Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:34:35 GMT

اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد الکترونیکی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۷۰۵۲

اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالحسن فیروزآبادی در مجمع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به اینکه برای نقش آفرینی در اقتصاد پلتفرمی فقط دولت و حکومت‌ها تصمیم گیرنده نیستند، افزود: تمامی مردم باید برای نقش آفرینی در این اقتصاد تصمیم گرفته و تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در اقتصاد فضای مجازی نیاز به اجماع ملی آگاهانه وجود دارد، تاکید کرد: امروز برای موفقیت در اقتصاد فضای مجازی مردم باید نقش پذیری داشته باشند چرا که اقتصاد پلتفرمی همراه با تحول در سطح همه کاربران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تمامی مردم برای حفظ استقلال در این جریان جهانی که شرکت‌ها رهبری آن را به دست گرفتند، باید بپذیرند که صرفاً مصرف کننده نباشند.

فیروزآبادی با اشاره به مسدود سازی برنامه‌های ایرانی روی اپل، تصریح کرد: حذف برنامه‌های ایرانی، اکانت‌ها و حساب‌های کاربری مان توسط پلتفرم‌ها یک تجربه است که به طور قطع به ایران محدود نمی‌شود و نوعی ابزار سیطره بر ملت‌ها است.

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی، این شورا معتقد است که اگر بتوانیم هرچه بیشتر پلتفرم ارائه دهیم و این پلتفرم‌ها را نه تنها در ایران که در کشورهای منطقه و بازارهای جهانی گسترش دهیم، می‌توانیم در جامعه پلتفرمی آینده نقش بیشتری داشته باشیم. اگر تسلیم شویم نه فقط بازنده سیاسی که علاوه بر آن، بازار و بسیاری از ارزش‌ها را نیز باید واگذار کنیم.

وی افزود: البته خوشبختانه امروز شاخص‌های تولید محتوا و ایفای نقش در کشورهای در حال توسعه در اقتصاد فضای مجازی دنیا در حال افزایش است و نه ایران بلکه بسیاری از کشورها همچون کره جنوبی، اندونزی، روسیه، چین و حتی اروپا در حال تلاش برای سهم گیری از اقتصاد پلتفرمی دنیا هستند.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه تنظیم رابطه دولت با بخش خصوصی، افزود: در کشور به دلیل ناهماهنگی سرعت قانونگذاری و مقررات گذاری با تحولات جهانی، همگرا شدن در این تحول جهانی کار سنگینی می‌طلبد و البته اقتصاد فضای مجازی حوزه ناشناخته‌ای است که از طریق گفتگو و تقسیم کار می‌توان به آن دست یافت.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی به شدت ضربه پذیر است و می‌تواند با یک تصمیم محدود سازی صادرات، مسدود سازی و یا فیلتر مورد تعرض قرار گیرد، گفت: دولت باید به عنوان یک شریک قوی و نه تحمیل کننده ضابطه‌ها، با این بخش مشارکت کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه اقتصاد دیجیتال در دنیا جایگزین اقتصاد الکترونیکی شده است، گفت: شورای عالی فضای مجازی فراتر از این تعبیر معتقد به اقتصاد فضای مجازی است و تاکید ما بر این است که بخشی از اقتصاد برآمده از فضای مجازی در حوزه‌های دیجیتال است و اگر تمرکز خود را در اقتصاد دیجیتال قرار دهیم نوآوری‌های ما در این حوزه نوعی پیروی و محدودیت در مدل‌ها و پارادایم‌های جهانی این فضا همچون شهر هوشمند، اینترنت اشیا، اقتصاد دولت گریز و پول‌های مجازی خواهد بود.

کد خبر 4566459 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد دیجیتالی ابوالحسن فیروزآبادی شورای عالی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: سه نفر از عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا گفت: شبکه‌های اجتماعی این افراد بعد از دستگیری مسدود و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

وی تاکید کرد: با کسانی که در فضای مجازی به ارزش‌های دینی و اسلامی و اعتقادات مردم هتاکی می‌کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

فرمانده انتظامی بروجرد تاکید کرد: فضای مجازی و کانال‌ها و پیج‌های شهرستان بروجرد توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد رصد می‌شود و در صورت مشاهده هتاکی به نظام و مقدسات اسلامی، شناسایی و صفحات مجازی آنان مسدود و گردانندگان آنان دستگیر خواهند شد.

دیگر خبرها

  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • "رایانه سپهر" به جای فضای مجازی ؛ استقبال رهبر انقلاب (فیلم)
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟