Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه برایان هوک درباره سفر روحانی به عراق گفت، انتخاب ایران و عراق، روابطی بر پایه حسن همجواری و مناسباتی راهبردی است و قطعاً برای حفظ آن از کسی اجازه نمی‌گیریم.
به گزارش صدای ایران، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات برایان هوک نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران درباره سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق و استقبال گرم دولت و ملت این کشور از او، گفت: عصبانیت این مقام آمریکایی تعجبی ندارد، چرا که به نظر می‌رسد این کشور با وجود صرف میلیاردها دلار در خاورمیانه، نتوانسته جایگاه مطلوبی در میان ملت‌های منطقه به دست آورد که دلیل این امر قطعاً سیاست‌های تجاوزکارانه، نظامی گری و مداخله گری این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی باید بد اخلاقی و زیاده طلبی بی‌جای خود که برای دهه‌ها به آن عادت کرده‌اند را کنار بگذارند و متوجه این نکته مهم و کاملاً آشکار باشند که دوران دخالت و تعیین تکلیف برای دیگر کشورها مدت زمانی است، سپری شده است. ایران و عراق کشورهایی مستقل هستند و دولت‌های آنان برآمده از رأی و انتخاب مردم این دو کشور هستند و بی شک این دو ملت بزرگ، قدرت تشخیص منافع و مصالح خود را به خوبی دارند و نیاز ندارند که کشوری با سابقه سیاه تجاوز، ایجاد جنگ و ویرانی، از هزاران کیلومتر دورتر برای آنها تعیین تکلیف کند.
قاسمی افزود: ایران و عراق همسایگانی با مرزهای طولانی و دارای تاریخی کهن و دیرینه هستند و ملت‌های دو کشور دارای اشتراکات و علقه‌های فرهنگی، دینی، مذهبی و تاریخی ریشه داری هستند و انتخاب آنها، روابطی بر پایه حسن همجواری و آکنده از مودت و مناسباتی راهبردی است و قطعاً برای حفظ و تداوم این روابط از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و از کسی نیز اجازه نمی‌گیرند. آنچه امروز در روابط ایران و عراق دیده می‌شود از پشتوانه‌ای عمیق و تجاربی گرانسنگ برخوردار است.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ایران و عراق برایان هوک سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در آئین رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ۲۹ فروردین ماه با نظر امام خمینی (ره) به نام ارتش نامگذاری شد و با ژرف اندیشی ایشان جلوی یک توطئه بزرگ گرفته شد.

وی اظهار کرد: در نخستین روزهای انقلاب اسلامی دشمنان این سرزمین می‌خواستند نیروی مکتبی و فرزندان ایران را دچار اضمحلال کنند اما امام خمینی (ره) با درایت خود روح تازه و مکتبی را بر کالبد این سازمان و ساختار قدرتمند دمید و روح تازه و هویت جدید را به آن داد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: فرزندان مکتبی ایران در عرصه‌های مختلف دلبستگی و وابستگی خود را به مکتب، ارزش‌ها، مردم و سرزمین نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: ارتشیان دلیرمردی همچون سپهبد قرنی و سپهبد فلاحی و بسیاری از امیران ارتش به همراه نیروهای مقدس در دوران ابتدای انقلاب که تجزیه طلبان و منافقان دنبال تجزیه کشور بودند با آن مقابله کردند.

استاندار همدان یادآور شد: در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگ آفریدند و در عملیات‌ها در کنار نیروهای سپاهی و بسیجی از مرزهای این سرزمین دفاع کردند، در مقابل هجمه دشمن ایستادند و حماسه‌های بزرگی را خلق کردند.

وی تاکید کرد: ارتش قدرتمند ما امروز به فرماندهی معظم کل قوا افتخار دارد در هیچ عرصه‌ای از جمله زمین، هوا و دریا اجازه جولان به دشمنان نخواهد داد.

قاسمی‌فرزاد گفت: چشم تیزبین پدافند ما کوچک‌ترین حرکت دشمن را در خاک خود تشخیص می‌دهد و امروز نیروی ارتش در کنار سپاه و دیگر نیروهای مسلح نظم و امنیت را در داخل و خارج از مرزها را برای مردم ایجاد کرده است و به وجود همه عزیزان افتخار می‌کنیم.

وی با افتخار به اتفاقات غرورآفرین این روزها گفت: پس از ۶ ماه ددمنشی رژیم کودک کش و جعلی صهیونیست، با پشتیبانی و حمایت انگلیس، آمریکا و دیگر شیاطین جهان، ددمنشی را به اوج رساند و به مرکز دیپلماسی ما در دمشق حمله کرد و سرداران ما را به شهادت رساند.

استاندار همدان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان دادند که در یک دفاع مشروع باید دشمن را مجازات کرد تا بداند با فرزندان ایران طرف است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال حمله آغاز جنگ در مقابل کسی نبوده است اما بر سر دفاع از کشور، مردم و آرمان‌های خود با هیچکس تعارف ندارد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در عملیات وعده صادق دلیرمردان ما وارد عمل شدند و در یک اقدام ضربتی کوچک (کوچک به مقیاس توان بزرگ بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی ایران) را به دشمن وارد کردند، نشان از قدرت بازدارندگی ما دارد.

استاندار همدان تصریح کرد: میلیون‌ها موشکی داریم که اگر اراده فرمانده معظم کل قوا تعلق بگیرد بر سر رژیم صهیونیستی، اقمار و حامیان آن فرود خواهد آمد و اثری از آن‌ها باقی نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند رهبری معظم انقلاب اسلامی، توانسته توان بازدارندگی ایجاد کند و هیچ دشمنی فکر حمله به آن را به خود راه ندهد.

قاسمی‌فرزاد گفت: امروز کشور ما به برکت خون شهیدان در آرامش است و به وجود دلیرمردان در عرصه‌های مختلف افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی نیروهای مسلح در سراسر کشور و استان را برای حفظ امنیت فراموش نمی‌کنیم.

کد خبر 6081241

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه