Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:34:24 GMT

استاندار خوزستان به شهرداری های کم کار هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۶۴۴۷

استاندار خوزستان به شهرداری های کم کار هشدار داد

اهواز - ایرنا- استاندار خوزستان با هشدار به شهرداری های کم کار گفت: اگر شهرداری ها نسبت به دریافت سهمیه قیر رایگان ویژه شهرهای مشمول طرح جامع بازآفرینی شهری اقدام نکنند، منابع مالی آنها از جمله ارزش افزوده قطع می شود.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری افزود: برخی شهرداری های استان همواره از نبود قیر برای اجرای طرح ها گلایه می کنند اما هنگام عرضه قیر رایگان برای طرح بازآفرینی شهری هیچ اقدامی برای جذب آن نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به شهرداران و فرمانداران آبادان، خرمشهر، مسجدسلیمان، ماهشهر، گتوند، اندیمشک، شوش، بهبهان، باغملک و هفتکل هشدار داد و گفت: این شهرداری ها باید هرچه سریعتر نسبت به جذب سهمیه قیر خود اقدام کنند در غیر این صورت با آنها برخورد جدی می شود.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان میزان سهیمه قیر این استان در سند جامع بازآفرینی را سه هزار و 200 تن عنوان کرد و افزود: این میزان سهمیه به دلیل کم کاری های صورت گرفته در تکمیل اسناد و فرم های قانونی از سوی شهرداری ها بلاتکلیف مانده است.
وی یادآور شد: برخی دستگاه ها کم زحمت ترین راه حل را برای انجام وظایف عمرانی خود انتخاب می کنند مثلا قیر را به صورت آزاد خرید می کنند و در حالت بعدی کاسه گدایی به دست می گیرند و از استانداری درخواست منابع مالی دارند تا حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند.
شریعتی با بیان اینکه یاد نگرفته ایم تا از تسهیلات و فرآیندهایی که دولت ایجاد می کند، استفاده کنیم، گفت: استان های دیگر از شرایطی که دولت فراهم می کند نهایت استفاده را می برند اما در خوزستان بدین شکل عمل نمی شود.
وی تصریح کرد: حجم بسیار زیادی از سهمیه قیر استان علاوه بر باز آفرینی شهری در زمینه مسکن مهر است اما وقتی از طرح های مسکن مهر بازدید می شود می بینیم که مردم از یک سو از وضعیت آسفالت این مناطق مسکونی گلایه دارند و از سوی دیگر شهرداران برای گرفتن سهمیه ها اقدامی نمی کنند.

** نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت شهرها
نماینده عالی دولت در استان خوزستان بیان کرد: وضعیت موجود در حوزه آسفالت شهرها به هیچ وجه رضایت بخش نیست تا جایی که حتی مردم از این روند گلایه ها و نارضایتی های متعددی را بیان می کنند.
وی افزود: اگر شهرداری ها از تسهیلات و منابع دولتی برای آسفالت محلاتی که شامل سند بازآفرینی شهری می شوند استفاده کنند، به طور قطع منابع مالی شهرداری که حاصل درآمدزایی است صرف اجرای کارهای زیربنایی دیگر در محلات مرکزی خواهد شد.
شریعتی به موضوع مسکن مهر در قالب شهرهای جدید رامین و شیرین شهر در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که مردم برای حضور و اسکان در این مناطق علاقه مند نیستند، نبود آسفالت است.
استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به دخالت ها و اموری که به شهرداری ها مربوط نیست، اظهار داشت: گاهی اوقات بعضی از این دخالت ها باعث جنجال در شهرها شده و گستردگی آن به سطح استان رسیده است.
وی بیان کرد: چنین اقداماتی برای سرپوش گذاشتن بر کم کاری ها است و این وضعیت باعث شده تا شهرها و مردم درگیر حواشی شوند.

** لزوم نظارت بیشتر دفتر فنی استانداری بر شهرداری ها
استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نظارت دفتر فنی و امور شهری استانداری بر عملکرد و کم کاری های شهرداری ها به ویژه در دریافت تسهیلات دولتی شد تا ضعف ها و کم کاری های صورت گرفته گزارش شوند.
وی افزود: باید تمهیدات لازم برای بررسی عملکرد شهرداران استان اندیشیده شود تا با کم کاری های صورت گرفته برخورد شود.
شریعتی همچنین از اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خواست با این 2 اداره کل در استانداری ارتباط بیشتری داشته باد تا از این طریق تکمیل طرح های شهری با سرعت بیشتری همراه باشد.
استاندار برای شهرداری هایی که باید نسبت به جذب سهمیه قیر مسکن مهر و نیز بازآفرینی شهری اقدام کنند ضرب الاجل یک هفته ای تعیین کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در حاشیه ستاد بازآفرینی شهری استان خواستار پاسخ به برخی ادعاها و تعیین تکلیف نهایی درخصوص جانمایی تابلوی تعیین محدوده این شهر از سوی استانداری شد.
خوزستان در برنامه بازآفرینی شهری پایدار از 486 محله کشور، 29 محله با سهم 6 درصدی را به خود اختصاص داده است.
پیش از این نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان منابع مالی مصوب با سهم اعتباری 4.2 درصدی برای استان را 10 هزار و 397 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبارات مساحتی بالغ بر یکهزار و 397 هکتار با جمعیت 147 هزار نفری در 29 محله استان که به عنوان بافت فرسوده و ناکارآمد شناخته می شوند، را در بر می گیرد.
امید حاجتی خاطرنشان کرد: تامین 30درصد از منابع مورد نیاز برای تعریض معابر، اصلاح هندسی، تامین فضای سبز جدید، جمع آوری و دفع آب های سطحی و آزاد سازی اراضی مطابق تبصره 2 ماده پنج آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار برعهده شهرداری های هر شهر است.
9931/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خوزستان بازآفريني شهري شهرداري ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد بارندگی در خوزستان صادر شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: از روز پنجشنبه تا بعد از ظهر جمعه احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات و مناطق شمال و شرق و با توجه به ماهیت فصل در دیگر مناطق استان احتمال بارش به صورت نقطه‌ای پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: با توجه به این پدیده احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی محدود معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و احتیاط در فعالیت کوهنوردی انجام شود.

کد خبر 6063815

دیگر خبرها

  • فیلم/ توضیحات استاندار خوزستان در خصوص عملیات دفع آب‌های سطحی
  • استاندار خوزستان: بازرگانی یکی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
  • صدور هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان صادر شد
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • گرد و غبار در راه خوزستان
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟