Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@23:32:17 GMT

تعطیلی معدنی که زیاد گرد و خاک کرده

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۰۹۸۸

تعطیلی معدنی که زیاد گرد و خاک کرده

معدن بوکسیت تاش شاهرود که ماه‌ها است به یکی از سوژه‌های خبری رسانه‌ها و دوستداران محیط‌زیست تبدیل شده، تعطیل شد.

به گزارش ایسنا، محمد کرم محمدی، معاون استاندار و فرماندار شاهرود ضمن تایید این خبر اظهار کرد: معدن بوکسیت تاش شاهرود تا حصول نتیجه قانونی تعطیل اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از پیگیری‌های فراوان در مهرماه امسال در فرمانداری، نشستی برگزار و مطالبات دستگاه‌های مختلف از معدن بوکسیت در 15 بند مصوب شد، خاطرنشان کرد: بنا بود در یک بازه زمانی مشخص خواسته‌های قانونی دستگاه‌های مختلف از معدن اجرایی شود که متأسفانه تاکنون به دلایل مختلف این امر به وقوع نپیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شاهرود اضافه کرد: در آن نشست که مدیرعامل آلومینا نیز حضور داشت، قرار شد اگر هرکدام از مصوبات 15 گانه اجرایی نشود این اختیار به فرمانداری داده شود که معدن را تعطیل کند و همه صورت جلسات مشروح مذاکرات نیز موجود است.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: با پیگیری‌های مختلف از طریق دستگاه‌های مرتبط با این موضوع و دریافت گزارش‌های آنها مشخص شد بخش بزرگی از این مصوبات به دلایل مختلف اجرایی نشده و لذا تصمیم گرفته شد معدن تا زمان عمل به آنها تعطیل شود.

محمدی یادآور شد: فرمانداری خود را موظف و مکلف به عمل به قانون می‌داند و امیدواریم کسانی که در امر معدن فعالیت می‌کنند نیز موظف به اجرای قانون باشند.

به گزارش ایسنا، استخراج ماده معدنی بوکسیت از منطقه تاش در ارتفاعات کوه ۴۰۰۰ متری شاهوار شاهرود انجام می‌شده و برخی کارشناسان این بخش معتقدند که یکی از مخاطرات تداوم فعالیت این معدن، تخریب سنگ مخزن‌های آب کارستیک ارتفاعات شاهوار است.

در معدن بوکسیت تاش که به‌صورت روباز استخراج می‌شود، با ایجاد انفجارهای بزرگ بار فوقانی، سنگ معدن بوکست را که سنگ‌های آهکی به سن بیش از ۲۰۰ میلیون سال است تخریب می‌کنند تا به ماده معدنی بوکسیت برسند.

کارشناسان و دوستداران محیط‌زیست نیز باور دارند که استخراج سنگ معدن بوکسیت به روش معدن کاری روباز و با انفجار دوباره سبب تولید ریزگرد در منطقه می‌شود، ریزگردهایی که مقادیر زیادی اکسیدها و هیدروکسیدهای آلومینیوم دارند. گفته شده که این ریزگردهای حاوی آلومینا تاثیر نامطلوب بر انسان و گیاهان برجای می گذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معدن معدن بوکسیت تاش شاهرود منطقه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرهنگ علیرضا شائینی گفت : در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری دسته جمع در منطقه تفریحی آبشار شاهرود بلافاصله با قید فوریت گشت یگان امداد شهرستان به محل اعزام شد.
وی افزود: با توجه به ازدحام جمعیت و توجه نکردن طرفین درگیر به هشدار‌های پلیس ماموران بلافاصله در این بین ۴ نفر از اراذل و اوباش سابقه دار را شناسایی و دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • عبور تولید آلومینیوم کشور از مرز ۶۳۵ هزار تن
  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • رئیس جمهور پنج شنبه به سمنان سفر می‌کند
  • پایان مسابقات والیبال جام رمضان در شاهرود
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • دستگیری اراذل و اوباش در شاهرود
  • تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی