Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@03:37:58 GMT

هشدار ماکرون به آفریقا در مورد «خطرِ چین»

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۱۵۲۹

هشدار ماکرون به آفریقا در مورد «خطرِ چین»

رئیس جمهور فرانسه در مورد خطرات مترتب بر حضور اقتصادی و رو به رشد چین علیه استقلال و حاکمیت کشورهای آفریقایی هشدار داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در سخنرانی خود به مناسبت سفرش به شرق قاره آفریقا نسبت به خطراتِ حضور اقتصادی و رو به رشد چین علیه استقلال و حاکمیت کشورهای آفریقایی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون در این باره گفت: «چین یک قدرت بزرگ جهانی است که طی سالهای اخیر، دامنه نفوذ خود را در بسیاری از کشورها به ویژه در قاره آفریقا گسترش داده است». وی در ادامه افزود: «اما آنچه که ممکن است در کوتاه مدت خوب به نظر آید، اغلب می‌تواند در میان مدت یا طولانی مدت بد باشد!»

گفتنی است که امانوئل ماکرون با هدف تحکیم نفوذ پاریس در جمهوری جیبوتی، روز سه شنبه به این مستعمره سابق فرانسه وارد شد؛ کشوری واقع در شاخ آفریقا که چین در آن یک پایگاه نظامی ساخته و میلیاردها دلار در زیرساختهای آن سرمایه گذاری کرده است.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور فرانسه قرار است در این سفر خود به قاره آفریقا، از کشورهای کنیا و اتیوپی نیز دیدن کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماکرون چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که رودخانه سن برای بازی های المپیک پاریس تمیز خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امانوئل مکرون معتقد است که رودخانه سن برای بازی‌های المپیک پاریس تمیز خواهد بود. این سیاستمدار پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد قبل از شروع المپیک در رودخانه شنا کند.

اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک 2024

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: یک گام کلیدی برای شنا کردن در رودخانه سن - تصفیه‌خانه آب باران در Champigny-sur-Marne آماده است! آب در رود سن خنک اما شفاف خواهد بود. من می توانم این را برای شما تأیید کنم!

بازی‌‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد)  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه