Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@14:32:53 GMT

پشت پرده افزایش قیمت بلیط هواپیما

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۴۶۵۱

حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به بالا بودن قیمت بلیط هواپیما در یک هفته پیش از ایام نوروز، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی قیمت بلیط پروازهای هوایی بسیار بالا است و این مسئله موجب شده که بسیاری از مسافران از خرید بلیط منصرف شوند.

شرکت‌های چارتری؛ پشت پرده افزایش قیمت بلیط هواپیما

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند سال اخیر، فعالیت بدون نظارت شرکت های چارتری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار پروازهای هوایی در دستان چارتری ها

وی تصریح کرد: متأسفانه چارتری ها بخش اعظمی از بازار پروازهای هوایی را در اختیار دارند و این مسئله موجب شده که قیمت بر اساس منافع این شرکت ها تغییر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عدم نظارت وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی بر وضعیت  نرخ پروازهای هوایی، افزود: وزیر راه و شهرسازی اخیر وعده داد که فعالیت چارتری ها کاملا محدود می شود، اما هنوز این شرکت ها در ایام پر ترافیک اقدام به فروش بلیط می کنند.

تذکر کمیسیون عمران به سازمان هواپیمایی درباره عدم کنترل فعالیت چارتری ها

خسته‌بند افزود: در نشست روز گذشته کمیسیون عمران مجلس، تذکرات لازم از سوی اعضای کمیسیون به مسئولان سازمان هواپیمایی داده شد تا هر چه سریع تر جلوی فعالیت چارتری ها را بگیرند.

تداوم فعالیت چارتری ها موجب افزایش قیمت بلیط هواپیما می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم تداوم فعالیت چارتری ها موجب افزایش قیمت بلیط هواپیما می شود، از این رو گام اصلی سازمان هواپیمایی باید متوقف کردن فعالیت شرکت های چارتری باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بلیط هواپیما افزایش قیمت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بررسی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و نیز طرح کاهش درصد مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی در مجلس اظهار کرد: مجلس سقفی را برای انواع معافیت شرکت‌ها در نظر گرفته بود فارغ از اینکه این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؛ در آن زمان روشن نبود که این طرح شامل چه شرکت‌هایی خواهد بود و چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ نگاه مجلس هم این بود که این شرکت‌ها بسیار سودآور و بزرگی هستند و سقف معافیت آنها می‌تواند به دولت در شرایط فعلی کمک کرده و مجموع معافیت‌های دولت را بالا ببرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مشوق‌هایی که در قوانین مختلف از جمله قانون بازار سرمایه یا قانون مالیات‌های مستقیم برای شرکت‌های بورسی و به ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت در نظر گرفته شده بود مورد اصابت بند قانون بودجه قرار گرفت و باعث شد عملاً آنها متضرر شوند از آن جهت که سرمایه‌های مردم می‌توانست به حساب‌های بانکی بورسی یا صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شود یعنی دقیقاً همان کار بانک‌ها را در اوراق، سهام و… انجام می‌داد اما این سقف عملاً به سپرده گذاران خورد به جای صاحبان سرمایه برخورد می‌کرد و خلاف نظر اولیه قانونگذار در قانون بودجه بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد اصلاحی این قانون توسط کمیسیون مربوطه آورده شد و یک فوریت آن تصویب شد؛ امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این طرح را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم و در همین مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که عملاً مانع سرمایه گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به خصوص شرکت‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت شود.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا ۵ درصد از مالیات شرکت‌ها کم کند، خاطر نشان کرد: مجلس این موضوع را در ایام بررسی بودجه پیشنهاد داده بود اما دولت موافقت نکرد تا اینکه امسال دولت خود طرح مذکور را در قالب جداول آورده و پیشنهاد داده است و چون نمی‌شد در قالب جداول حکم اضافه شود، یک بند دیگر به این طرح اضافه شد بنابراین مجلس با کاهش ۵ درصدی مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد موافقت کرد.

کد خبر 746850

دیگر خبرها

  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود