Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی مازندران از توانمندسازی کودکان کار با راه اندازی مراکز اشتغالزایی برای آن ها در استان خبر داد. ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سید سعید آرام عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان آمل با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با توجه به احساس مسئولیت در حوزه آسیب‌ها همیشه سعی داشته تا در امر خدمات در صف نخست باشد، اظهار داشت: جمع آوری متکدیان جزو وظیفه بهزیستی نیست بلکه در رسالت اصلی شهرداری است و پس از جمع آوری، بهزیستی به مانند سایر دستگاه‌های اجرایی ورود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر دستگاههای مرتبط در این زمینه مساعدت نکنند این معضل در استان رفع نمی‌شود، افزود: اکنون در دو شهر ساری و آمل مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان فعال هستند و سومین مرکز نیز در شهرستان تنکابن در دستور کار است.

آرام با تاکید بر اینکه تاکنون در این مراکز همکاری شهرداری‌ها خوب بوده و اختلاف نظری وجود ندارد و مکان از سوی بهزیستی جهت مساعدت به شهرداری داده شد، تصریح کرد: در این امر باید پاکسازی کامل متکدیان در مازندران انجام شود نه به صورت نقطه ای زیرا این امر موجب تکرار حضور متکدیان در شهرهای استان شده و باید همراهی همه شهرداران استان صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه اجرایی این سازمان راه اندازی مرکز کودکان کار است که اجرای آن در شهر آمل زده شد، گفت: تمام برنامه جامعه هدف بهزیستی مازندران بر این است تا این کودکان توانمندسازی در امر تحصیل و ادامه زندگی معیشتی در کنار خانواده را داشته باشند.

جشن نوروزگان خانه تئاتر در کانون پرورش فکری کودکان برگزار شدگناه کودکان ایرانی که از حق تابعیت هم محرومندنمایشگاه نقاشی حمایت از کودکان توان‌خواه در مازندران برپا شد + فیلموی با اشاره به اقدام بهزیستی همزمان با فرارسیدن ایام نوروز از دو اقدام ویژه این سازمان خبر داد و گفت: طرح نوروزی جمع آوری معتادان متجاهر با مشارکت عوامل نیروی انتظامی طبق ماده 16 از سیزدهم اسفندماه آغاز شده و در یک مرکز ساری با ظرفیت 300 نفر و دو مرکز ترک اعتباد آمل و سایر شهرهای استان انجام می‌شود.

آرام ادامه داد: جمع آوری و رسیدگی به مشکلات کودکان کار از دیگر اقداماتی است که با دو مرکز ساری و آمل آغاز کردیم تا این آسیب در استان مازندران رفع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در ساری 106 کودک کار شناسایی شده که ضرورت ساماندهی این افراد احساس می‌شود، عنوان کرد: برای رفع این معضل نیاز به هدفمندی مسئولیت اجتماعی در جامعه است که متاسفانه این هدفمندی در استان مازندران وجود ندارد.

انتهای پیام/ ع

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند

همشهری آنلاین- سحر جعفریان: امیر کمی بعد از آن تاریخ به یکی از مراکز نگهداری نوزادان و کودکان بی‌سرپرست سازمان بهزیستی سپرده شد تا به امروز. امروز که قرار است به‌زودی در قالب اجرای طرح استقلال فرزندان بهزیستی، برود پی بخت و اقبال خود. امیر همه این سال‌ها، سرش در دفتر و کتاب بوده و درس خوانده. مکانیکی را هم به‌صورت تخصصی یاد گرفته تا راحت‌تر زندگی مستقل خود را خارج از مرکز نگهداری آغاز کند. حالا ۱۸سال او تمام‌شده و صبرش هم. صبر و انتظار برای رسیدن به آرزوی مستقل‌شدن و تجربه‌ جدید و متفاوت زندگی بیرون از مراکز نگهداری و تربیتی بهزیستی با کمک هزینه‌های ترخیص بهزیستی که ازجمله مقدمات و الزامات آن برای امیر و بسیاری امثال او نه از پرداخت وام ودیعه مسکن ویژه نوجوانان مستقل بهزیستی خبری هست و نه از خیر و نیکوکاری که بیاید و دستشان را برای تامین کمک اجاره واحدی مسکونی بگیرد. به علاوه اینکه با افزایش آمار ۱۸ساله‌های مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست بهزیستی، ظرفیت خانه‌های مستقل یا شبانه‌روزی این سازمان هم محدود است.

تعامل جدی بهزیستی و بلاتکلیفی ۱۸ساله‌ها

این قصه بیش از ۴هزار نوجوان در مراکز مختلف بهزیستی کشور است که به دلایلی طرح فرزندخواندگی شامل حالشان نشده و حالا چشم امید به بهره‌مندی از طرح فرزندان مستقل سازمان دارند. امیر در این‌باره می‌گوید: «چند سال است که شب و روز ندارم. دلم می‌خواهد زودتر درهای این مرکز باز شود و برای همیشه بروم پی آن زندگی که خودم دلم می‌خواهد.» پشت سرش را می‌خاراند و ادامه می‌دهد: «می‌دانی آبجی، نه اینکه اینجا بد باشد؛ نه، اما راستش از یک سنی به بعد آدم دلش می‌خواهد خودش صفر تا صد زندگی‌اش را دستش بگیرد. الان من و رامین (دوستش در مرکز نگهداری) به چنین سنی رسیدیم که دلمان استقلال می‌خواهد.» رامین کنارش ایستاده و صحبت‌های دوستش را اینطور تکمیل می‌کند: «درس خواندیم و از مکانیکی تا خیاطی یاد گرفتیم تا اگر مستقل شدیم مهارتی برای نان‌درآوردن بلد باشیم. پرونده درخواست خود برای دریافت وام ویژه فرزندان مستقل بهزیستی را به چند بانک تحویل دادیم تا کمی پول ودیعه خانه را جور کنیم اما بانک‌ها هم انگار سر ناسازگاری با ما که پشتی مثل پدر و مادر نداریم، دارند.»

استقلال به سبک دخترانه

ماجراهای استقلال فرزندان بهزیستی در بخش دختران نیز روایت های گوناگون دارد. سمیرا برخلاف نگار (یکی دیگر از دختران مرکز نگهداری) علاقه‌ای به زندگی در خانه‌های مستقل یا شبانه‌روزی بهزیستی که معمولا ۱۸ساله‌های بسیاری از مراکز نگهداری مربوط به سنین پایین به اتاق‌هایش راه می‌یابند، ندارد: «در این خانه‌های شلوغ، بیشتر از یک سال نمی‌توان سکونت کرد، پس، از اول به فکر اجاره‌کردن خانه باشم بهتر است.» مهرآفرین اما شرایط متفاوتی دارد که درباره آن توضیح می‌دهد: «نزدیک به ۵سال است مورد حمایت مالی خانواده‌ای مهربان هستم.»

کد خبر 845921 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سازمان بهزیستی فرزندآوری تهران

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان
  • مرکز توانمندسازی در محله قائمیه احداث می‌شود
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند