Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:36:01 GMT

‌توقف صادرات سیب‌زمینی سیاست غلطی است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۳۲۵۳

‌توقف صادرات سیب‌زمینی سیاست غلطی است

‌عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: توقف عملیات صادرات سیب‌زمینی براساس یک نامه جعلی و پرابهام سیاست غلطی است که باید اصلاح شود.

‌به گزارش ایسنا، ‌حسین پیرموذن در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی در اردبیل اظهار کرد: از چند روز پیش و براساس یک نامه ابهام‌آمیز التهابی در بازار سیب زمینی رخ داده به طوری که قیمت این محصول 2000 تومان در این چند روز اخیر افزایش یافته و به بیش از 3200 تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: این شرایط برای تجار ما نیز که اقدام به صادرات سیب زمینی کرده‌اند بحران آفرین بوده و به صراحت اعلام می‌کنیم توقف عملیات صادرات سیب زمینی یک سیاست غلطی است که اعمال می‌شود.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: اگر نامه وزیر جهاد کشاورزی جعلی بوده چرا با منبع انتشار اخبار برخورد نمی‌شود و اگر چنین نامه‌ای واقعیت دارد به صراحت باید گفت که وزارت جهاد کشاورزی دچار اشتباه محض شده و با این بخشنامه به التهاب بازار سیب زمینی دامن زده است.


پیرموذن ادامه داد: پیش بینی می‌شود با این وضعیت نه تنها تخلیه انبارهای سیب زمینی اتفاق بیفتد بلکه قیمت سیب زمینی همچنان روند افزایشی به خود گرفته و نابسامانی‌ها تداوم پیدا کند.


وی بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد ساماندهی بازار سیب زمینی شامل نیاز داخلی و صادرات آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا یک شرایط متفاوتی را در این حوزه شاهد باشیم.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه سال آینده سال بسیار سخت برای فعالان بخش خصوصی خواهد بود، تصریح کرد: براساس بخشنامه‌های بانک مرکزی و شرایط به وجود آمده باید شاهد دادگاهی شدن بسیاری از فعالان بخش خصوصی باشیم چرا که در گمرکات کشور وضعیت صادرات به نحوی بوده که 70 درصد روند صادرات با چالش و حتی دغدغه روبرو بوده‌اند.


پیرموذن اظهار کرد: با این شرایط باید گفت 70 درصد صادرکنندگان کشور دچار تخلف شده‌اند و عمده ای صادرکنندگان با مسدود شدن کارت بازگانی خود در فعالیت‌های صادراتی روبرو خواهند شد.


وی افزود: ما در مسیر توسعه صادرات استان نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستیم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مرتبط زمینه و بستر این کار فراهم آید.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در 11 ماهه امسال 28 هزار و 474 تن کالا توسط 10 هزار دستگاه کامیون وارد کشورمان شده است.


علی رحمتی خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات نیز در این مدت بیش از 354 هزار تن کالا توسط 15 هزار و 622 دستگاه ماشین آلات ایرانی، آذربایجانی و گرجی صادر شده که ما در مجموع با یک رشد 99 درصدی در این حوزه صادراتی روبرو هستیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه

رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرانه خود همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. اکنون جبهه‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی درگیر جنگ غزه، جبهه‌های شمالی درگیر منازعه با حزب الله لبنان، و جبهه‌های شرقی در کرانه باختری مشغول سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری است. با این حال، ارتش این رژیم بر حسب نیاز برای انجام عملیات اقدام به جابه جایی نیرو‌های خود می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ۲ تیپ رزمی را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای انجام عملیات به نوار غزه فراخواند. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش، تیپ دوم ذخیره لشکر ۱۴۶ و تیپ ۶۷۹ لشکر ۲۱۰ از مرز‌های لبنان به غزه منتقل خواهند شد و در این باریکه مستقر می‌شوند. 

هر تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی به طور متعارف از ۲ تا ۵ هزار نیروی نظامی تشکیل شده است. 

در این بیانیه از ماهیت عملیات احتمالی این ۲ تیپ در غزه جزئیاتی ارائه نشده است، اما این انتقال پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات صهیونیست تهدید به اجرایی کردن حمله زمینی به رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه کرده اند. اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در این باریکه مستقر هستند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی استقرار ۴ گردان حماس در رفح بوده و تاکید دارد برای پیروزی قطعی در جنگ عملیات زمینی در رفح ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • کمک‌های نیرو زمینی سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟