Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شاخص های انتخابات پیش رو در رژیم صهیونیستی،‌صف آرایی ژنرال‌های سابق رژیم صهیونیستی در مقابل بنیامین نتانیاهو است.در آخرین نظر‌سنجی انجام شده در فلسطین اشغالی همچنان حزب بنیامین نتانیاهو جایگاه قدرتمندی را در صدر نتایج آن حفظ کرده است. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان " اسرائیل 24 نیوز" در گزارشی در این رابطه خبر داد با وجود آنکه حزب "کاحول لاوان" (حزب آبی وسفید) که معروف به حزب ژنرال ها است ، پیشرفت بسیار قابل توجهی را در نظرسنجی ها داشه است با این حال ائتلاف تحت رهبری بنیامین نتانیاهو همچنان با 62 کرسی در صدر مهمترین ائتلاف های کنست(پارلمان) قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این نتایج که روزنامه یسرائیل هیوم هم آن را هفته گذشته به چاپ رساند حزب کاحول لاوان 33 کرسی ، لیکود 26 کرسی ، جبهه عربی 9 کرسی کسب کرده در حالی که حزب کار که روزگاری یکه تاز صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی بود ، مرتس دیگر حزب چپگرا ، راستگرایان جدید ، حزب افراطی یهودت هتواره ، ائتلاف احزاب راستگرا هر یک 8 کرسی و4 کرسی نیز برای احزاب کوچکتری همچون کولانا ، زیهوت وشاص خواهند بود.

پایگاه اطلاع رسانی ماکو متعلق به شبکه 2 تلویزیون اسرائیل هم در شبکه اینترنت ، از تلاش های قطب های سیاسی اسرائیل برای شعله ور کردن آتش جنگ با اهداف کسب آرا در انتخابات پیش رو سخن گفت.

به اعتقاد این رسانه اسرائیلی ، پیش در آمد هر انتخابات در اسرائیل یک جنگ بوده است و احتمالا برای تقویت جایگاه نتانیاهو شاهد جنگ جدیدی هم باشیم.

موسسه پژوهش های دموکراسی(ادعایی) اسرائیل هم در تحلیلی درباره انتخابات کنست اسرائیل نوشت : قواعد بازی انتخابات در اسرائیل ارتباط مستقیمی با رفتار رای دهنده و نحوه حضور رسانه ای و تبلیغاتی احزاب دارد در حالی که انشقاق ها در احزاب بزرگ هم تاثیر بسزایی در سمت وسو دادن به نتایج آرا در آن دارد.

این مسئله را آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق و رهبر ائتلاف راست نوین هم تایید کرده ومعتقد است بیش از آنکه ژنرال های بازنشسته بتوانند برای بنیامین نتانیاهو تهدیدی محسوب شوند ، نخست وزیر باید از نفتالی بنیت به هراس افتد.

نفتالی بنیت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی واز شخصیت هایی که افراطی دسته بندی می شود با آیلیت شاکید ، وزیر دادگستری کابینه فعلی نتانیاهو که اندیشه های همسو با او دارد ، ضمن انشقاق از حزب راستگرای دینی " خانه یهودی" حزب جدیدی را تشکیل دادند تا حزب " هیامن هحداش" یا همان "راست نوین" اعلام موجودیت کند.

در نشست اعلام تشکیل حزب این دو وزیر اعلام کردند ، جامعه هدف آنها علاوه بر مذهبیون غیر مذهبیون هم هستند وبه دنبال بستری برای ایجاد مشارکت ضمنی بین این دو جریان جامعه صهیونیستی (که اصولا اهداف دیدگاه و نگاه متضادی با یکدیگر دارند) خواهند بود.

این در حالی است که این دو در زمان تصدی گیری رهبری و نایب رئیسی حزب "خانه یهودی" نتوانستند به وعده خود در کشاندن پای غیر مذهبی ها به این حزب عمل کنند.

گفتنی است خانه یهودی یکی از احزاب افراطی صهیونستی که در سال 2013 اعلام موجودیت کرده ودر حال حاضر 8 نماینده از 120 نماینده کنست منحل شده را در اختیار دارد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص هم ماه گذشته در گزارشی در مورد تغییرات شکل گرفته در نقشه سیاسی و جناح بندی شخصیت های این رژیم خبر داد ، ایتمار بن جافیر یکی از رهبران حزب " قدرت یهودی" از اعضای اتحادیه قومیتی از جمله یوری آریل وزیر کابینه وتسلانیل سوتریتش عضو کنست خواست با خروج از حزب خانه یهودی به این حزب پیوسته و تا دیر نشده پیش از آغاز فعالیت های انتخابات کنست این کار را انجام دهند.

به اعتقاد بن جافیر ، حزب جدید "راست نوین" چیز تازه ای با خود به همراه نداشته وصرفا نوعی فرار از مسئولیت توسط رهبران حزب خانه یهودی صورت گرفته است.

اما سخنان روز جمعه گذشته آویگدور لیبرمن که در نشستی در کفر سابا سخن می گفت نشان می دهد ، این حزب نه تنها برای نتانیاهو بلکه برای دیگر المان های تشکیل دهند ساختار راستگرای افراطی اسرائیلی هم یک تهدید محسوب می شود.

در مقابل فراکسیون "اتحاد قومیتی" اعلام کرد در حال حاضر قصدی برای پایان دادن به ائتلاف وهمکاری خود با اعضای خانه یهودی و بقیه احزاب مؤتلف در این ساختار نداشته و همچنان به دنبال سامان داده به رهبری یکپارچه برای صهیونیست های دینگرا وبلوک ناسیونالیستی قومیتی اسرائیل است.

قدرت یهودی که در گذشته قدرت اسرائیل نام داشت در ادامه این تلاش ها ، مذاکراتی را با ایلی شای وحزب تحت رهبری اش "یاحد" انجام می دهد تا بتواند آنها را هم وارد لیست انتخاباتی خویش کند .

اخبار رسیده از رسانه های صهیونیستی نشان می دهند که راستگرایان صهیونیست در حال مذاکره با تمام احزاب ، جریان ها و شخصیت های راستگرا هستند تا بتوانند جبهه واحدی را در انتخابات ایجاد کنند اما ظاهرا حزب هویت که رهبری آن را موشه واگلین به عهده دارد تاکید کرده است قصدی برای پیوستن به ائتلاف را نداشته و فعلا نمی خواهد بخشی از مذاکرات باشد.

در این بین ، حزب لیکود که شکل گیری حزب جدید را به معنای ریزش آرای خویش از یک سو و از دست دادن امتیازات بیشتر در چانه زنی های تشکیل کابینه بعدی از سوی دیگر تفسیرمی کند با حمله به بنیت وشاکید ، ضمن حمله به این دو تاکید کرد : هر کسی که می خواهد مطمئن باشد که یک دولت راستگرا به رهبری بنیامین نتانیاهو روی کار آمده و جایی برای دولت چپ گرایی به رهبری "لاپید ، گانتس وگابای" نباشد ، باید صریحا ومستقیما فقط به لیکود به رهبری نتانیاهو رای دهد.

این در حالی است که موشه کحلون بعد از اعلام تشکیل حزب جدید گفت : با انتقاد از تشکیل آن تاکید کرد ، آنچه اسرائیل نیازمند آن است ، قرار گرفتن شهروند اسرائیلی در کانون توجهات احزاب است امری که حزب بنیت وشاکید به دنبال چنین امری نیتسند.

شرایط چپ گرایان

بلوک چپ گرای رژیم صهیونیستی هم جزو منتقدان تشکیل حزب توسط این دو وزیر محسوب می شوند و از نگاه آنها این دو چیز تازه ای با خود نیاورده بلکه راه رهبران افراطی رژیم صهیونستی را که ضربات جبران ناپذیری به دموکراسی اسرائلی وارده کرده بودند، در پیش گرفته اند.

تامار زاندبرگ رهبر حزب "مرتس" در این رابطه گفت : راستگرایان جدید همان راستگرای نژاد پرست خطرناک هستند، این در واقع مشارکتی واقعی بین طرفداران تخریب دموکراسی و طرفداران تخریب سکولاریسم است.

این در حالی است که " استاف شفر " عضو چپ گرای کنست از "بلوک صهیونیستی" در توییتر خود نوشت : آنها را به حال خود بگذارید در نحوه تقسیم آرای راست افراطی دخالت نکنیم.

این جمله البته پاسخ طنز آمیز به اظهار نظر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که بعد از تشکیل حزب جدیدی توسط بنی گانتس رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود : من در نحوه تقسیم آرای چپ ها دخالتی نمی کنم.

ژنرال ها علیه نتانیاهو

یکی از شاخص های انتخابات پیش رو در رژیم صهیونیستی،‌صف آرایی ژنرال های سابق رژیم صهیونیستی در مقابل بنیامین نتانیاهو است

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد ، بزرگترین خطر تهدید کننده ریزش آرای حزب لیکود ، ائتلاف سیاسی ژنرال های بازنشسته اسرائیلی است که سابقه وزارت جنگ یا ریاست ستاد ارتش اسرائیل را دارند.

روزنامه یسرائیل هیوم در شماره هفته گذشته خود ، در این رابطه نوشت : نتانیاهو بعد از انتشار نتایج نظرسنجی های مختف در اسرائیل که نشان می داد ، لیست انتخاباتی (ژنرال ها) به سرعت در حال افزایش محبوبیت خویش است ، با دستیاران خود تشکیل جلسه داد.

هاآرتص هم در این رابطه خبر داد : ائتلاف ژنرال ها یعنی ائتلاف ژنرال بنی گانتس ، ژنرال بوگی یعلون ، به همراه یائیر لاپید روزنامه نگار معروف موفق به رسیدن به رکوردهای قابل توجهی در نظرنسنجی ها شدند که از دیدگاه لیکود امری بسیار نگران کننده است زیرا به معنای ریزش آرای آنها به نفع این ائتلاف جدید التاسیس است.

تقسیم بندی احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی

احزاب سیاسی در اسرائیل به دو بخش کلی تقسیم می شوند که هر یک از آنها نیز زیر شاخه های خاص به خود را دارند.

قسمت اول دسته بندی حزبی در رژیم صهیونیستی به احزاب راستگرا مربوط می شود.

این دسته خود به دو قسمت احزاب راستگرای سکولار و راستگرای دین گرا تقسیم می شود.

در راس جریان های سیاسی موجود در قسمت اول لیکود قرار دارد که تحت رهبری بنیامین نتانیاهو سالهاست دولت و کنست رژیم صهیونیستی را به در قبضه خود گرفته است.

رهبری احزاب راست دینگرا را هم حزب ناسیونالیستی ـ قومیتی همچون شاص و مفدال به عهده دارد.

برنامه انتخاباتی ژنرال‌های اسبق صهیونیست/ سرنگونی نتانیاهو مهمترین هدف ائتلاف«آبی و سفید»

دومین قسمت احزاب سندیکایی یا کارگری هستند که حزب کار نماد آن است.

احزاب کوچکی نیز در میان این دو جریان بزرگ فعالیت و تلاش می کنند از تضاد و اختلاف نظر جریان های بزرگ به عنوان امتیازی برای جذب آرای برای خود سود ببرند.

ادامه دارد

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، احتمال تحریم یک گردان از ارتش رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا، داد نخست وزیر این رژیم را درآورد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمال تحریم یک گردان نظامی رژیم صهیونیستی متشکل از یهودیان افراطی ارتدوکس از سوی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد. این گردان متهم به نقض حقوق بشر علیه فلسطینی ها تحت بازجویی هستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن این تصمیم اعلام کرد که در خصوص این تصمیم با مقامات آمریکایی در تماس است. نتانیاهو مدعی شد که مدامی که ارتش این رژیم با تروریست ها می‌جنگد، چنین تصمیماتی پوچ خواهد بود.

پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس روز شنبه به نقل از سه منبع ناشناس آمریکایی اعلام کرد که انتظار می رود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تحریم هایی را علیه این واحد به دلیل تخلفات انجام شده علیه فلسطینیان کرانه باختری اعلام کند.

این ادعاها از سوی دولت آمریکا در حالی بیان شده که دیروز بسته کمکی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی به تصویب نمایندگان کنگره رسید.

کد خبر 6084754

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • پاس گل میدان به دیپلماسی
  • گفت و شنود/ نخور!