Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@08:25:05 GMT

رخنه هکرها از طریق فایل های فشرده

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۵۵۳۶

رخنه هکرها از طریق فایل های فشرده

به تازگی کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که کاربران نرم افزار فشرده سازی فایل‌های رایانه‌ای WinRAR در معرض خطرات امنیتی کیف پول ارزهای دیجیتال قرار دارند.

با توجه به افزایش روزافزون اهمیت امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، بسیاری از کارشناسان و پژوهشگرانی که در حوزه امنیت سایبری فعالیت و تحقیق می‌کنند، به بررسی آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در نرم افزار و سرویس‌های مختلف اقدام می‌کنند تا کاربران در فضای مجازی از احتمال نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی آنها مطلع شده و هم زمان شرکت‌های توسعه دهنده نرم افزارهای مذکور نیز به برطرف کردن مشکل امنیتی مربوطه بپردازند و یک نسخه به روزرسانی جدید از آن را تهیه و منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت هکرنیوز حاکی از آن است که یک آسیب پذیری و حفره امنیتی جدید در نرم افزار WinRar که برای فشرده سازی فایل‌های رایانه‌ای به کار برده می‌شود، پیدا و کشف شده است که امنیت سایبری و حریم خصوصی کاربرانی که از کیف پول ارزهای مجازی استفاده می‌کردند، را به مخاطره می‌اندازد و راه را برای نفوذ و ورود هکرها و مجرمان سایبری باز می‌کند تا به اطلاعات و داده‌های موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند.

نرم افزار WinRar که یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های مبتنی بر ویندوز است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل، فایل‌های موردنظر خود را کوچک و فشرده کنند تا برای ارسال در ایمیل یا از طریق بلوتوث و غیره با مشکل بزرگ بودن حجم فایل مربوطه مواجه نشوند.

با توجه به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان، کیف پول‌های مجازی نیز از استقبال بی نظیری از سوی کاربران و مؤسسات مالی مختلف برخوردار شده‌اند که البته همواره مساله امنیت آنها یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی آن به شمار می رفته است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته، از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقا امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده اند دستگیر و به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده شأن معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم جهت شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا می‌باشد، افزود: برابر رصدهای صورت گرفته و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است.

رئیس پلیس فتای فراجا خبر داد: تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

سردار مجید با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچ گونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نگردیده است؛ یکی از شگردهای این افراد را واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته عنوان کرد.

رئیس پلیس سایبری کشور خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع کرده اند لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

این مقام مسئول گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک؛ افراد می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

کد خبر 6086445

دیگر خبرها

  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی