Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران انگلیسی از برهم‌کنش میان الکترون و هسته در نقاط کوانتومی استفاده کرده و فناوری جدیدی برای ساخت حافظه در سامانه‌های محاسبات کوانتومی ارائه کردند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه کمبریج موفق به دستاوردی چشمگیر در تحقیقات نقاط کوانتومی شدند. این یافته پژوهشگران می‌تواند تاثیر شگرف و بلندمدتی در بخش محاسبات داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقاط کوانتومی از اتم‌هایی تشکیل شده‌اند که با الکترون‌های به دام افتاده برهم‌کنش مغناطیسی دارند. این برهم‌کنش در بخش محاسبات کوانتومی مشکلاتی ایجاد می‌کند. محاسبات کوانتومی کاربرد بسیار وسیعی داشته و در آینده احتمالا جایگزین کامپیوتر‌های کلاسیک شود.

با برهم‌کنش الکترون موجود در نقاط کوانتومی با اسپین‌های هسته، دامنه کاربرد کیوبیت‌ها محدود می‌شود. محققان آزمایشگاه کاوندیش در دانشگاه کمبریج به رهبری مت آتاتور روشی برای کنترل دریای هسته در نقاط کوانتومی یافتند به این شکل که این دریای هسته می‌تواند حرکات یکنواختی ایجاد کند که در نتیجه می‌توان از آن به‌عنوان حافظه کوانتومی استفاده کرد.

آتاتور می‌گوید: نقاط کوانتومی به دلیل خاصیت تعاملی خود با نور، می‌تواند اینترفیس مناسبی داشته باشد. این ویژگی در سیستم‌هایی که در آن‌ها دینامیک اسپین‌های برهم‌کنش دهنده منفرد کنترل شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که هسته به‌صورت تصادفی اطلاعات را الکترون می‌رباید در نتیجه این موضوع همیشه یک مزاحمت با خود به همراه داشته است. ما در این پروژه نشان دادیم که می‌توان از این ویژگی به‌عنوان یک منبع استفاده کرد.

این گروه از برهم‌کنش میان الکترون و هزاران هسته بهره بردند. آن‌ها از لیزر برای سرد کردن هسته تا کمتر یک میلی‌کلوین استفاده کردند. پژوهشگران موفق شدند تا هزاران هسته را کنترل و دستکاری کنند و در نهایت از آن‌ها به‌عنوان کیوبیت استفاده کردند. در این تحقیق نشان داده شد که هسته در نقاط کوانتومی می‌تواند برای تبادل اطلاعات با الکترون استفاده شده و در نهایت از آن برای ذخیره‌سازی اطلاعات کوانتومی استفاده کرد.

آتاتور می‌گوید: به جای این که راجع به اسپین‌های منفرد هسته صحبت کنیم، ما با امواج اسپینی کار می‌کنیم که با لیزر قابل دسترسی هستند. این پدیده همانند موج مکزیکی در استادیوم است، شما نگران نیستید که چه کسانی دست خود را بالا می‌برند تا این موج ایجاد شود چرا که همیشه یک گروه با هم هماهنگ هستند تا همانند موج این موج مکزیکی را ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محاسبات کوانتومی فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانیتور گیمینگ جدید Asus چه مشخصاتی دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد مانیتور گیمینگ Asus ROG Strix XG27USC از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد و گواهی DisplayHDR 400 را دریافت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت Asus به تازگی از آخرین مانیتور گیمینگ خود به نام ROG Strix XG27USC رونمایی کرده است، این محصول دارای نمایشگر ۲۷ اینچی 4K IPS است که ۹۵ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد؛ همچنین، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد و از فناوری‌های ELMB Sync و G-Sync پشتیبانی می‌کند.

مانیتور گیمینگ Asus ROG Strix XG27USC گواهی DisplayHDR 400 را دریافت کرده است و از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد، قابلیت Dynamic Shadow Boost این محصول به روشن کردن نواحی تاریک در بازی‌ها کمک می‌کند، بدون اینکه بر قسمت‌های روشن‌تر تأثیر زیادی بگذارد.

پایه مانیتور گیمینگ جدید Asus به گونه‌ای طراحی شده است که فضای کمتری اشغال می‌کند، یک شیار نیز برای قرار دادن گوشی روی آن تعبیه شده است که دسترسی آسان به پورت USB-C مانیتور را آسان‌تر می‌کند، این پورت به همراه اتصالات HDMI 2.0 و DisplayPort 1.4 و همچنین جک هدفون ارائه می‌شود.

قیمت مانیتور گیمینگ Asus ROG Strix XG27USC تقریباً ۴۴۹ دلار ارزیابی شده است، البته زمان عرضه آن هنوز اعلام نشده است.

کد خبر 739241

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • مانیتور گیمینگ جدید Asus چه مشخصاتی دارد؟
  • ۵ ماه از جنگ گذشته و اسرائیل هیچ دستاوردی نداشته است
  • ویژگی‌ها و قابلیت‌های پردازنده‌های جدید اینتل
  • پردازنده‌های جدید اینتل چه قابلیت‌هایی دارند؟
  • بنیاد جهان، غیر مادی است/ حکمت، گمشده انسان