Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: نرخ تورم در استان کرمانشاه در ۳۰ ماه گذشته بیش از میانگین کشوری است و اکنون در جایگاه دهم قرار دارد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هدایت حاتمی در نشست خبری که عصر امروز در استانداری برگزار شد با اشاره به نرخ تورم به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان استان اظهار داشت: نرخ تورم استان کرمانشاه در 30 ماه گذشته از میانگین کشوری بالاتر رفته و از خرداد تا مرداد ماه نیز رتبه اول کشور را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی با بیان اینکه نرخ تورم کشور در بهمن ماه 23.5 و در استان 24.5 درصد است افزود: نرخ تورم در استان کرمانشاه در رده‌بندی استان‌های کشور در 6 ماه اخیر 10 رده ارتقا یافته است و فاصله از میانگین کشور به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تمرکز برای اصلاح شبکه توزیع میوه و تره‌بار در سال آینده گفت: تورم نیمه و تره‌بار در استان کرمانشاه هنوز رتبه اول کشور را دارد؛ بنابراین شبکه‌های توزیع در استان به شدت نیازمند اصلاح هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 نقطه در سطح استان کرمانشاه برای توزیع 1600 تن میوه شب عید در نظر گرفته شده است بیان کرد: برای توزیع مرغ و گوشت تمرکز روی اقشار آسیب‌پذیر است و برنج و شکر نیز در حال توزیع هستند.

حاتمی با اشاره به اینکه اکنون قاچاق دام از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام نمی‌شود گفت: با توجه به تصمیمات گرفته شده اکنون جابه‌جایی دام در سطح استان تنها با مجوز و مشخص بودن مبدأ و مقصد انجام می‌شود.

نرخ تورم کالا‌های صادراتی 37.4 درصد شدکدام استان‌ها بیشترین تورم را دارند؟ استان‌های محروم در صدر لیست گرانی‌هاکاهش قدرت خرید مردم انبارها را پُر کرد/ مبارزه با رکود مهمتر است یا تورم؟

پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات روستایی در استان کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 500 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحد‌های متقاضی در روستاها و مناطق زلزله‌زده قرار گرفته است بیان کرد: تاکنون 17 هزار فقره تسهیلات اشتغال روستایی در سطح استان پرداخت شده که 14 هزار و 600 مورد مربوط به زلزله‌زدگان است.

حاتمی با اشاره به اینکه اکنون 290 طرح بیش از یک میلیارد تومان و 90 طرح بیش از پنج میلیارد تومان آماده دریافت تسهیلات هستند گفت: استان کرمانشاه از نظر اشتغال‌زایی ایجاد شده بعد از اعطای تسهیلات روستایی بعد از استان تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 55 درصد از مصوبات ستاد تسهیل استان محقق شده و 30 درصد نیز در حال اقدام است عنوان کرد: وضعیت بانکها در زمینه تحقق مصوبات ستاد تسهیل از دستگاه‌های اجرایی مناسبتر است و بانکها در این زمینه فعال‌تر هستند.

حاتمی با بیان اینکه مجموع صادرات ایران به عراق برابر صادرات 28 کشور به این کشور است گفت: منطقه ویژه قصرشیرین در عین خاص بودن پیشرفتی نداشته است و امید داریم در سال آینده صنایع قابل توجهی در آن منطقه مستقر شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه سهم صنعت در استان کرمانشاه تنها 21 درصد و کمتر از میانگین کشوری است بیان کرد: امسال 139 واحد صنعتی در آستانه ورشکستگی و راکد فعال شدند و از طرفی هیچ‌ یک از دستگاه‌های خدمات‌رسان مجوز قطع خدمات به واحد‌های صنعتی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در بازار خارجی مستلزم زیرساخت مناسب، تولید صادراتی و تبلیغ و رفتار صحیح صادراتی است عنوان کرد: امسال 2.6 میلیارد دلار صادرات از استان انجام شد که از نظر ارزشی 46 درصد و از نظر وزنی 32 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ح

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آمار ایران ضمن اعلام شاخص قیمت مصرف کننده در فروردین ماه ، از کاهش ۱.۴ واحد درصد تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور و ۱.۹ واحد درصدی نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور نسبت به ماه قبل خبر داد.

شاخص قیمت مصرف کننده – فروردین ماه ۱۴۰۳

در فروردین ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

شاخص قیمت

در فروردین ماه ۱۴۰۳، شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک‌های هزینه‌ای کل کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳

نرخ تورم سالانه کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳، برابر ۳۸.۸ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۳۴.۷ درصد برای دهک اول، تا ۴۰.۱ درصد برای دهک دهم است. بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۵.۴ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۵.۴ واحد درصد) بدون تغییر بوده است.

 

دیگر خبرها

  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • تورم فروردین ماه اعلام شد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • آغاز رقابتهای کشوری سپک تاکرا به میزبانی سنندج
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است