Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان در نطق پیش از دستور ششمین اجلاسیه خبرگان رهبری با تبریک آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: چهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشت. با الطاف خفیه و جلیه الهی، نهالی که چهل سال پیش توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی غرس و با خون پاک شهیدان آبیاری گردید هم اینک به درختی تنومند و ریشه دار تبدیل شده است و پنجمین دهه خود را با اقتدار و استحکام بیشتر آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز دشمنان به خوبی دریافته اند که این نظام مستحکم و مردمی با کودتا و جنگ نظامی از بین نمی‌رود و از این رو بر دو محور اقتصاد و فرهنگ متمرکز شده اند و در محور فرهنگ هم بیشترین تلاش دشمن، مدیریت فضای مجازی و هدایت شبکه‌های اجتماعی است؛ شبکه‌هایی که با همه توان و با بیشترین قدرت کیان و موجودیت ایران و اسلام را نشانه گرفته اند؛ ولی با کمال تاسف از مسئولان امر و دولتمردان ذی ربط چیزی جز انفعال و عدم تدبیر و نبود عزم و گاه کارشکنی در مقابله با این جنگ همه جانبه دیده نمی‌شود.

کلانتری تاکید کرد: دشمنان دین و فرهنگ نعره زنان و رجز خوانان، در حال تازیدن به همه هستی این مردمند ولی دولتمرد ما به این افتخار می‌کند که دستش هرگز روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت و یا این شعار تبلیغاتی و احساسی و بی پایه را سر می‌دهد که در این کشور هستند کسانی که با علم و پیشرفت و فناوری مخالفند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت فضای مجازی بیان داشت: هیچ کس در این کشور با اصل رسانه‌های مجازی مخالف نیست و احدی منکر خدمات و فواید این رسانه‌ها نیست. آن چه مورد مخالفت شدید متدینان، خانواده‌های شهدا و در رأس همه مراجع عظام است، ولنگاری و سپردن مدیریت این فضا به دشمنان است. و آن چه مورد سوال جدی است آن است که چرا دولت و به خصوص وزارت ارتباطات در این همه سال اهتمام جدی به راه اندازی پیام رسان های بومی نداشته است؟ چرا دولتمردانی که سوگند خورده اند حافظ دین و نگهبان ارزش‌های الهی باشند، در این مورد کاری نمی‌کنند؟ آیا آثار مخرب و خانمان برانداز این فضا را نمی‌بینند؟

وی ادامه داد: آیا ورود فرهنگ منحط غرب به درون خانواده‌ها، افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و موارد مشابه، چیز کمی است؟ آیا انتشار محتواهای الحادی و اهانت و فحاشی و جسارت به خدا و پیامبر و ائمه و توهین به مراجع عظام قابل اغماض است؟ آیا می‌توان به اشاعه فحشاء و ترویج منکرات و بر تبلیغ مواد مخدر و مشروبات الکلی چشم فرو بست؟ آیا می‌توان افزایش میزان اعتیاد و تبلیغ و ترویج کالاهای قاچاق را نادیده گرفت؟ آیا اخلال در وحدت و وفاق ملی، ضدیت با قانون اساسی، مخالفت با استقلال و تمامیت ارضی کشور، تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، القای بدبینی و نا امیدی نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام اسلامی، تبلیغ و معرفی گروه‌ها و احزاب غیر قانونی، انتشار اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده، تحریک به اغتشاش و فتنه گری و اخلال در نظام اقتصادی کشور، آیا اینها جرم‌های کوچکی هستند؟

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان تاکید کرد: چطور از افزایش ۱۴۰ درصدی جرایم فضای مجازی و رایانه‌ای و یا از افزایش ۳۰۰ درصدی کلاهبرداری‌های رایانه‌ای اطلاع دارید و با این وجود، در بومی سازی و مدیریت این فضا، اهمال و یا کارشکنی می‌کنید؟

کلانتری تصریح کرد: با کمال تأسف و درد برخی از مسئولان ذی ربط، به جای حل مشکلات این عرصه، سیاسی کاری می‌کنند و به هدف تأثیر گذاری در انتخابات آتی، خود را مخالف فیلترینگ و رقیب را طرفدار آن معرفی می‌کنند و به منظور جلب آرا احتمالی، جامعه را به سوی دو قطبی شدن پیش می‌برند. اینان گاه به صراحت می‌گویند نمی‌شود کاری کرد.

وی اظهار کرد: ولی دلسوزان واقعی مردم، بارها به این طیف گفته اند خیر می‌شود کارها کرد به شرطی که احساسی باشد و تعهدی و تدبیری. مکرراً گفته شده کشور چین که در آن جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر زندگی می‌کنند و تعداد کاربران فضای مجازی آن بیش از کل جمعیت اروپا و بیش از ۱۱ برابر کل جمعیت ایران است، هم فضای مجازی خود را به خوبی مدیریت نموده و هم موتورهای جستجوگر ملی و داخلی را جایگزین موتورهای خارجی کرده.

نماینده مردم فارس در پایان بیان داشت: غرب گرایان و غرب باوران ما خوب می‌دانند کشورهایی مانند سوئد، کانادا و کره جنوبی که خود را نمادهای مردم سالاری و آزادی بیان می‌دانند، گسترده‌ترین میزان فیلترینگ اینترنت را اعمال می‌کنند. آنان به خوبی واقفند که فرانسة مدعی حقوق بشر، شدیدترین نظارت‌های حکومتی را بر فضای سایبری دارد و می‌دانند که بزرگترین مرکز کنترل اینترنت جهان یا به اختصار جی سی اچ کیو ( G C H Q) در انگستان قرار دارد.

کد خبر 4566174

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری فیلترینگ گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست

مسئولان باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده روی ادامه حضور اوسمار حساب کرده و به همین دلیل از این مربی برزیلی برنامه خواسته‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نتایج خوب پرسپولیس با اوسمار ویرا باعث شده که مسئولان باشگاه از هم اکنون به فکر تمدید قرارداد این مربی برزیلی باشند. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در این باره اعلام کرد که با اوسمار درخصوص شرایط تیم صحبت کرده و البته از او خواسته که برنامه‌اش را برای فصل آینده ارائه کند.

قرار است پس از ارائه برنامه‌ از سوی اوسمار، مسئولان پرسپولیس درباره جزئیات تمدید قرارداد این مربی با او وارد مذاکره شوند.

قرارداد کنونی اوسمار تا پایان فصل جاری معتبر است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
  • همه مسیر‌های هوایی کشور باز است
  • شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است
  • تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!
  • پاسخ به چند شبهه فضای مجازی درباره حملهٔ تنبیهی به اسرائیل
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • با کسانی که در فضای مجازی، امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند، برخورد می‌شود
  • برخورد با کسانی که در فضای مجازی امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند
  • پاسخ به ادعایی در فضای مجازی/ آیا گرد و خاک شدید به ایران می آید؟
  • با اخلالگران نظام اقتصادی و فضای مجازی برخورد می‌کنیم