Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ نجفی در دیدار کارکنان اداره کل منابع طبیعی لرستان با آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در  استان وامام جمعه خرم آباد ضمن تبریک و گرامیداشت هفته منابع طبیعی ،اظهار کرد : این هفته با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و ترویج احیای منابع طبیعی شروع شده است.

اوضمن اشاره  به برنامه های روزشمار هفته منابع طبیعی ، افزود : سال ۹۷ راهبردی ترین و پر برکت ترین سال در تاریخ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی  به لطف و عنایت ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر دستور برداشتِ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در راستای اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد و گفت : در این اعتبار ، مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به لرستان اختصاص داده شد که توانستیم در سطح ۱۸ حوزه ، عملیات آبخیزداری را اجرا کنیم.

او ادامه داد : در بحث پیشگیری و کاهش حریق جنگلها و‌مراتع از جمله استان های برتر بوده ایم که این امر حاصل زحمات تمامی پرسنل منابع طبیعی استان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان  کشت گیاهان دارویی در استان ، توسعه باغات در اراضی شیبدار ، توسعه فضاهای سبز ، اصلاح و احیا مراتع ، افتتاح ساختمان های اداری برخی از شهرستان ها ، راه اندازی پاسگاه های حفاظتی ، احداث پایگاه اطفاء حریق ، مبارزه با آفات و بیماری های جنگلی و ... را از جمله کارهای مثبت و قابل ذکر منابع طبیعی دانست و گفت : بزرگترین پارک جنگلی غرب کشور با ۲۵ هزار هکتار وسعت در منطقه قلعه گل خرم آباد احداث خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری هفته منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور اعلام کرد: مامورین سرجنگلبانی سلیاکتی و نیرو‌های حفاظتی شرکت توسعه جنگل‌های شمال و واتاشان بر اساس وظیفه ذاتی خود و به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی نسبت به اجرای رفع تجاوز تقریبی ۱۳۰۰ مترمربع در ساحل شهرستان نور از ید متصرف خارج و اعاده وضع به سابق نمودند.

هموطنان می توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان