Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:14:19 GMT

«درآستانه بامداد» وارد شبکه نمایش خانگی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۷۷۰۵

«درآستانه بامداد» وارد شبکه نمایش خانگی شد

فیلم مستند بلند˝در آستانه بامداد˝ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ˝مختارشکری پور˝درباره آثار و عملکرد "احمد شاملو" درحوزه‌های مختلف فرهنگی توسط موسسه فرهنگی هنری "نقطه تعریف "وارد شبکه خانگی شد. 

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، مختارشکری‌پور در این مستند به شعر، سبک و بیان زبانی خاص، ترجمه‌های شاملو، پژوهش‌های ستُرگ و وسیع او در زمینه فرهنگ عامه از جمله کتاب "کوچه"، کارهای گوناگون وی در زمینه ادبیات و شاعران کلاسیک و همچنین دیدگاه‌های وی درباره شاعران بزرگ شعر فارسی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مستند که سال گذشته در پانزدهمین جشنواره تصویر سال هم به نمایش درآمد دربردارنده گفتارهایی از چهره‌های سرشناس ادبیات و هنر معاصر ایران شامل:محمود دولت آبادی ، زنده یاد سیمین بهبهانی، شهرام ناظری ، مسعود کیمیایی ، جواد مجابی ، زنده یاد علی اشرف درویشیان ، ایران درّودی ، محمدرضا اصلانی ، محمد بهارلو، علی رفیعی ، احمدپوری ، محمد شمس لنگرودی ، حافظ موسوی ، علی دهباشی ، موسی بیدج ، محمد یعقوبی و آیدا شاملو است. 

چند تن از بازیگران سینما و تئاتر نیز شامل : ستاره اسکندری ، لاله اسکندری ، آیدا کیخایی ، علی سرابی و باران کوثری برای ساخت جلوه‌هایی بصری و نمایشی از آثار نمایشی که شاملو ترجمه کرده است، حضوری افتخاری داشته‌اند.

درضمن علاوه بر بزرگان هنر و ادبیات ایران ، گفتارهایی از چند شاعر جهانی درباره شاملو و شعرهایش شامل : کلارا خانس شاعراسپانیایی،لین کافین شاعر آمریکایی،خوان خلمن شاعر آرژانتینی نیز درباره شاملو در این فیلم آمده است.

این گفتارها برگرفته از اثری ویدیویی با عنوان "ترانه آبی"است؛ علاوه بر این شاعران ، سخنانی از زنده یاد شیرکو ( شاعرفقید معاصر کُرد) نیز درباره شاملو و شعرهایش در این مستند آمده است. 

مختار شکری‌پور پیش از این مستند دیگری با عنوان «پرواز در دایره‌ حضور» درباره زندگی و شخصیت احمد شاملو ساخته که علاوه برحضور در بخش مسابقه هفتمین جشنواره سینما حقیقت، سال 93 توسط موسسه فرهنگی هنری قرن جدید در شبکه خانگی منتشر شد.

او علاوه بر این 2 مستند ، مستندی نیز با عنوان "آیدا درآینه شاملو" ساخته که تاکنون در دهمین جشنواره تصویرسال،چهارمین جشنواره پروین اعتصامی و هشتمین جشنواره سینما حقیقت حضور یافته و نامزد بهترین مستند نیمه بلند نهمین جشن انجمن منتقدان ونویسندگان سینمای ایران نیز شده است.

وی درصدد است با کامل‌ترکردن این مستند درقالب مستندی بلند ، سه گانه‌اش درباره شاملو را تکمیل کند.

موسسه فرهنگی هنری" نقطه تعریف"، تاکنون آثار متعددی از بزرگان موسیقی ایران از جمله: حسین علیزاده ،کیهان کلهر، همایون شجریان ، مسعود شعاری ، داود آزاد و سالار عقیلی را منتشر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احمد شاملو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا

مجموعه پویانمایی «با بابام»، محصول مرکز انیمیشن سوره، به تهیه‌کنندگی فرزانه فخریان و کارگردانی زینب سادات بدری از ۹ فروردین ماه روی آنتن شبکه پویا می‌رود.

بدین ترتیب این مجموعه انیمیشن به نویسندگی امیررضا مافی تا ۱۳ فروردین ماه هر روز در ۲ قسمت و در ساعات ۰۹:۴۵ و ۱۱:۳۰ صبح میزبان مخاطبان خود می‌شود.

در آستانه پخش، از تیزر جدید این اثر که ساخت آن برعهده علی نوروزیان بوده است، رونمایی شد.

«با بابام» که در ۱۰ قسمت ۷ دقیقه‌ای با تکنیک کات اوت ساخته شده است و روایت اول شخص دارد، داستان‌های روزمره از رابطه یک دختر خردسال با پدرش را روایت و تلاش می‌کند تا از زاویه دید دختر، دنیای کودکانه را به تصویر بکشد.

سریال پویانمایی «با بابام» به عنوان جدیدترین محصول مرکز انیمیشن سوره، با حضور در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی تاکنون موفق به دریافت تندیس طلایی بهترین اثر سریالی از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و نامزد بهترین انیمیشن از جشنواره جهانی فیلم ولکری آمریکا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • رفتارهای زن و شوهری در یک شوی نمایش خانگی!
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲
  • مستند «زمین» از شبکه چهار
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم