Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:55:13 GMT

سفیر بلژیک در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۱۹۶۵

سفیر بلژیک در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شد

آنکارا- ایرنا- وزارت امور خارجه ترکیه در اعتراض به تصمیم دادستانی فدرال بلژیک درباره 36 فرد و نهاد مرتبط با حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک، سفیر این کشور اروپایی در آنکارا را احضار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی در روز سه شنبه، میشل مالهربه سفیر بلژیک در آنکارا به دلیل تصمیم دادستانی فدرال این کشور درباره 36 فرد و نهاد مرتبط با گروه پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.
براساس اطلاعات دریافتی از منابع وزارت امور خارجه ترکیه، وی در این دیدار در جریان ناراحتی آنکارا از تصمیم دادستانی فدرال بلژیک درباره افراد مذکور قرار گرفت.
اتاق کیفرخواست بلژیک، برای کیفرخواست دادستانی فدرال این کشور در رابطه با محاکمه 36 فرد و نهاد از جمله سرکردگان حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک در اروپا به دلیل آنچه که «عدم صلاحیت برای رسیدگی به این پرونده» خواند، قرار منع تعقیب صادر کرد.
این نهاد دادرسی بلژیک در حکم خود اعلام کرده که 'پ.ک.ک طرف یک درگیری بین‌المللی نیست' و به همین دلیل دادگاه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد.
در همین رابطه حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در یک پاسخ مکتوب به سوالی در خصوص صدور قرار منع تعقیب برای 36 فرد و نهاد مرتبط با گروه پ.ک.ک از سوی اتاق کیفرخواست بلژیک، این حکم را غیر قابل قبول اعلام کرد و نسبت به سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از این حکم هشدار داد.
وی همچنین افزود: 'ترکیه روند حقوقی این پرونده را با جدیت پی خواهد گرفت. انتظار داریم که متحدمان بلژیک در مبارزه با تروریسم مسئولانه رفتار کند و برای برخورد با گروه تروریستی پ.ک.ک گام‌های لازم را بردارد'.
حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگند.
این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.
دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و همچنین شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.
خاورم**9489**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بلژيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش در روابط پاریس - باکو

  وزارت خارجه فرانسه بامداد دیروز از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر‌داد.این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.به نوشته وبگاه«فرانس۲۴»، دراین بیانیه آمده است که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفت‌وگو کرده است.وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی‌کند.طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام فرانسه که سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخوانده، پاریس را به اقدامات ضدباکو متهم کرد.«طرف آذربایجانی بارها به فرانسه گفته که صحبت با زبان تهدید و فشار نتیجه‌ای نخواهد داشت و باردیگر اعلام می‌کند که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع ملی خود انجام خواهد داد»، این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، آیخان حاجی‌زاده است که چهارشنبه در قالب یک بیانیه به اقدام فرانسه که سفیر خود را از باکو فراخواند، اعتراض کرد. باکو در بیانیه خود فرانسه را به اقدامات آشکار و صریح ضدآذربایجانی بعد از جنگ قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ متهم کرده و گفته اقدامات فرانسه در سه سال و نیم گذشته تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان براساس حاکمیت و تمامیت ارضی را به طور جدی زیر سؤال برده و باعث تشدید اوضاع شده است.به گفته باکو، «ابتکارات فرانسه علیه جمهوری آذربایجان در اسناد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دیگر بسترهای بین‌المللی ثابت کرده که ادعای این کشور مبنی بر این که میانجی بی‌طرف است، کاملا بی‌اساس است».
وزارت خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که سفیر خود در جمهوری آذربایجان را به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌ فراخوانده است.پاریس همچنین اعلام کرد که بر حمایت از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!