Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:21:53 GMT

کارگران نیازمند توجه قوای مجریه و مقننه هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۲۸۳۷

کارگران نیازمند توجه قوای مجریه و مقننه هستند

تهران- ایرنا- نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار معتقد است: تمامی بار مسئولیت حمایت از کارگران بر دوش صاحبان واحدهای کوچک و متوسط قرار گرفته، درحالی که انتظار می رود دولت و مجلس به وظایفشان در مقابل کارگران عمل کنند.

«اصغر آهنی ها» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: افزایش نقدی حقوق کارگران مورد موافقت کارفرمایان نیست، زیرا شرایط کنونی اقتصاد کشور بگونه ای است که کارفرمایان نمی توانند از عهده هزینه های تولید برآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز بخش تولید با مشکلات متعددی روبروست و دولت باید با توزیع کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی از کارگران حمایت کرده و فاصله هزینه و درآمد آنها را کاهش دهد.
این فعال اقتصادی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا مبنی براینکه واحدهای تولیدی در مقابل افزایش هزینه های تولید اقدام به بالابردن قیمت محصولات خود کرده اند و با رشد قیمت ارز و فروش ارز حاصل از صادرات به منابع بالایی ازدرآمد دست پیدا کرده اند، بنابراین هزینه های تولید تا حد بسیار زیادی جبران شده و با توجه به این موارد،آیا نباید حقوق کارگران افزایش پیدا کند؟ گفت: قیمت محصولات واحدهای تولیدی افزایش یافته، اما به دلیل رکود حاکم بربازار و کاهش تقاضا، شاهد انبارشدن کالاها هستیم به همین دلیل بالابردن قیمت محصولات نتوانسته هزینه های تولید را جبران کند.
وی تاکید کرد: افزایش قیمت ها موجب شده تا نیازهای مردم اولویت بندی شده و تمامی اقلام خریداری ندارد، بنابراین نباید گمان کرد که بالارفتن قیمت ها منجر به جبران هزینه های تولید شده است.
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در پاسخ به این پرسش که چنانچه قرار باشد حمایت از کارگران در قالب غیرنقدی و با توزیع کالای اساسی انجام شود، سایر هزینه های خانوار کارگران از جمله درمان و آموزش چگونه باید پرداخت شود، گفت: طبق قانون اساسی کشور دولت موظف به تامین آموزش و مسکن رایگان برای کارگران و اقشار کم درآمد است که باید به این وظیفه خود عمل کند.
«آهنی ها» خاطرنشان ساخت: کارفرمایان 30 درصد هزینه بیمه کارگران را پرداخت می کنند، بنابراین چنانچه دولت به موقع بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، کارگران می توانند از خدمات درمانی رایگان بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، براساس اعلام کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار، هزینه خانوار 3.3 نفری کارگران برای امسال 3 میلیون و 759 هزار تومان تعیین و تفاوت میان دستمزد و هزینه کارگران نیز یک میلیون و 89 هزار تومان اعلام شده و با توجه به این آمارها لازم است تا افزایش حقوق کارگران به میزانی باشد که فاصله میان دستمزد و هزینه را به حداقل برساند.
اقتصام**9454** 1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نماينده كارفرمايي افزايش حقوق كارگران شوراي عالي كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است

محمدعلی انصاری، صاحب تفسیر مشکاة و مفسر قرآن، در نشست مجازی که امروز، ۴ اردیبهشت ماه، با موضوع «ذکر» برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه ۴۰ سوره مبارکه «بقره» می‌فرماید: «یا بَنی‏ إِسْرائیلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِیَ الَّتی‏ أَنْعَمْتُ عَلَیْکُمْ وَ أَوْفُوا بِعَهْدی أُوفِ بِعَهْدِکُمْ وَ إِیَّایَ فَارْهَبُونِ؛ ای فرزندان اسرائیل، نعمت‌هایم را که بر شما ارزانی داشتم، به‌یاد آرید و به پیمانم وفا کنید تا به پیمانتان وفا کنم و تنها از من بترسید.» واژه «ذکر» در لغت به‌ معنای «اِسْتِحْضارُ الْمَعْنیَْ فِی اللَّفْظِ أَوِ النَّفْسِ» است؛ یعنی حضور معنا در زبان یا در جان است. 

وی ادامه داد: باتوجه به این امر ذکر بر دو قسم تقسم می‌شود، نخستین مورد ذکر لسانی یا لفظی و دومین مورد ذکر قلبی یا نفسی است. گاهی انسان معنایی را طلب کرده و آن‌را بر زبان نیز جاری می‌کند که به آن ذکر لفظی می‌گویند، اما گاه معنا فقط در نفس و جان حاضر می‌شود که «ذکر نفسی و قلبی» است.

انصاری بیان کرد: در قرآن کریم فراوان دیده می‌شود که خداوند سبحان انسان‌ها را به ذکر و تذکر دعوت می‌کند. حال سؤال این است که آیا اساساً ذکر، مطلوبیت ذاتی دارد یا خیر؟ به‌ بیانی‌ دیگر، ذکر «طریقیت» دارد یا «موضوعیت»؟ برای روشن‌ شدن این دو اصطلاح مثالی بیان می‌کنیم که این امر را تبیین می‌سازد. به عنوان مثال گاه، شخصی لیوان آبی طلب می‌کند و هدف او استفاده از آب درون لیوان است و نوع لیوان برای او مهم نیست. درواقع، لیوان طریقی است برای رسیدن به آب که موضوع و مقصود اوست؛ اما گاه خود لیوان مهم است و موضوعیت دارد و هدف، رسیدن به خودِ این ظرف است. بنابراین باید گفت که ذکر طریقیت دارد و مطلوبیت ذاتی ندارد، یعنی ذکر مقدمه و طریقی برای رسیدن به ذی‌المقدمه است. بنابراین ذکر در حقیقت، راهی برای زدایش غفلت‌ها است. 

صاحب تفسیر مشکاة تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۴ سوره «طه» فرموده است: «إِنَّنِی أَنَا اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِی وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکْرِی؛ همانا! من خدایم که جز من معبودی نیست، پس مرا بپرست و نماز را برای یاد من برپا دار.» این امر در این آیه به صراحت بیان شده است چون نماز عامل اصلی زدودن غفلت است. همچنین وحی الهی و حتی شخص پیامبران نیز ذکر نامیده می‌شوند، چون مسیر زدایش غفلت از شاهراه مبارک وحی و نبوت می‌گذرد. از کارکردهای عمده ذکر این است که طریقی برای رسیدن به حقیقت شکر است و شکر از مسائلی است که مطلوبیت ذاتی دارد. پس ذکر زمانی حلاوت داشته و ارزشمند است که به شکر ختم شود و البته شکر واقعی نیز فقط با ذکر محض حاصل نمی‌شود. بنابراین اگر خداوند بندگانش را به ذکر دعوت می‌کند، مراد او ذکری است که همراه با آثار و برکات آن است.

وی گفت: غفلت پدیده‌ای بسیار تأثربرانگیز و مهلک است که متأسفانه انسان‌ها به‌شدت گرفتار آن هستند و با آن پله‌های سقوط را به‌تدریج طی کرده و از بسیاری فرصت‌ها و داشته‌های خویش به‌آسانی می‌گذرند. غفلت آن است که انسان چیزی را می‌بیند، اما گویا نمی‌بیند، چیزی را لمس می‌کند، اما به آن توجه ندارد و یا در مسیر راه از کنار منظره‌ای می‌گذرد، اما به آن بی‌توجه است. ما انسان‌ها از بسیاری حقایق پیرامون خود و حتی حقایق برتر وجود غفلت داریم.

انصاری افزود: بر این‌ اساس باید گفت که در مقابل مفهوم ذکر و تذکر، مفهوم غفلت قرار دارد. غفلت عاملی است که انسان را از حق و حقیقت دور می‌کند. راه برون‌رفت از غفلت و نجات از این مهلکه، تمسک به نقطه مقابل آن یعنی ذکر و تذکر است. البته مقصود، ذکر سجاده‌ای و زبانی نیست، بلکه باید ذکری باشد که جان را بپروراند و ذهن و اندیشه انسان را تسخیر کند. این‌گونه ذکر، مقدمه‌ای برای گام بعدی یعنی فکر است که در واقع همان ذکر مدام است. 

این مفسر قرآن در پایان اظهار کرد: همان‌گونه‌ که سلول‌های جسم انسان دائماً نیاز به اکسیژن و آب و غذا دارند، روح انسان نیز همیشه به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است. درواقع هنگامی‌که ذکر در وجود آدمی لحظه‌به‌لحظه بیاید، به فکر تبدیل می‌شود که نیاز جان انسان است. اما، غفلت انسان را از این نیاز اساسی محروم می‌کند و با شدت آن، حجاب‌ها روزبه‌روز ضعیف‌تر شده تا جایی که قلب او می‌میرد و حیات انسانی را از دست می‌دهد. همچنین یکی از عوامل و ریشه‌های اصلی غفلت، بحث ظاهرگرایی است که موجب محرومیت انسان از دیدن حقایق می‌شود، بنابراین انسان، محتاج تعمق و ژرف‌نگری است و این مقام و مرحله‌ای است که انسان پس از ذکر و فکر در آن گام می‌نهد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد