Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:28:37 GMT

عید و داستان؛‌ جایگزین پیک نوروزی برای دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۴۱۸۲

عید و داستان؛‌ جایگزین پیک نوروزی برای دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح عید و داستان در تعطیلات نوروز برای دانش‌آموزان، اجرا می‌شود.

اصغر بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح عید و داستان در تعطیلات نوروز برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: در این طرح دانش‌آموزان به انتخاب خودشان فقط یکی از فعالیت‌های سه‌گانه (داستان‌خوانی، داستان‌نویسی یا داستان‌گویی) را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل آموزگاران، دانش‌آموزان را برای انجام فعالیت‌ها و یا اجبار به انتخاب یکی از فعالیت‌ها تقسیم‌بندی نخواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در صورت انتخاب فعالیت داستان‌خوانی در انتخاب کتاب مورد نظر برای خلاصه کردن آزادی عمل دارند و به هیچ عنوان نباید مجبور به خرید کتاب خاصی شوند و فقط آموزگاران و مدیران می‌توانند در انتخاب کتاب مناسب راهنمایی لازم را داشته باشند.

وی افزود: همه دانش‌آموزان باید به خاطر اجرای فعالیت‌های عید و داستان مورد توجه قرار بگیرند و به کار آن‌ها بازخورد داده شود که شامل تشویق برای انجام فعالیت، ارائه نقاط قوت و ارائه نقاط قابل بهبود هریک از فعالیت‌ها است و نیز باید در کلاس‌های درس و در فعالیت‌های فوق برنامه و در برنامه‌های ویژه مدرسه فعالیت‌های انجام ‌شده دانش‌آموزان، ارائه شود.

بیات با بیان اینکه معلمان در اجرای طرح عید و داستان از ایجاد هرگونه فضای رقابتی و رتبه‌بندی آثار جدا خودداری کنند، تصریح کرد: در رابطه با بحث داستان‌خوانی، دانش‌آموز می‌تواند به انتخاب خود و خانواده و با کمک معلم یک کتاب داستان را بخوانند و خلاصه آن را با دستخط خود بنویسد؛ همچنین مشخصات کتاب باید حتما در صفحه اول گزارش دانش‌آموز نوشته شود و دانش‌آموزان می‌توانند از کتابخانه خود، کتاب را به امانت بگیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان،‌ ‌یادآور شد:‌ در بحث داستان‌نویسی نیز دانش‌آموز می‌تواند با توجه به علاقه و رغبت خود در هر موضوع دلخواه داستانی را با دستخط خود بنویسد و در صورت علاقه و متناسب با آن، نقاشی‌هایی را هم ترسیم کند. همچنین دانش‌آموز می‌تواند گزارش سفر عید خود را به صورت مصور یا غیر مصور با دستخط خود بنویسد و یا دانش‌آموز می‌تواند پای قصه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و یا سایر افراد بنشیند و ضمن شنیدن قصه، آن را با دستخط خودش در قالب کتاب داستان بازآفرینی کند.

این مسئول در رابطه با داستان‌گویی، خاطرنشان کرد: دانش‌آموز می‌تواند داستانی را با تخیل خود و یا از روی متن، روایت کند و صدای خود را ضبط کند و یا صدا و تصویر خود را در هنگام روایت داستان یا نمایش، ضبط کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیک نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری

به گزارش خبرنگار مهر، عباس فرامرزی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر این طرح در پیشگیری از حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها افزود: دانش‌آموزان به دلیل عدم تشخیص و درک از محیط پیرامونی و خطرات ترافیکی بایستی آموزش‌های ایمنی عبور و مرور را فرا گیرند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته برای ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها، آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل هزار عدد کلاه ایمنی، نصب شب رنگ بر روی ۲ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه موتوری و آموزش هشت هزار نفر موتورسوار انجام شد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: در سال جاری نیز طرح‌های ارتقای ایمنی تردد به کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها در حداقل ۶۰ منطقه دیگر در دستور کار است.

وی یادآور شد: همچنین طرح آشکارسازی هزار دستگاه ناوگان باری نیمه سنگین و سنگین استان برای ارتقای ایمنی تردد اجرایی شده و این روند ادامه دارد.

کد خبر 6084166

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • ترمز ناگهانی اتوبوس ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری