Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@07:14:31 GMT

دستیار صوتی که جنسیت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۳۲۰۸

دستیار صوتی که جنسیت ندارد

گروهی از پژوهشگران اقدام به طراحی نوعی دستیار صوتی کرده اند که جنسیت مشخصی ندارد. درواقع این دستیار صوتی را نمی توان دارای صدای زن و مرد دانست چرا که صدای این دستیار صوتی اساسا متعلق به جنسیت خاصی نیست.

بسیاری از کاربران دستیارهای صوتی از صدای زن یا مرد در این دستیارها شکایت دارند و معتقدند دستیار صوتی نباید صدای زن یا مرد داشته باشد چرا که این مضووع باعث سوء گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس گروهی از پژوهشگران سعی کردند کلیشه ها را بشکنند و یک دستیار صوتی متفاوت ایجاد کنند که باعث شکایت هیچ گروهی نشود.

این دستیار مجازی که فعلا" Q" نامیده می شود می تواند در محصولات بسیاری از شرکت های فناوری کاربردی باشد. اگرچه دستیارهای صوتی سیری، الکسا، کورتانا و گوگل صداهایی زنانه دارند، اما به نظر می رسد دستیار صوتی Q می تواند با این دستیارها نیز همگام شده و صدای جدیدی ارائه دهد.

درست است که دستیار مجازی Q بدون جنسیت طراحی شده است، اما بر اساس سلایق افراد می تواند به شکل زنانه یا مردانه شنیده شود درواقع دستیار صوتی Q یک ترکیب تشکیل شده از پنج صدای ضبط شده است که می تواند از مرز زنانگی و مردانگی به مرز خنثی نزدیک یا دور شود و معیار این تغییر به سلایق کاربر مرتبط است.

توماس راسموسن رئیس بخش ارتباطات کپنهاگ(طراح این محصول) می گوید: "ما قصد داریم توجه شرکت های پیشرو فناوری که با هوش مصنوعی کار می کنند به سمت برابری جنسی جلب کنیم.ما دوست داریم آنان را متوجه کنیم تا چه حد می تواند الهام بخش و موفق باشند اگر به هر دو جنسیت به یک اندازه توجه کنند و در هنگام رشد هوش مصنوعی گزینه هایی متفاوت را در ذهن داشته باشند. "

البته فراموش نکنیم کهQ  فقط یک صدای ساده است و هیچ چارچوب هوش مصنوعی دقیقی ندارد و بنابراین یا باید بر دستیارهای صوتی دیگر منطبق شود./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن خارجی استقلال، همچنان زیر دستگاه!

به گزارش "ورزش سه"، رافائل سیلوا که چند روزی است به دلیل مصدومیت قادر به همراهی استقلالی‌ها در تمرینات نیست، همچنان در تمرینات گروهی غیبت دارد.

این مدافع برزیلی امروز به کمپ مرحوم ناصر حجازی رفت اما به دلیل مصدومیتی که دارد، نتوانست در تمرینات گروهی حاضر باشد. سیلوا امروز زیر نظر کادر پزشکی به طور اختصاصی تمرین کرد.

او بعد از دقایقی تمرینات اختصاصی، به کلینیک رفت و به فیزیوتراپی پرداخت. سیلوا فعلا پای خود را باید زیر دستگاه قرار بدهد تا به بهبودی برسد اما زمان بازگشت او به میادین مشخص نیست.

استقلال روز جمعه در هفته بیست و چهارم لیگ برتر باید به مصاف شمس‌آذر برود؛ این در حالی است که با توجه به شرایط سیلوا او به این مسابقه نمی‌رسد و باید دید آیا شرایط بازگشت به ترکیب از بازی بعدی را خواهد داشت یا خیر.

دیگر خبرها

  • سردار آزمون در بغل قهرمان جهان(عکس)
  • عکس‌| افشای مکالمات جنجالی ژاوی با داور لیگ قهرمانان
  • کلمه به کلمه دعوای ژاوی با داور: سریالی از فحش!‏
  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»
  • افتتاح نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • بازیکن خارجی استقلال، همچنان زیر دستگاه!
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • روز جهانی صدا ۱۴۰۳ + شعار و پوستر World Voice Day 2024
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع