Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:08:24 GMT

فولاد سازان بیش از پنج میلیون تن صادرات داشتند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۳۱۵۶

فولاد سازان بیش از پنج میلیون تن صادرات داشتند

تهران- ایرنا- صادرات فولاد سازان بزرگ کشور از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه به پنج میلیون و 89 هزار و 55 تن شمش و محصولات فولادی رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افت 22 درصدی داشت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، برپایه داده های آماری فولاد سازان بزرگ کشور در بهمن ماه 97 مجموع صادرات این بخش به رقم 373 هزار و 888 تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه پارسال کاهش 51 درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** صادرات 1.9 میلیون تنی فولاد خوزستان
بررسی کارنامه 11 ماهه شرکت های بزرگ فولادی کشور نشان می دهد فولاد خوزستان در این دوره زمانی یک میلیون و 999 هزار و 530 تن صادرات داشت که نسبت به مدت مشابه در سال 96 افت 20 درصدی را داشته است.
فولاد خوزستان در بهمن ماه امسال 159 هزار و 387 تن صادرات داشت که در مقایسه با عملکرد بهمن ماه 96 به میزان 43 درصد کاهش را ثبت کرد.

** سهم 16 درصدی ذوب آهن
شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در 11 ماهه امسال نزدیک به 16 درصد از کل صادرات این مدت را در اختیار گرفت، صادرات این شرکت به میزان 810 هزار و 601 تن بود که از این رقم 71 هزار و 733 تن سهم بهمن ماه گذشته بود که نسبت به بهمن 96 افت 32 درصدی دارد.

** سهم بیش از 15 درصدی مبارکه
فولاد مبارکه نیز 15.3 درصد از مجموع صادرات این مدت را به خود اختصاص داد که به میزان 783 هزار و 684 تن بود و در مقایسه با 11ماهه پارسال افت 25 درصدی داشت.
عملکرد بهمن ماه امسال نیز نشان داد که این واحد صنعتی 27 هزار و 739 تن صادرات انجام داد که در مقایسه با ماه مشابه پارسال کاهش 84 درصدی را نشان می دهد.

** انگیزه صادرات برای فولادسازان در دوره تحریم
ظهور مشکلات ناشی از تحریم دشمن، مانع از انگیزه صادرات برای فولاد سازان نشده، بگونه ای که فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی (یزد)، فولاد آذربایجان (میانه)، فولاد خراسان (نیشابور)، فولاد کاوه جنوب (هرمزگان) و صبا فولاد از دیگر صادرکنندگان این صنعت در دوره مورد بررسی بودند که تولیدات آنها در زمینه ورق عریض، اسلب، میلگرد، بلوم، بیلت و غیره راهی بازارهای هدف شد.
به گزارش ایرنا، ارزش صادرات 10 ماهه 97 چدن، آهن و فولاد (بر اساس سرفصل های گمرک) نیز به بیش از سه میلیارد و 220 میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد 27 درصدی داشت
جدول های آماری گمرک ایران نشان داد، سهم ارزش صادرات فولاد کشور از ارزش کل صادرات در 10 ماه امسال، 9.1 درصد بود.
آمارهای اعلام شده، گویای آن است که ارزش صادرات غیر نفتی بدون احتساب میعانات گازی در 10 ماه امسال بیش از 33.3 میلیارد دلار بود.
پیش از این، میزان صادرات فولاد سازان بزرگ کشور در 10 ماه امسال افزون بر چهار میلیون و 715 هزار تن اعلام شده بود.
امسال انتظار می رود مجموع تولید فولاد خام (میانی) به رقم 24 تا 25 میلیون تن برسد و از این رقم بیش از 50 درصد در داخل کشور به مصرف می رسد.
آمارها نشان می دهد، اکنون ایران به عنوان دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و ظرفیت این بخش به رقم 35 میلیون تن رسیده و تا دستیابی به سطح پیش بینی افق چشم انداز 1404 (ظرفیت 55 میلیون تنی) بالغ بر 20 میلیون تن اختلاف وجود دارد.
اقتصام**1559**2022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صادرات فولاد عملكرد 11 ماهه 97 فولاد خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علیرضا کبیری، معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

معاون اداره کل انتقال خون قم ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • افزایش ۲۰‌درصدی کشت بهاره در ساوجبلاغ
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان