Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات و رکود حاکم بر بازار میوه و صیفی خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله، تقاضای چندانی برای خرید میوه تا ۲۷ اسفند در بازار وجود ندارد و این امر موجب شده است تا ثبات و آرامش در بازار برقرار باشد.

وی قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو پرتقال جنوب ۵ تا ۱۰ هزار، پرتقال خونی جنوب ۵ تا ۸ هزار، پرتقال خونی شمال ۴ تا ۸ هزار، پرتقال رسمی شمال ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، خرمالو ۷ تا ۱۱ هزار، انگور ۶ تا ۱۰ هزار و گریپ فروت توسرخ ۳ تا ۵ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، کیوی ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی زرد ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی قرمز ۵ تا ۱۱ هزار، موز ۹ تا ۱۱ هزار، نارنگی بندری ۹ تا ۱۶ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۵ تا ۱۰ هزار، نارنگی پیچ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و هندوانه ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از استمرار افزایش قیمت صیفی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه بخش عمده صیفی از جنوب کشور تامین می‌شود، از این رو گرانی همچنان بر این بازار حاکم است.

وی نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۶ هزار، پیاز زرد ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰، پیاز قرمز ۳ تا ۴ هزار، سیب زمینی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیر خشک ۵ تا ۱۳ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۰ هزار، هویج یک هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و لوبیا سبز ۶ تا ۸ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: قیمت هر کیلو کاهو پیچ سالادی ۳ تا ۵ هزار، کاهو رسمی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، کدو حلوایی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم سفید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۴ تا ۶ هزار، گوجه فرنگی بوته‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۸ هزار تومان است.

وی نرخ هر کیلو سبزی خوردن را ۳ تا ۵ هزار و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۳ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی، با توجه به برداشت و عرضه صیفی ظرف ۲۰ روز آینده از کرج، ورامین و اطراف تهران پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.

کارگر با اشاره به تاثیر ممنوعیت صادرات پرتقال و سیب در بازار بیان کرد: ممنوعیت صادرات سیب و پرتقال از ۱۵ اسفند تا حدودی بر تعادل قیمت در بازار تاثیر گذاشته است که انتظار می‌رود این روند در بازار ادامه یابد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان درباره آخرین وضع واردات نارنگی تصریح کرد: پیشنهاد واردات نارنگی برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت برای ایام عید به مسئولان وزارت صمت و جهاد کشاورزی داده شد، اما اینکه چه تصمیمی در این باره اتخاذ شده است، به ما ارتباطی ندارد و مسئولان ذی ربط باید پاسخگو باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی گفت: «این کار شرایط خاص خودش را دارد. شهرداری تهران برای تنظیم بازار و ایجاد ثبات خدمت گذاری بهتر، هم میادین تره بار و هم فرشگاه شهروند را دارد تا بتواند از تنش‌های حوزه بازار جلوگیری و خدمات را توسعه دهد.»

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: «اکنون بیش از ۵۵ درصد میوه و تره بار تهران توسط میادین تره بار توزیع می‌شود و اگر کوچکترین اتفاقی در این میادین رخ دهد عملا معیشت مردم آسیب می‌بیند.»

او در خصوص قرار داد واگن های چینی هم گفت که کارها در حال پیگیری و انجام هستند.

در حال تکمیل است...

کد خبر 846908 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

دیگر خبرها

  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول