Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:06:04 GMT

برای تقویت جشنواره اسباب‌بازی در بخش ملی تلاش کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۵۱۰۸

برای تقویت جشنواره اسباب‌بازی در بخش ملی تلاش کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست شورای برنامه‌ریزی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی سال ۱۳۹۸ روز ۲۰ اسفند ۹۷ در اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این نشست ابتدا محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون به ارایه گزارشی از نظرسنجی‌های صورت گرفته از چهارمین دوره پرداخت و نقاط قوت و ضعف آن را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حموله در این گزارش حضور چشمگیر تولیدکنندگان، استقبال خانواده‌ها و بازدید مسؤولان کلان کشور، تفکیک بخش‌های تخصصی، ترویجی و فروش، برپایی کارگاه‌ها و همایش‌ها و… را از جمله نقاط قوت چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برشمرد که طی روزهای ۲۶ آبان تا ۲ آذر ۱۳۹۷ در تهران برگزار شده بود.

سرپرست دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی هم‌چنین یادآور شد: اطلاع‌رسانی محیطی در سطح شهر، کمبود فضای بخش ترویجی و… از جمله ضعف‌های دوره قبل بود که در نظرسنجی‌ها به آن‌ها اشاره شده است.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون افزود: باید تلاش کنیم در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی ضمن رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را نیز تقویت کنیم تا بتوانیم رضایت مخاطبان را بیشتر به‌دست آوریم.

حموله در پایان از اعلام آمادگی سه استان خوزستان، آذربایجان شرقی، و خراسان رضوی برای برگزاری جشنواره اسباب‌بازی در مراکز این استان‌ها خبر داد و افزود: با هماهنگی صورت گرفته با منطقه آزاد ارس نمایشگاه بزرگی از تولیدهای داخلی حوزه اسباب‌بازی در ایام نوروز ۹۸ در این منطقه برپا خواهد شد.

دبیر جشنواره هم‌چنین تاکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا در بخش علمی تجربه از کشورهای دیگر را در قالب پروهش یا مقاله و… داشته باشیم.

در ادامه این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی جشنواره اسباب‌بازی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود پرداختند.

امیر آقایی رئیس کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری در سخنانی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا تمام هزینه‌های بخش ترویجی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را بپردازد و این بخش در فضای بزرگ‌تری برگزار شود.

وی افزود: جشنواره اسباب‌بازی باید از پشتوانه اعتماد خانواده‌ها به کانون استفاده کند و آن‌ها بتوانند پاسخ نیازهای خود در این زمینه‌را دریافت کنند تا سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

رئیس کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد باید سازوکاری فراهم شود تا تولیدکنندگان در معرض رای مردم قرار گیرند و نقص‌ها و کمبودهای خود را اصلاح کنند.

آقایی هم‌چنین با اشاره به این‌که نباید در حوزه اسباب‌بازی از تولیدکنندگان و مخاطبان در شهرستان‌ها غافل شویم یادآور شد: شاید یکی از کارهایی که در این زمینه بتوان انجام داد این باشد که در یک برنامه‌ریزی درست دست‌کم به شکل منطقه‌ای جشنواره را در نقاط مختلف کشور برگزار کنیم.

وی در پایان با تاکید بر بهره‌گیری از بنیاد نخبگان در این رویداد مهم، خواستار مشارکت بیشتر ارگان‌های فعال در جشنواره ملی اسباب‌بازی شد و اظهار امیدواری کرد کانون زمینه حضور آن‌ها را در دوره پنجم فراهم کند و اطلاع‌رسانی گسترده‌تری نسبت به دوره‌های گذشته در سطح شهر داشته باشد.

محسن رجبی عضو هیأت رئیسه انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی نیز در این نشست گفت: امروز انتظارها از جشنواره اسباب‌بازی بالاتر رفته و باید تلاش کنیم در برنامه‌ریزی یک‌پارچه، این رویداد را در بخش ملی بیشتر تقویت کنیم.

وی افزود به اعتقاد من لازم نیست تغییرات زیادی در شیوه‌ی برگزاری ایجاد کنیم بلکه با تمرکز بیشتر بر کیفیت آن می‌توانیم رضایت جامعه را به‌دست آوریم.

رجبی در ادامه با اشاره به این که هدف جشنواره نمایان کردن توان‌مندی‌های تولیدکنندگان داخلی است خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم تولیدکنندگان در حال تولید محصولات جدید هستند و در این دوره شاهد عرضه‌ی تولیدات بیشتری خواهیم بود.

شایان فروزنده‌دل تولیدکننده و طراح بازی و عضو شورای برنامه‌ریزی پنجمین جشنواره اسباب بازی نیز در مورد چگونگی برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی در این رویداد توضیح‌هایی را ارایه کرد و گفت: لازم است در دوره آتی نشست‌های علمی وسیع‌تر و به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان بتوانند مشارکت بهتری درآن‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد ایده‌آزاد به عنوان فرایندی برای اطلاع‌رسانی بیشتر در این حوزه ادامه داد باید تلاش کنیم با توجه بیشتر به چشم‌انداز جشنواره، برنامه‌ریزی داشته باشیم و سازوکاری فراهم شود که تمامی تولیدکنندگان در بخش رقابت بتوانند شرکت کنند و تنها طرح‌ها و ایده‌های ثبت شده در شورای نظارت بر اسباب‌بازی مورد داوری قرار نگیرد.

در این نشست هم‌چنین در مورد زمان و مکان برگزاری جشنواره، مشارکت بیشتر صنعت‌گران، طراحی ساختار کلی جشنواره و… بحث و تبادل نظر شد و در پایان اعضای شورا پیشنهاد کردند تدبیری اندیشیده شود تا در دوره‌های آتی در ویژه‌برنامه‌هایی از تازه‌ترین تولیدهای حوزه اسباب‌بازی رونمایی و از دست‌اندرکاران این صنعت نیز قدردانی شود.

در نشست شورای برنامه‌ریزی پنجمین جشنواره ملی همچنین محمد صائبی مشاور دبیر جشنواره ملی اسباب‌بازی از اهمیت هماهنگی بیشتر برای تبلیغات به‌موقع شهری سخن گفت و شایان فروزنده‌دل مشاور دبیر و طراح بازی‌ها و حامد تأملی دبیر بخش ترویجی چهارمین جشنواره اسباب‌بازی نیز دیدگاه‌های خود را درباره‌ی نحوه برگزاری جشنواره بیان کردند.

کد خبر 4566324 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسباب بازی ایرانی جشنواره اسباب بازی شورای نظارت بر اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» (یادمان کیومرث صابری فومنی) با حضور دبیر این رویداد صبح امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در معاونت امور رسانه‌ای و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

عباس حسین‌نژاد دبیر هشتمین دوره طنزپهلو در ابتدای سخنانش گفت: جشنواره طنزپهلو ۶ دوره به صورت استانی برگزار شد و از دوره گذشته به صورت ملی برگزار شده است. سال گذشته در مجموع ۴۶۲ اثر به ما رسید که برخی از مسئولان استانی آن را بیشتر اعلام کردند ولی امسال ۱۱۲۹ اثر به این رویداد رسید که در داستان کوتاه طنز ۲۴۴ اثر  و در کاریکاتور ۲۲۶ اثر شرکت کردند. 

وی افزود: پنج استان ما بیشتر از بقیه مشارکت داشتند. تهران در رتبه اول است با ۲۸۹ اثر، بعد اصفهان با ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی نیز ۸۴ اثر به این رویداد فرستادند و یکی از استان‌ها در این رویداد شرکت نکرد. 

دبیر طنزپهلو ادامه داد: ۱۱ اردیبهشت در فومن اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود. گل اقا یک طنزپرداز مطبوعاتی تراز در تاریخ رسانه ما و آدمی درجه یک بود و حالا که ایشان اهل فومن است چه بهتر که اختتامیه را در این شهر برگزار کنیم تا در مسیر مرکز زدایی و تقویت مشاهیر استانی تلاش کنیم. ما به دنبال این هستیم که ۲ نشست آموزشی هم با همکاری حوزه هنری و دفتر طنز برگزار کنیم. 

حسین نژاد در رابطه با داوران این جشنواره گفت گفت: هر بخش این جشنواره را دو نفر داوری می‌کنند که تلاش کردیم از چهره‌های شناخته شده باشند. علی اکبر قاضی زاده و محسن اربابی از همکاران قدیم مجله گل آقا از داوران ما هستند. من هم به عنوان کسی که در روزهای پایانی این مجله در آنجا بودم در این جشنواره هستم، سعید سلیمانپور و امید مهدی نژاد، رضا ساکی، احمد عربانی و مجید خسروانجم هم از داوران ما هستند.

وی افزود: ما از همه نویسندگان طنز و کاریکاتوریست دعوت کردیم اگر در رسانه های خود اثر انتخاب میکنند در این رویداد حضور پیدا  کنند. طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است. ما از فعالان فضای مجازی و بلاگری هم دعوت میکنیم در این رویداد حضور داشته باشند. بالاخره چیزی به عنوان رسانه ثبت شده و ثبت نشده وجود دارد. ما تلاش میکنیم به طنزپردازانی که در رسانه های غیررسمی طنز تولید می‌کنند هم کمک کنیم سطح طنزشان را بالا بیاورند. 

حسین نژاد گفت: طنز در فضای مجازی ما با اقتصاد پیوند خورده. هم تولید کننده زیاد شده هم مشتری آن. این پیوند باعث شده طنز و کمدی در فضای مجازی گسترش پیدا کند. من فکر می‌کنم بیشتر هم می‌شود و ما اگر به عنوان متولی رسانه ای و مطبوعاتی کشور به ان توجه نکنیم در این حوزه ضرر خواهیم کرد. ما به دنبال ارتقای طنز هستیم چون. معتقدیم طنزپرداز مصلح اجتماعی است و تلاش می‌کنیم به این جایگاه برگردند.

دبیر طنزپهلو در پایان درخصوص جوایز این جشنواره و موضوعات آن نیز گفت: موضوع دادن در جشنواره توجه دادن به موضوعات مختلف است. در این دوره نیز موضوعاتی چون جمعیت در ایران، غزه، انتخابات، ورزش، گرانی، اینترنت و... وجود دارد در کنار این موارد موضوع آزاد را هم در نظر داریم. برای برندگان نیز جوایزی بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شده. ما در هر بخش چهار برنده داریم نفرات اول ۱۰ میلیون نفرات دوم ۷ میلیون نفرات سوم ۵ میلیون و نفرات چهارم (تقدیری) ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. شعار «نجستم همیشه جز از راستی» نیز به عنوان تندیس به برندگان اهدا می‌شود. این شعار از اشعار فردوسی برای جشنواره‌های رسانه‌ای کشور  انتخاب شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری باید در تقویت بیشتر بخش خصوصی کوشا باشیم
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • پالنگان، میزبان جشنواره دف، در جمعه آخر هر سال
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد