Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وُیچخ اونولت، کاردار سفارت لهستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

فلاحت­ پیشه در این دیدار با انتقاد از رفتار غیردوستانه دولت لهستان در برگزاری نشست ضد ایرانی ورشو گفت: نشست ورشو، لکه سیاهی در تاریخ لهستان بدلیل دنباله ­روی کورکورانه این کشور از منویات آمریکای ترامپ برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین افزود: مردم ایران از این اقدام ناشایست لهستان که سابقه روابط خوب دو کشور در طول تاریخ را خدشه­ دار کرده­ است، بشدت ناراضی ­اند.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تاریخ از ترامپ به عنوان یک یاغی بین ­المللی پس از هیتلر یاد خواهد کرد که توانست در اجرای سیاست­ های ناجوانمردانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، برخی کشورها از جمله لهستان را با خود همراه سازد. ­

وی افزود: متاسفانه تلاش­ های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم سازمان­ یافته، قاچاق مواد مخدر، سلاح، مهاجران غیر قانونی و ... بسوی اروپا از سوی دست اندرکاران این نشست ننگین مغفول ماند.  

 فلاحت­ پیشه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و صلابت در مسیر خود به سوی توسعه و پیشرفت گام برمی­دارد و آمریکایی ها باید حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه را بپذیرند.

وی همچنین افزود: منتقدان سیاست­ های نابجا و یکجانبه آمریکا در جهان هر روز بیشتر از قبل می­ شوند، درحالیکه جمهوری اسلامی ایران بدلیل کمک به بازگرداندن ثبات و امنیت در منطقه و تلاش فراوان برای نابودی تروریست ­های مورد حمایت آمریکا و مرتجعین عرب در سوریه و عراق، جایگاه ویژه ­تری از گذشته در جهان بدست آورده ­است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: سفیر جدید لهستان در تهران با دشواری فراوانی برای جبران اقدام نادرست دولت لهستان و بازسازی روابط فیمابین دو کشور در پیش خواهد داشت. وی افزود: اقدام دولت لهستان برای جبران این رفتار غیردوستانه گام نخست برای ترمیم مناسبات فیمابین است.

وُیچخ اونولت، کاردار سفارت لهستان در تهران نیز در همین دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه­ ای در سیاست خارجی لهستان برخوردار است و توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه­ های مختلف مورد توجه و پیگیری دولت لهستان قرار دارد.

وی در ادامه در توجیه اقدام دولت متبوعش در برگزاری نشست ورشو گفت: نشست مذکور محلی برای طرح نظریات مختلف از سوی نمایندگان کشورهای شرکت کننده در خصوص امنیت در خاورمیانه بود که برخی در حمایت و برخی در مخالفت با نقش ایران در منطقه سخن به میان آوردند.

وی همچنین افزود: کشورش به هیچ عنوان در پی برهم خوردن مناسبات دوستانه خود با جمهوری اسلامی ایران نبوده و نخواهد بود.

کاردار لهستان در تهران در ادامه گفت: سفیر جدید لهستان در تهران با هدف توسعه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، بزودی عازم ایران خواهد شد.

وی در پایان این دیدار نسبت به ترمیم روابط ایران و لهستان و بازگشت به دوران خوب ارتباطات فیمابین ابراز امیدواری کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: فلاحت پیشه لهستان نشست ورشو نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است

اکبر محمدی در دیدار با فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: با نگاهی به تاریخ انقلاب در می‌یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان افزود: ایران اسلامی همواره برای دستیابی به استقلال ناگزیر به تقویت بنیه دفاعی و نظامی است که این راهبرد باید به صورت مدون پیگیری و مد نظر قرار گیرد.

محمدی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق برگ زرینی دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است و اقدام تاریخی فرزندان این مرز و بوم باردیگر ثابت کرد که ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان نیز در این دیدار گفت: آمادگی، دانش بروز، بهره گیری از نیرو‌های مخلص و انقلابی و حرکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب از مهمترین ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر رحمت پور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان در تمامی مقاطع و شرایط آماده است علاوه بر دفاع از خاک ایران اسلامی حافظ جان و مال و ناموس مردمان این سرزمین باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است