Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@07:40:27 GMT

ثبت ۵۳۴ بار نقض آتش‌بس در الحدیده توسط عربستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۹۹۸۰

ثبت ۵۳۴ بار نقض آتش‌بس در الحدیده توسط عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ثبت ۵۳۴ بار نقض آتش‌بس در الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش طی هفتاد و دو ساعت گذشته 534 بار آتش‌بس در الحدیده را نقض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 61 بار مناطق مختلف را بمباران کرد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات گسترده مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در اطراف کوه "قیس" در جیزان را دفع کردند که بر اثر این حملات شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای یمنی مراکز تجمع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه "المهاشمه" در بخش "خب و الشعف" در استان الجوف را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر این حملات شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

ارتش یمن با 5 موشک مواضع مزدوران سعودی در جیزان را هدف قرار دادحزب‌الله جنایت جدید عربستان در یمن را محکوم کردشهادت 20 زن و کودک یمنی بر اثر حملات جنگنده‌های عربستان

این منبع همچنین گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه "الضباب" در تعز را متوقف کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم

منابع خبری از وقوع انفجار در یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین از وقع انفجارهای مهیب در پایگاه نظامی موسوم به پایگاه کالسو در جنوب بغداد که پایگاه مشترک نیروهای ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشد الشعبی خبر داده است.

رویترز نیز به نقل از منابع ارتش عراق مدعی شده است که این انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داده است که بر اثر انفجار و بمباران یک پایگاه نظامی در عراق، حداقل یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

در همین حال بسیج مردمی عراق اعلام کرد: انفجاری در مقر نیروهای الحشدالشعبی در پایگاه نظامی کالسو در منطقه المشرو در بزرگراه شمال استان بابِل رخ داد.

بلافاصله تیم تحقیقاتی در محل حاضر شد و این انفجار خسارات مادی و جراحاتی را به‌همراه داشت که پس‌از تکمیل تحقیقات اولیه جزئیات را منتشر خواهیم کرد.

العهد اعلام کرده است که دست‌کم ۸ نفر در انفجار پایگاه کالسو زخمی شدند.

همچنین رئیس کمیتۀ امنیتی فرمانداریِ بابِل نیز اعلام کرد که ۵ انفجار بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه نیروهای بسیج الحشد الشعبی رخ داده؛ حجم آتش‌سوزی به‌دلیل وجود درختان در اطراف پایگاه بوده.

مدیر دفتر المیادین در بغداد گزارش داده که این حملات تجاوزکارانه ورودی اصلی پایگاه کالسو، یک گاراژ خودرو و دو دفتر نیروهای حشد الشعبی را هدف قرار داده و شدت حملات قوی بوده است.

مدیر المیادین همچنین توضیح داده که ترافیک هوایی هواپیماهای آمریکایی در آسمان عراق طبق معمول فعال است و یک هواپیمای سوخت رسان در حریم هوایی عراق مشاهده شده است.

وی همچنین گفته که این مقر حشد الشعبی با سه حمله مورد هدف قرار گرفته است و حداقل ۳ نفر مجروح شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • جزئیات حمله به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • ناراحتی و سرافکندگی مزدوران اینترنشنال از ارباب صهیونیستی خود + فیلم
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات