Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فعال بودن ۲۴ ساعته درمانگاه‌های شبانه‌روزی در ایام نوروز، بیماری‌هایی که سبب اختلال در گفتار فرد می‌شود، راه اندازی پویش چهارشنبه آخر سال، برنامه درمانی ویژه برای "هموفیلی‌ها" و "دیالیزی‌ها" در نوروز و ... گزیده‌ای از اخبار منتشر شده در بسته سلامت امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، فعال بودن ۲۴ ساعته درمانگاه‌های شبانه‌روزی در ایام نوروز، بیماری‌هایی که سبب اختلال در گفتار فرد می‌شود، راه اندازی پویش چهارشنبه آخر سال، برنامه درمانی ویژه برای "هموفیلی‌ها" و "دیالیزی‌ها" در نوروز و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گزیده‌ای از اخبار منتشر شده در بسته سلامت امروز است که درادامه میخوانید:

 

• فعال بودن ۲۴ ساعته درمانگاه‌های شبانه‌روزی در ایام نوروز
معاون درمان وزارت بهداشت ساعت فعالیت مراکز درمانی در ایام نوروز را تشریح کرد. به گزارش فارس، قاسم جان‌بابایی در خصوص نحوه فعالیت مراکز درمانی در ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۸ از ساعت ۸:۰۰ صبح روز شنبه مورخ ۲۵/۱۲/۹۷ با هدف ارائه خدمات مطلوب سلامت در اقصی نقاط کشور برای توسعه سلامت جامعه و افزایش رضایت شهروندان و مسافران نوروزی آغاز و در ساعت ۸:۰۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۷/۱/۹۸ پایان می‌یابد.

 

• بیماری‌هایی که سبب اختلال در گفتار فرد می‌شود
نائب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران با اشاره به علل اختلال در گفتار، زبان و بلع گفت: درمان این مشکل بر اساس نوع و منشأ بیماری متفاوت است. اکبر دارویی اظهار داشت: بر اساس آمار‌های جهانی ۷ تا۱۰ درصد جمعیت دچار مشکل گفتار، زبان و یا بلع هستند و این مشکلات در کودکان شایع‌تر است.

 

• راه اندازی پویش چهارشنبه آخر سال
مدیرعامل انتقال خون ایران به پویش چهارشنبه‌سوری با عنوان سرخی تو از من توسط اهداکنندگان خون اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند در این زمان جهت اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده و به این پویش بپیوندند. علی اکبر پور فتح الله خاطرنشان کرد: حجم زیادی از اهداکنندگان خون در کشور را کسانی تشکیل می‌دهند که از زمان جنگ تحمیلی نسبت به این مسأله اقدام کرده و اکنون به دوران معافیت از اهدا به دلیل افزایش سن قرار گرفتند بنابراین ضرورت دارد جوانان بیشتری جهت اهدای خون مستمر اقدام کنند.


• برنامه درمانی ویژه برای "هموفیلی‌ها" و "دیالیزی‌ها" در نوروز
رئیس گروه بیماران خاص و صعب‌العلاج تمهیدات نوروزی وزارت بهداشت برای بیماران دیالیزی و هموفیلی را تشریح کرد. محمد عقیقی با اشاره به تمهیدات نوروزی وزارت بهداشت برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: در حوزه دیالیز، خدماتی که به بیماران دیالیزی به عنوان گروهی از بیماران خاص ارائه می‌شود، خدماتی مستمر بوده که تعطیل‌بردار نیست. به همین دلیل چه در ایام عادی سال و چه در تعطیلات نوروزی برنامه دیالیز بیماران مزمن مانند روز‌های عادی ادامه پیدا می‌کند.

 

• هشدار در مورد استفاده از مواد محترقه دست‌ساز
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ضمن هشدار در مورد استفاده از مواد محترقه دست‌ساز گفت: برای قطع عضو و سوختگی‌هایی با درجه شدید نمی‌توان کار ترمیمی زیادی انجام داد و فرد تا پایان عمر با این آسیب‌ها همراه می‌شود. به گزارش برنا، علی بیژنی در ارتباط با حوادث چهارشنبه آخر سال و تأثیرات آن بر سلامت جسمانی افراد، اظهار داشت: امروزه اکثر موادی که در این شب توسط جوانان و نوجوانان استفاده می‌شوند از نوع دست ساز بوده که به دلیل تهیه نادرست و مشخص نبودن دقیق میزان ترکیبات، حالت انفجاری بیشتری دارد.

 

• رابطه مالی بین بیمار و پزشک بوسیله نهاد‌های تصمیم گیر اصلاح شود

رئیس نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل گفت: اگر منابع کافی به بیمه‌ها تزریق شود و سهم مردم در پرداخت‌ها کاهش داشته باشد، برخی از روابط غیرمتعارف مالی بین پزشک و بیمار از بین خواهد رفت. مهران قسمتی زاده با بیان اینکه سال‌های متمادی است که بحث تعرفه‌های پزشکی یکی از معضلات حل نشده در نظام سلامت است، اظهار کرد: هنوز دولت و نهاد‌های مسئول در عرضه خدمات سلامت به بیماران در مدیریت و عمل به وظایف خود کاستی‌هایی دارند و سوبسید خدمات ارائه شده به بیماران را به جای دولت جامعه پزشکی پرداخت می‌کند.

 

• هنگام مسمومیت با «شوینده‌ها» چه کنیم؟
دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰ درصد از مسمومیت‌ها در منازل رخ می‌دهند، بر لزوم ایمن‌سازی منازل در مقابل عوامل بروز مسمومیت‌ها تاکید کرد. یسنا به منش با اشاره به نکات ایمنی در استفاده از شوینده‌ها، عنوان کرد: همیشه در هنگام استفاده از فرآورده‌های شیمیایی و شوینده ابتدا در نور کافی، برچسب روی بسته‌بندی را مطالعه و سپس مصرف کنید. استفاده از مواد شیمیایی در تاریکی می‌تواند خطرناک باشد.

 

• ارتباط ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با دیابت
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. به گزارش ایسنا، در این بررسی که نتایج آن به تازگی منتشر شده، آمده است: قرار گرفتن در معرض ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که اصلی‌ترین ذرات آلاینده به حساب می‌آیند، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

• لزوم توجه والدین به کودکان و نوجوانان در چهارشنبه آخر سال

رییس گروه پیشگیری از حوادث، دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بهترین کمک در راستای پیشگیری از سوانح چهارشنبه آخر سال توسط والدین صورت می‎گیرد، بیایید با آگاهی دادن به فرزندان و مراقبت از آنها، شیرینی آغاز سال نو را با تلخی این حوادث خراب نکنیم. به گزارش فارس، علیرضا مغیثی افزود: بهترین کمک در راستای پیشگیری از سوانح چهارشنبه آخر سال توسط والدین صورت می‎گیرد، بیایید با آگاهی دادن به فرزندان و مراقبت از آنها، شیرینی آغاز سال نو را با تلخی این حوادث خراب نکنیم.

• مراکز رادیولوژی رو به ورشکستگی می‌روند
رئیس انجمن رادیولوژی ایران، گفت: خرید‌های مراکز رادیولوژی برای تجهیزات با برخی بن‌بست‌ها مواجه شده و ارز دولتی تنها به مواد مصرفی و بخشی از ملزومات تعلق می‌گیرد. جلال جلال‌شکوهی اظهار کرد: موضوعاتی همچون حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری در زنان و مامایی، تصویربرداری انکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی و تصویربرداری هیبرید از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره توسط اساتید و صاحب نظران برجسته است و جدیدترین دستاورد‌ها و یافته‌های علمی در این زمینه ارائه خواهد شد. او در ارتباط با چالش‌ها و مشکلات حوزه رادیولوژی گفت: متأسفانه مراکز رادیولوژی در کشور به دلیل مسائل اقتصادی و افزایش قیمت ارز رو به ورشکستگی هستند و بزرگترین چالش کنونی آن‌ها تلاش برای بقا می‌باشد.

• ترکیبات چای سبز و برنج به مقابله با آلزایمر کمک می‌کند

محققان دریافتند رژیم غذایی حاوی ترکیبات موجود در چای سبز و برنج توانست علائم بیماری آلزایمر را در موش‌های مبتلا به این بیماری از بین ببرد.محققان دانشگاه ساوترن کالیفرنیا عنوان می‌کنند درمان تلفیقی به مراتب بهتر از یک درمان واحد است و بهترین شیوه برای درمان افراد مبتلا به آلزایمر است.در حال حاضر درمان تلفیقی، یک درمان استاندارد برای بیماری‌های نظیر سرطان، عفونت HIV و آرتروز روماتوئید است.یافته‌ها نشان می‌دهد ترکیب EGCG (epigallocatechin-۳-gallate) موجود در چای سبز و FA (ferulic acid) موجود در هویج، گوجه فرنگی، برنج، گندم و جودوسر، به طورکامل موجب بازیابی عملکرد فضایی حافظه می‌شود.
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته سلامت درمانگاه چهارشنبه سوری سوختگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان

حسین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات پهبادی موشکی «وعده صادق» مایه فخر ایرانیان و شادی دل مردم ایران اسلامی شد.

وی افزود: به منظور تقدیر از مجاهدت‌های نیروهای مسلح پویشی با عنوان «وعده صادق» راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این پویش کودکان و دانش‌آموزان استان کردستان می‌توانند برای شرکت در پویش، از احساسات خودشان و معلمان مدرسه به همراه خوشحالی و بیان قدرت ایران در انتقام از اسرائیل ویدئو تهیه کنند.

معاون فضای مجازی صدا و سیمای کردستان یادآور شد: شرکت کنندگان می‌توانند ویدئوهای خود را به آیدی زیر در پیام‌رسان بله @irib_kurdistanو یا شماره ۰۹۱۸۰۵۹۲۹۹۵ در پیام‌رسان‌های داخلی ارسال کنند.

مرادی اضافه کرد: ویدئوها بنام شرکت کنندگان از صداوسیمای استان کردستان پخش می‌شود.

کد خبر 6081895

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان
  • حضور فعال بیش از ۷۰ تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان 
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی