Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:03:02 GMT

رهاسازی یک قلاده جوجه تیغی و دو قطعه خوتکا در لنگرود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۳۱۲۲

رهاسازی یک قلاده جوجه تیغی و دو قطعه خوتکا در لنگرود

رشت - ایرنا - یک قلاده جوجه تیغی در یکی از مناطق جنگلی اطاقور و دو قطعه خوتکا در تالاب کیاکلایه شهرستان لنگرود در شرق استان گیلان رهاسازی شدند.

گزارش روز سه شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ یک قلاده جوجه تیغی که توسط یک شهروند علاقه مند به طبیعت تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود شده بود، پس از بیومتری و بررسی های اولیه و اطمینان از وضعیت جسمانی حیوان، در زیستگاه اصلی و در مناطق جنگلی اطاقور رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین دو قطعه خوتکا که توسط یک زوج علاقه مند طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بودند، پس از اطمینان از وضعیت حرکتی پروازی، در تالاب کیاکلایه لنگرود رها سازی شدند.
سید امین نجات رئیس اداره محیط زیست لنگرود همچنین گفت: برنامه کاشت نهال در مجاورت یادمان شهدای گمنام لنگرود به همت شهرداری و شورای شهر و همچنین کاشت درخت در حاشیه رودخانه منطقه بازارده گلباغ سر، با محوریت اداره منابع طبیعی شهرستان انجام شد.
وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم بر گسترش جنگلکاری در جنگل های مخروبه اهتمام ورزیده و درخت و جنگل که یکی از عناصر محیط زیست می باشد را در استان گیلان احیاء کنیم.
لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رها سازي گيلان لنگرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی گزارشات مردمی و همیاران محیط‌زیست مبنی بر حضور گروهی شکارچی در منطقه حفاظت‌شده قره چغه موضوع به‌فوریت در دستور کار محیط‌بانان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با اشاره به اینکه گروه شکارچیان بااطلاع از حضور محیط‌بانان از محل متواری شده بودند، افزود: خوشبختانه یک شکارچی به همراه ۲ لاشه قوچ وحشی به دستور مقام قضائی بازداشت و پس از تکمیل پرونده به دادگستری تحویل شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه افراد این گروه شناسایی و تحت پیگرد قضائی هستند.

اصلاحی اول بهار را فصل زایش حیات‌وحش خواند که زمان بسیار حساسی برای محیط‌زیست خواهد بود و تأکید کرد: گردشگران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و از ورود به مناطق حساس که زیستگاه گونه‌های جانوری بوده به علت ایجاد تنش برای حیوانات در زمان زایش خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با بیان اینکه گونه‌های کل بز، میش و قوچ اوریال فروانی زیادی در این مناطق دارد که شکارچیان را بیشتر به سمت این‌گونه از حیوانات می‌کشاند، اضافه کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی نگهداری از محیط‌زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف همچون شکار حیوانات با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 6085448

دیگر خبرها

  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد