Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:52:05 GMT

16500 بازاری مشهدی در کلاس فقه بازار شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۷۸۷۲

16500 بازاری مشهدی در کلاس فقه بازار شرکت کردند

مشهد- ایرنا- رئیس بسیج اصناف خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون 16 هزار و 500 نفر از بازاریان مشهد در دوره های آموزشی فقه بازار شرکت کرده اند.

سرهنگ محمدهادی قوی پنجه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت هزار نفر از بازاریان به صورت حضوری و هشت هزار و 500 نفر به صورت غیر حضوری آموزشهای مربوط به فقه بازار و احکام شرعی را فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کلاسهای آموزشی مرتبط با احکام شرعی و فقه بازار به مدت شش ساعت برای متقاضیان جواز کسب یا تمدید پروانه به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود و آشنایی کاسبان با فقه بازار و احکام شرعی نقش مهمی در تحقق بازار اسلامی و جلوگیری از معاملات ربوی دارد.
412 اتحادیه صنفی با 200 هزار واحد صنفی در استان خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد 103 اتحادیه صنفی با 110 هزار واحد در مشهد فعالیت می کنند.
1922/7507

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فقه بازار كاسب مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از مسائلی که ما در خراسان رضوی با آن مواجه هستیم کمبود فضای آموزشی مشهد و حاشیه شهر نسبت به میانگین کشوری است؛ ما در استان ۵ هزار کلاس درس کم داریم که با کمک خیرین مدرسه‌ساز تا ۲ ـ ۳ سال آینده این کمبود رفع خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوب‌علی نظری در مراسم افتتاح هنرستان شهید هادی با اخلاق در راستای اجرای طرح سه شنبه‌های امید فرمانداری مشهد بیان کرد: در خراسان رضوی به ویژه در قسمت حاشیه شهر مشهد به علت مهاجرپذیر بودن، با کمبود 5 هزار کلاس درس مواجه هستیم که با کمک خیرین مدرسه ساز، ظرف 3 سال آینده این نیاز رفع خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: قرار است با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به صورت 50 درصد مشارکت با دولت این کمبود ظرف 3 سال آینده برطرف شود.

نظری درباره هنرستان شهید هادی بااخلاق بیان کرد: این هنرستان با ظرفیت 600 نفر در حاشیه سه‌شنبه‌های افتتاح که هر هفته در مشهد برگزار می‌شود، افتتاح شد و زمین این هنرستان از طرف خانواده شهید هادی بااخلاق اهدا شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تشکر از خیرین که در اهدای زمین و ساخت هنرستان مشارکت کردند، گفت: در دورانی هستیم که همه به دنبال جمع‌کردن مال و دارایی هستند و خیرین گرانقدر با ایثار و بخشش مال خود در راه مدرسه‌سازی و تامین فضاهای آموزشی همتی بزرگ و کاری بسیار ارزنده انجام می‌دهند.

سید امیر شوشتری افزود: موج گسترده‌ای از مدرسه سازی در مشهد مقدس و خراسان رضوی شکل گرفته است که این دوران در تاریخ خراسان رضوی و مشهد مقدس ماندگار خواهد بود.

وی عنوان کرد: آموزشگاهها علاوه بر تامین فضاهای آموزشی، مرکز امنی برای حوادث، اتفاقات و بحرانها و برگزاری حوزه‌های انتخاباتی است و همچنین مکانی مناسب برای برگزاری امتحانات، آزمونها، کلاسها و برنامه‌های دانش آموزان و همکاران است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان نیز گفت: خیرین از نشانه‌های عزت‌آفرینی در جامعه هستند که از مال خود گذشتند تا بناهایی ساخته شود که فرزندان جامعه دارای کمبود فضای آموزشی نباشند.

محمد حسین عبدالهی افزود: با بهره برداری از هنرستان 15 کلاسه شهید با اخلاق با اعتباری بالغ بر سی میلیارد تومان و با مشارکت خاندان محترم سپهری و اهدای 2500 متر زمین توسط خاندان محترم با اخلاق، ششصد دانش آموز در 5 رشته کار دانش و فنی‌حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح سه شنبه‌های افتتاح و اوایل آبان ماه سال گذشته تاکنون این پانزدهمین آموزشگاه و 173 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 184 میلیارد تومان بود که در تبادکان افتتاح می شود ولی با توجه به رشد جمعیت و مهاجرپذیر بودن همچنان تبادکان نیاز به فضاهای آموزشی جدید دارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تشکر از خانواده خیر گفت: خیرین تا جایی که توان دارند برای رفع مشکل فضاهای آموزشی استان تلاش می‌کنند و ما قدردان تلاشها و همت بلند خیرین گرامی هستیم.

غلامعلی رافتی افزود: تبادکان بزرگترین منطقه کشور است و هیچ منطقه‌ای در کشور به اندازه تبادکان جمعیت دانش آموزی ندارد، از زحمات معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان که در امر مدرسه‌سازی تبادکان تلاش دارند، تشکر می‌کنیم، ولی همچنان مشکل فضاهای آموزشی تبادکان وجود دارد و ما اولویت اول‌مان در مدرسه‌سازی تبادکان است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز گفت: خیرین مدرسه‌ساز معماران بزرگواری هستند که تامین کننده زیربنای تعلیم و تربیت و همراه همیشگی ما در مدرسه‌سازی هستند و لازم می‌دانم از همراهی خیرین مدرسه ساز تشکر و قدردانی داشته باشم.

محمدرضا خدادادی افزود: دانش آموزان قبل از احداث این مدرسه در فضاهایی غیراستاندارد تحصیل می‌کردند که با احداث این آموزشگاه مکان تحصیل آنها مناسب و استاندارد و زمینه تحصیل تعداد زیادی از دانش آموزان دیگر هم فراهم شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • برخی از مدارس فارس غیر حضوری شدند
  • برخی از مدارس فارس سه شنبه غیر حضوری شدند
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد
  • عدم رعایت قوانین صنفی ۴ کافه بازی را در مشهد پلمب کرد
  • ۶۲ «کافی شاپ» و رستوران در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۶۲ کافی شاپ و رستوران در مشهد
  • ۴۱ انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان مشهد قطع شد