Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:32:50 GMT

صدور کد یکتا برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ضروری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۴۳۸۳

صدور کد یکتا برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ضروری شد

رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی با بیان این‌که صدور کد یکتا توسط شرکت‌های بیمه ضروری است، گفت که دارندگان بیمه‌نامه شخص ثالث با داشتن این کد می‌توانند بدون نیاز به ارائه‌ی کاغذی بیمه‌نامه، امور خود را در سازمان‌های مختلف انجام دهند.

به گزارش ایسنا، قاسم نعمتی -رییس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی - در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این‌که شرکت‌های بیمه موظف هستند تا کد یکتا را برای بیمه‌نامه‌های شخص ثالث منتشر کند، اظهار کرد: نداشتن کد یکتا ضرورتاً به معنای این نیست که بیمه‌نامه معتبر نیست، اما زمانی که این کد برای یک خودرو صادر می‌شود دیگر نیاز به ارائه‌ی کاغذی بیمه‌نامه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال نیروی انتظامی می‌تواند تنها از طریق پلاک خودرو نسبت به داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو اطمینان حاصل کند. براین اساس هیچ سازمان دیگری لزومی ندارد از بیمه‌گذار بیمه‌نامه کاغذی درخواست کند.

نعمتی با بیان این‌که به دلیل ماهیت کار کد یکتا اساساً تخلفی در آن ممکن نیست، اظهار کرد: از طریق این کد و سامانه سنهاب یک استاندارد داده‌ای ایجاد می‌شود که هرچیزی غیر از این استاندارد پذیرش نخواهد شد، هرچند ممکن است تخلف‌هایی نیز از بیرون این سامانه صورت بگیرد که با سیستم‌های مکانیزه قابل تشخیص نباشد.

وی با بیان این‌که در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کد یکتا در سامانه سنهاب صادر شده است در توضیح این کد، گفت: این یک کد ۱۱ رقمی است که از طریق بارکد در سامانه سنهاب قابل پیگیری برای کسب جزئیات بیشتر است. قصد داریم تا در سال آینده برای سایر بیمه‌نامه‌های صادر شده مانند بیمه عمر، آتش‌سوزی و درمان هم این کد را صادر کنیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت استانداردسازی داده‌ها در صنعت بیمه اظهار کرد که تنها از این طریق است که می‌توان امکان تعامل و تبادل اطلاعات را در صنعت بیمه فراهم کرد ضمن این‌که این اطلاعات استاندارد شده می‌توانند در تصمیم‌گیری برنامه‌ریزان نیز مؤثر باشد.

به گزارش ایسنا، سامانه سنهاب از اواخر سال ۱۳۹۰ توسط بیمه مرکزی راه‌اندازی شد تا از یک طرف بتواند اطلاعات لازم را از بیرون از بیمه مرکزی و از سوی دیگر اطلاعات بیمه‌ای را از درون بیمه مرکزی یکپارچه کرده تا بر آن اساس نظارت خود را بر صنعت بیمه تقویت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه

شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با ۵ فیلم‌نامه موافقت کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فیلم‌نامه‌های: «زیبا صدایم کن» به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی، کارگردانی سید رسول صدر عاملی و نویسندگی آرش صادق بیگی‏ و میلاد و محمدرضا صدر عاملی، «مومو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی اکبر ثقفی و نویسندگی علی اکبر ثقفی‏‏ و شراره سروش، «یک عشق زیبا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قاسم فهیم خواه، «خاتی» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی و «برای رعنا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی و نویسندگی ایمان آقامحمدحسین یزدی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه برای ۱۴ طرح گردشگری درگلستان
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • حجامت بیمه شد
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت
  • بروز رسانی علت نوسانات سامانه نسخه الکترونیک