Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع گفت: برای حفاظت از صلح و امنیت در منطقه با افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی خود اجازه نخواهیم داد جنگی اتفاق بیفتد. گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ امیر سرتیپ حاتمی با حضور در نشست بین‌المللی مین‌زدایی بشردوستانه در تهران با قدردانی از نمایندگان کشور‌های حاضر در این جلسه اظهار داشت: امیدوارم این نشست منجر به دستیابی به فهم و درک مشترک از پیامد‌های زیانباری شود که جنگ‌ها طی سالیان دراز بر ملت‌های درگیر در جنگ وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: امیدواریم با تبادل تجربیات و اطلاعات در مورد دستیابی به روش‌های پیشگیری و مقابله با آثار بر جای مانده از جنگ‌ها که مین و آلودگی به مواد منفجره از اهم آنهاست، بتوانید به نتایج خوبی دراین نشست نائل شوید.

وزیر دفاع با بیان اینکه در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق مختلف کشور ایران آلوده به مین، مواد منفجره، سلاح‌های خوشه‌ای و حتی بمب‌های شیمیایی شد اظهار داشت: همان‌هایی که آنروز سلاح‌های متعارف و نا متعارف رژیم بعث عراق را تأمین کرده بودند امروز نیز تسلیحات مرگبار را برای قاتلان مردم بی دفاع کشور‌های جهان تأمین می‌کنند.

وی با بیان فعالیت‌های ارزشمند مرکز مین زدایی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: طی ۱۲ سال گذشته ۲ میلیون مین و ۵۰۰ هزار مهمات جنگی کشف و منهدم شده است که در این راه ۹۳ نفر از نیرو‌های فداکار مرکز مین زدایی شهید و ۱۲۵ نفر مجروح شدند.

وزیر دفاع در ادامه اظهار داشت: معتقدیم جهان عاری از مین و مهمات به جا مانده از جنگ، نیازمند به کار بستن اراده، افزایش کمک و حمایت‌های بین المللی به کشور‌های آلوده به مین در زمینه‌های مالی، فناوری، تجهیزات و انتقال اطلاعات، تجربه، دانش و حمایت از قربانیان و مصدومین است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در کنار اعتقاد عمیق به حفظ جان و کرامت انسانی، نه تها برای کاهش درد و آلام کودکان و زنان و افراد بی گناه در مناطق آلوده به مین تلاش می‌کند، بلکه هدف بزرگ تری را که همانا حرکت به سوی توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی در جوامع آلوده به مین می‌باشد را نیز در چشم انداز خود دنبال می‌کند.

وزیر دفاع ادامه داد: خوشحالم از اینکه امروز بخش‌هایی از سازمان ملل به مین زدایی در کشور ما کمک می‌کنند، اما متاسفم از اینکه بخش‌های دیگری از سازمان ملل مثل شورای امنیت تدبیر اشتباه و غلطی اتخاذ می‌کنند. اینکه امروز به ما می‌گویند شما نباید موشک و توان دفاعی داشته باشید، اما به کشور‌های دیگر اجازه می‌دهند منطقه ما را پر از سلاح و مهمات کنند. با این تدبیر، منطقه باید همواره پر از جنگ و خشونت و کشتار خواهد بود.

امیر حاتمی تصریح کرد: ما برای حفاظت از صلح و امنیت در منطقه با افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی خود اجازه نخواهیم داد جنگی اتفاق بیفتد.

وی گفت: تجربیات ما در حوزه مین زدایی و پاکسازی مناطق آلوده که به بهای از دست دادن جان انسان‌ها ایجاد شده است را متعلق به همه بشریت می‌دانیم و آماده‌ایم آن را به همه کشور‌های درگیر این موضوع و جوامع مسئول بین المللی ارائه کنیم. همچنین آماده همکاری با کشور‌های آلوده به مین نیز هم هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع مین زدایی قدرت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

کد خبر 847127 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی عبدالرحیم موسوی

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی