Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:21:04 GMT

بررسی ۶ طرح حوزه ایثارگران، اولویت سال آینده مجلس

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۳۷۲۶

بررسی ۶ طرح حوزه ایثارگران، اولویت سال آینده مجلس

حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اولین طرح‌هایی که سال آینده در زمینه ایثارگران توسط فراکسیون ایثارگران مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: ۶ طرح به عنوان اولین طرح‌های در دستورکار فراکسیون ایثارگران در سال آینده در حوزه جانبازان و ایثارگران خواهد بود.

نوروزی با توضیح درخصوص این طرح‌ها عنوان کرد: طرح تکلیف جانبازان اعصاب و روان فاقد مدارک بالینی و طرح استفساریه عدم شمول حکم ماده ۸۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در رعایت سقف مرخصی قابل ذخیره به ایثارگران مشمول قانون حالت اشتغال و ذخیره مرخصی ناشی از اعمال مواد ۹ و ۱۱ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب ۱۳۷۴/۰۳/۳۱ ازجمله طرح‌های مذکور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیگیری و اصلاح ماده ۶۱ قانون خدمات کشوری که در خصوص حق مأموریت آموزشی فرزندان جانبازان است نیز یکی از مهم‌ترین مواد مورد پیگیری مجلس در سال آینده است؛ هرچند بررسی این طرح را از روز گذشته در مجلس آغاز کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال ۹۷ یا اوایل سال آینده موفق به تصویب آن شویم.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس، طرح اصلاح بند (ز) ماده ۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را یکی دیگر از طرح‌های در اولویت بررسی در سال ۹۸ خواند و بیان کرد: طرح اصلاح بند (ز) ماده ۱ قانون مذکور که مهر ماه سال جاری در مجلس اعلام وصول شد و طرح اصلاح ماده ۱۴ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی شامل ۶ طرح در دستورکار فراکسیون ایثارگران در سال آینده خواهد بود.

نوروزی همچنین طرح الحاق یک تبصره به ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را از دیگر طرح‌های در اولویت بررسی برای سال آینده خواند و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده تبصره‌ای مبنی بر «وزارت ارتباطات و فناوری موظف است، حسب اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اطلاع رسانی جریمه تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی را به صورت پیامک به مالک وسیله نقلیه انجام داده و هزینه پیامک بر عهده مالک وسیله نقلیه است» را به ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی الحاق کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در خصوص طرح‌هایی که قرار است سال آینده در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: ۴ طرح در زمینه اصلاح قانون وکالت، جنگل بانان، اصلاح قوانین ثبت اختراع و تجارت ازجمله اولین طرح‌هایی است که با شروع سال ۹۸ کمیسیون قضایی بررسی آن‌ها را شروع خواهد کرد.

وی در خصوص اصلاح قانون وکالت نیز عنوان کرد: قرار است با همکاری کانون وکلا، کانون مشاوران حقوقی و سازمان استخدامی کشور قانون برخی مواد موجود در قانون وکالت مورد باز بینی و اصلاح قرار گیرد.

کد خبر 4566544

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن نوروزی مجلس شورای اسلامی کمیسیون حقوقی مجلس جانبازان و ایثارگران ماموریت آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماده ۲۵ قانون اصلاح قانون معادن، دارای کاستی‌هایی است که مانعی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده از معدنکاری شده است.
محتشمی پور افزود: پیشنهاد‌ها و نظریات خود را به منظور اصلاح این ماده‌ی قانونی به مجلس داده ایم.

الهام رستم نیا گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه