Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم روبوکاپ دانشگاه تبریز در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا توانست موفق به کسب مقام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تیم روبوکاپ دانشگاه تبریز در هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا خوش درخشید.

این مسابقات که همه ساله در یکی از کشور‌های جهان برگزار می‌شود به نوعی عرصه‌ای برای به چالش کشیدن محققان در زمینه ربات‌ها را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فیرا تا به حال در کشور‌های استرالیا، برزیل، فرانسه، چین، کره جنوبی، انگلیس و ... به صورت سالیانه برگزار شده و پیشرفت چشمگیری داشته است.

این مسابقات با عنوان فیراکاپ آزاد ایران (Iran FIRA RoboworldCup Open) ۲۰۱۹ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. از میان ۲۴ رشته مسابقات رباتیک امسال، ۱۴ لیگ مربوط به بخش دانش‌آموزی و ۱۰ لیگ برای مسابقات بخش دانشجویی است.   «فیراکاپ آزاد ایران» با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، برگزار می‌شود و تیم‌های برتر این مسابقات می‌توانند در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۹ که سال جاری در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود، حاضر شوند.

لازم به ذکر است، تیم دانشگاه تبریز در این مسابقات با تیم Aura_VR در لیگ چالشی عبور از موانع، توانست مقام اول قهرمانی و همچنین مقام اول بهترین تیم شرکت کننده را کسب کند.

این تیم با ترکیب اشکان عبدالوش، امیر حداد جدیدی و رضا نوبهاری به سرپرستی فرناز ماهان، عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی گروه علوم کامپیوتر حضور داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسابقات جهانی رباتیک فیرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران صبح امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد.

این دوره از مسابقات به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته ملی ربوکاپ ایران، به میزبانی واحد علوم و تحقیقات از امروز (29 فروردین) تا 31 فروردین در کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران که با شعار «یادگیری؛ آینده روشن» برگزار می شود، بیش از هزار و 800 شرکت کننده در قالب 316 تیم در 24 لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است دکتر طهرانچی پس از افتتاح هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران، با حضور در سالن رقابت‌ها، از لیگ‌های در حال برگزاری بازدید و با دانشجویان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227465 برچسب‌ها محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ افتتاح شد
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ ایران با ۱۸۰۰ شرکت‌کننده آغاز به‌کار می‌کند