Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیده جشنواره رادیویی کرواسی از گلایه‌های خود از عدم حمایت معاونت صدا نسبت به حضور خود در این جشنواره می‌گوید. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

مرتضی نمازی، از تهیه‌کنندگان رادیو معارف در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا مرتضی نمازی، از تهیه‌کنندگان رادیو معارف در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با انتقاد از عدم حمایت معاونت صدا از حضور وی در جشنواره رادیویی پریکس مارولیک (PRIX MARULIC) کرواسی، گفت: همان طور که می‌دانید این جشنواره از معتبرترین جشنواره‌های رادیویی در عرصه بین‌الملل است که هر ساله در کشور کرواسی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته توانستم با ساخت مستند "من طلبه هستم" رتبه دوم این جشنواره و اولین رتبه ایران طی 22 دوره برگزاری این جشنواره را کسب کنم.

وی افزود: متأسفانه سال گذشته به دلیل عدم حمایت معاونت صدا موفق به حضور در این جشنواره نشدم در حالی که امکان داشت با حضور در جلسه نقد برنامه‌ام، بتوانم در مرحله داوری نهایی رتبه اول را کسب کنم.

نمازی با اعلام این خبر که در جشنواره امسال نیز جزو برگزیدگان شد، گفت: امسال نیز موفق شدم با ساخت مستند "عارف بالحق" با موضوع نماز آیت‌الله بهجت، در بخش برنامه‌های کوتاه به مرحله نهایی راه پیدا کنم، اما متأسفانه این بار هم با عدم حمایت متولیان امر مواجه شدم. تفاوت حضورم در این دو جشنواره این است که سال گذشته به صورت شخصی حضور یافتم و این بار با عنوان "رادیو معارف جمهوری اسلامی ایران" حضور یافتم. باید از مسئولان امر پرسید علت عدم بها دادن به این نوع جشنواره‌های رادیویی که هر ساله از سراسر دنیا در آن حضور می‌یابند، چیست؟ عدم حضور یک نماینده از رادیوی ایران آن هم در حالی که از برگزیدگان این جشنواره است، چه پیامی را می‌تواند در مجامع بین‌المللی به سایر کشورها مخابره کند؟ با این حال از برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در جشنواره های اروپایی افتخار می‌کنم.

 

به گزارش تسنیم، در سال 94 از میان آثار ارسالی واحد جشنواره‌های بین‌المللی اداره کل امور بین‌الملل به جشنواره بین‌المللی رادیویی Prix Marulic کرواسی، سه برنامه به بخش مسابقه این جشنواره راه پیدا کردند. این برنامه‌ها عبارتند از «مرجع فراموش شده» به تهیه‌کنندگی مرتضی نمازی از تولیدات رادیو معارف و «بارون میاد جر جر» به تهیه‌کنندگی الهه بیات از تولیدات رادیو جوان معاونت صدا و برنامه «بازار خونین» به تهیه‌کنندگی خسرو رسولی تولید صداوسیمای مرکز زنجان. وی همچنین در سال 95 با ساخت مستند "مادر مقدس" با موضوع میلاد حضرت عیسی و حضرت مریم در قرآن و انجیل به بخش نهایی این دوره از مسابقات راه یافت، اما سال گذشته توانست با ساخت برنامه "من طلبه هستم" علاوه بر حضور در بخش نهایی، جایزه این دوره را برای خود و کشورمان کسب کند.

سریال‌های رادیویی نوروزی معرفی شدند

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد

پویانمایی «در سایه سرو» ساخته مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی که تاکنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته، از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی در حالی به پایان رسید که امسال صاحبان بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه، تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند و از این میان ۶۴ فیلم از ۱۹ کشور جهان به مرحله پایانی رسید.

بر همین اساس، بیشترین نماینده را کشور‌های ایتالیا با ۱۸ فیلم کوتاه، پس از آن فرانسه با ۹ فیلم، اسپانیا با ۷ فیلم، ایران با ۶ فیلم و آلمان با ۴ فیلم به خود اختصاص دادند.

جایزه رویا‌های شیرین «سوگنی دو رو» به بهترین فیلم‌های کوتاه داستانی غیراروپایی، جایزه رویا‌های اروپایی «سوگنی» به بهترین فیلم کوتاه داستانی اروپایی غیرایتالیایی، جایزه «جوزفه ماستری» به بهترین فیلم کوتاه انیمیشن، جایزه بهترین فیلم کوتاه ایتالیایی، جایزه بخش دانشجویی، جایزه منتقدان نوجوان، جایزه «ایوانو مارسکوتی» به بهترین بازیگر زن فیلم کوتاه و جایزه «سیاره سبز» به بهترین فیلم محیط زیستی، این دوره از جشنواره تعلق گرفت.

بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی کورتی دا سوگنی از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ (۱۶ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴) در شهر راونا کشور ایتالیا برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • صدای اردیبهشت رادیو در ۸۴ سالگی