Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@03:27:39 GMT

فعالیت‌های قرآنی در حال گسترش است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۵۲۷۳

 حجت‌الاسلام‌ ناصر جوانبخت امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: با تصمیم شورای عالی توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور، آن بخش از موازی‌کاری که دستگاه‌ها در امر برگزاری مسابقات قرآنی و هزینه‌های هنگفتی که صورت می‌گرفت، تدبیر شد تا دستگاه‌ها با همکاری و هم‌افزایی یکدیگر یک آزمون جامع و سراسری را برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نتیجه این تصمیم برای دومین سال متوالی در سال ۹۷ برگزاری مسابقات قرآنی بود و با جمع‌بندی صحیح و دقیق آمار و اطلاعات شرکت‌کنندگان که گاها هر اداره برای خود مسابقاتی را برگزار می‌کردند، در این دوره چون کار و خروجی مشترک خواهد بود، تعدد آمار و اطلاعات نیز وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ جوانبخت ادامه داد: نسبت به فعالیت اساتید، موسسات و نخبگان قرآنی در استان، که استان را جز استان‌های برتر کشور در کسب رتبه‌های بین‌المللی، کشوری و استانی نموده است، همتی که موسسات قرآنی و اساتید قرآنی داشته‌اند، خروجی آن را در این مسابقات مشاهده می‌کنیم که سال گذشته ۳۵۰۰ نفر در این آزمون شرکت کرده بودند و امسال قریب به ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب برنامه‌های قرآنی بود و از این میزان فقط ۲۰ میلیارد تومان تحقق یافت، امسال نیز ۲۸ میلیارد تومان مصوب شده که باید دید از این میزان چه اعتباری تحقق خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی، چون مفاهیم قرآن، در فطرت و ذات انسان نهفته است، شاهد آمار روبه‌رشد در فعالیت‌های قرآنی کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از آزمون از استان ۳۷۳۸ نفر ثبت‌نام کرده بودند که سه شهرستان ارومیه، بوکان و خوی بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند که در ۸ رشته در گروه حفظ و در ۷ رشته در گروه مفاهیم شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور تولید آلومینیوم کشور از مرز ۶۳۵ هزار تن

به گزارش قدس آنلاین، طبق آمار ایمیدرو، چهار شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم کشور، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال گذشته، تولید ۶۳۵ هزار و ۵۹۷ تن شمش آلومینیوم را ثبت کرده و رقم زده‌اند؛ با توجه به آمار تولید در یکساله ۱۴۰۱، ۶۳۲ هزار و ۱۶۶ تن شمش آلومینیوم در کشور تولید شده بود. بر این اساس تولید در این مقایسه آماری حدود ۳۴۳۱ تن (۰.۵ درصد) بیشتر شده است.

از این میزان شمش آلومینیوم تولیدی ظرف یکسال، به ترتیب شرکت‌ آلومینیوم جنوب ۲۷۷ هزار و ۶۷۹ تن، ایرالکو ۱۷۴ هزار و ۶۶۲ تن، المهدی ۱۴۷ هزار و ۵۵ تن و آلومینای ایران ۳۶ هزار و ۲۰۱ تن تولید محصول داشته‌اند.

علاو بر این طبق آمار در مجموع یکساله ۱۴۰۲، شرکت آلومینای ایران حدود ۲۲۲ هزار و ۱۳۸ تن پودر آلومینا، ۴۱۰۶ هیدرات آلومینیوم و ۵۹۸ هزار و ۵۹۹ تن بوکسیت (ماده اولیه تولید پودر آلومینا) تولید شد.

بررسی‌های ایسنا، از آمار تولید در یکساله ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که این شرکت در مجموع ۱۲ ماهه ۱۴۰۱، حدود ۲۲۵ هزار و ۹۴۲ تن پودر آلومینا و حدود ۵۷۱‌ هزار و ۶۸۰ تن بوکسیت تولید شده است.

بر این اساس تولید پودر آلومینا  ۱.۶ درصد افت کرده اما تولید بوکسیت ۴.۷ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • گسترش سرمایه‌گذاری اپل در ویتنام
  • عبور تولید آلومینیوم کشور از مرز ۶۳۵ هزار تن
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»