Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در کنار روستای ده چشمه شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری منطقه گردشگری به نام «پیر غار» وجود دارد که به‌واسطه داشتن آثار تاریخی و گردشگری فراوان و قرار گرفتن این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در کنار هم شهرت بسیار زیادی پیداکرده است.

پیر غار یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که هر سال مسافران بسیار زیادی در فصل‌های مختلف سال راهی این منطقه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود کتیبه‌های تاریخی یکی از مهمترین ظرفیت‌های این منطقه است که مسافران و گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.

منطقه گردشگری پیر غار نقش مهمی در افزایش ورود گردشگر و مسافر به شهرستان فارسان دارد

فرماندار شهرستان فارسان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه گردشگری پیر غار نقش مهمی در افزایش ورود گردشگر و مسافر به شهرستان فارسان داشته است.

مرداس طاهری بیان کرد: هم اکنون مسافران و گردشگران از استان‌های مختلف کشور از جمله اصفهان و خوزستان به این منطقه سفر می‌کنند.

فرماندار شهرستان فارسان اظهار داشت: شهرستان فارسان ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی دارد که جذب سرمایه گذار در این منطقه از مهمترین اهداف مسئولان شهرستان است.

طاهری تاکید کرد: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری از مهمترین اهداف مسئولان شهرستان است که این امر با ورود سرمایه گذار محقق می‌شود.

منطقه گردشگری پیر غار یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که مجموعه‌ای کامل از آثار تاریخی و طبیعی است مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه منطقه گردشگری پیر غار یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است، بیان کرد: این منطقه گردشگری مجموعه‌ای کامل از آثار تاریخی و طبیعی است.

مهرداد جوادی بیان کرد: این منطقه دارای جذابیت‌های گردشگری تاریخی و طبیعی از جمله کتیبه‌های تاریخی، چشمه‌های پر آب، آبشار فصلی و … است که هر سال مسافران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور راهی این منطقه می‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: وجود منطقه گردشگری پیر غار نقش مهمی در توسعه گردشگری روستای ده چشمه استان چهارمحال و بختیاری داشته است.

وی اظهار داشت: زیبایی روستای ده چشمه نیز از دیگر ظرفیت‌های این منطقه است که مسافران و گردشگران می‌توانند روستاگردی را نیز در این منطقه تجربه کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: منطقه نمونه گردشگری پیر غار در حال حاضر دارای امکانات گردشگری از جمله جاده آسفالته، پارکینگ، مسجد، نزدیکی به فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، سرویس بهداشتی و… است.

کد خبر 4567025

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری شهرکرد میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آبشار زیبای سرکور در منطقه آبریز دشمن‌زیاری شهرستان کهگیلویه با جاذبه‌ای منحصر به فرد چشم هر گردشگری و رهگذری را خیره می‌کند. این آبشار زیبا در حدود ۳۵ کیلومتری دهدشت و در مسیر جاده پاتاوه دهدشت یکی از ناب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط گردشگری شهرستان کهگیلویه به شمار می‌آید.
کنار این آبشار زیبا عظمت دست زیبای خداوند را می‌بینی که چنان چشمه‌سارانی کنار هم از دل زمین فوران می‌کنند که جان هر مسافر و رهگذری را آرامش می‌بخشد. استشمام هوای معطر و گل‌های سرخ بهاری و وجود صخره سنگ‌های زیبا بر زیبایی این منطقه بکر و جذاب دل هر گردشگری را معطوف این‌ همه زیبایی می‌کند. سیل مسافران کنار این آبشار زیبا خالق لحظه‌های شاد و مفرح و ماندگار را برای هر گردشگر به یادگار می گذارد.
عکاس: سبحان صیدالی 

دیگر خبرها

  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی