اجرایی رییس خانه احزاب ایران و جمعی ازفرهنگیان و کارکنان وزارت دفاع، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، ناجا، ارتش، سازمان صدا و سیما و مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاهیان وهنرمندان و ورزشکاران و خبرنگاران حضور داشتند، پس از تلاوت کلام الله مجید توسط حسن درزینی و مداحی منصور زمان شعار، قدرتعلی حشمیان ضمن عرض خیرمقدم، گزارشی از فعالیت حرب مستقل و اعتدال ایران و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران و خانه‌احزاب را ارائه داد.

سپس، مصطفی کواکبیان رییس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب مردم سالاری، طی سخنانی گفت: صلح امام حسن، بیانگر آن است که درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود. و در ادامه، از مسئولان خواست که به خواسته‌های احزاب توجه کنند و از رییس جمهور تقاضا کرد که به وعده خودعمل کند و در خصوص دستورشان که قول داده بودند به خانه احزاب ساختمان مناسبی اختصاص دهند، پیگیری ومساعدت کنند.

سپس حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه و رییس ستاد دهه فجر، طی سخنانی حاضرین را دراین ماه مبارک رمضان به رعایت تقوا و کمک به مستمندان دعوت کرده و ضمن تشریح دوران زندگی کریم اهل بیت، از همگان خواستند که از راه و روش زندگی امام حسن مجتبی (ع) را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

در این مجمع عمومی و کنگره که ۳۵ نفر کاندیدا شده بودند، ابتدا اسماعیل ابراهیمی بعنوان رییس مجمع عمومی، بهمن درویشی نایب رییس اول، میرهاشمی به عنوان منشی و پناهی به عنوان ناظر مجمع عمومی برگزیده شدند.

سپس با حضور ۳۴۱ نفر، انتخابات برگزار شد و در نتیجه، دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران برای سه سال بشرح ذیل انتخاب شدند:

الف- اعضای اصلی شورای مرکزی:۱) قدرتعلی حشمتیان با ۲۵۹ رأی بعنوان رییس شورای مرکزی و دبیرکل؛ ۲) راضیه علی بخشی: ۱۴۳ رأی؛ ۳) فاطمه بهاروند: ۱۲۸ رأی؛ ۴) حسن درزینی: ۱۱۵ رأی؛ ۵) بهزادمعنوی پناه: ۱۰۷ رأی؛ ۶) نظامعلی امجدیان: ۹۹ رأی؛ ۷) رضا سرابیان: ۸۹ رأی؛ ۸) حامدعلی بخشی: ۸۶ رأی؛ ۹) منوچهرلعلی: ۸۱ رأی؛ ۱۰) سارا فدایی: ۷۶ رأی؛ ۱۱) جعفر آئین پرست: ۷۱ رأی؛ ۱۲) میثم اشرفی اصفهانی: ۶۷ رأی؛ ۱۳) ایرج جمشیدنژاد: ۶۶ رأی؛ ۱۴) عزیزعلی پرتوی: ۶۲ رأی؛ ۱۵) منصور خوشخت: ۵۸ رأی؛

ب- اعضای علی البدل:

۱) علی باغیانیان: ۵۶ رأی؛ ۲) سعید کشانی: ۵۵ رأی؛ ۳) بهمن خسروی: ۵۳ رأی؛ ۴) بهروز بیابانی: ۴۳ رأی؛ ۵) بهروز کارخانه: ۴۳ رأی؛ ۶) فرامرز عباسی: ۴۲ رأی؛
ج- هیأت بازرسی: بازرسین اصلی: ۱) حاجیه شهناز: ۱۷۰ رأی؛ ۲) مهدی زواره‌ای: ۸۲ رأی؛ ۳) حمیداشرفی اصفهاتی: ۷۲ رأی؛ بازرسین علی البدل: ۱) حشمت الله همتی: ۵۸ رأی؛ ۲) بهنام نویدنیا: ۴۳ رأی؛

دیگر خبرها

  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • علیرضابیگی ، نماینده مجلس: به نظر می‌رسد، اصلاح طلبان و مستقلین از ترس نبویان و رسایی، زیر علم قالیباف می‌روند