Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:47:56 GMT

تخلف شهرداری قزوین در واگذاری املاک

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۷۶۴۷

تخلف شهرداری قزوین در واگذاری املاک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،سید منیره قوامی سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۱ اسفند گفت: در بررسی لایحه شهرداری مشخص شد که فقط یک ملک از ۹ ملک شهرداری برای واگذاری و اجاره به موسسات و سمن‌ها از شورا مجوز دارد.

وی افزود: همچنین در این جلسه اعضای شورامصوب کردند که در سه مورد دیگر، به دلیل این‌که از سال‌ها قبل این قرارداد‌ها بسته شده است واگذاری ادامه یابد و ۵ ملک دیگر هم که قرارداد آن‌ها اخیرا منعقد شده است شهرداری باید ظرف مدت سه ماه این املاک را پس گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید منیره قوامی با بیان اینکه طبق قانون، املاک شهرداری چه در خرید و فروش و چه در اجاره لزوما باید مصوبه و تایید شورا را داشته باشد گفت: نکته‌ای که از سوی نماینده شهرداری در صحن مطرح شد این بود که بعضی از این املاک به توصیه برخی از اعضا واگذار شده است، اما در این صورت هم شهرداری موظف است که روال قانونی آن را طی کند.

وی افزود: شورای شهر به عنوان نماینده مردم ممکن است در جهت رفاه و حل مشکلات مردم و موسسات که به مردم خدمت رسانی می‌کنند توصیه‌هایی داشته باشد، اما این توصیه‌ها به معنی این نیست که شهرداری بدون مجوز شورا و انجام فرآیند قانونی املاک را واگذار کند.

این عضو شورای شهر قزوین درباره برخورد با تخلفات شهرداری که محدود به این لایحه نمی‌شود گفت: دیدگاه اعضای شورا درباره تخلفات شهردرای متفاوت است، این طور نیست که همه اعضا در مورد این تخلفات اتفاق نظر داشته باشند.

قوامی افزود: برخی از اعضا معتقدند باید حداقل اختیارات به شهرداری تفویض شود تا بتواند در انجام وظایف خود با موانع قانونی مواجه نشود و برخی دیگر معتقدند تخلفات انجام شده آن‌قدر اهمیت ندارد که بحث طرح سوال از شهرداری مطرح شود و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: درست است که اکثریت شورای شهر پنجم از یک جریان سیاسی خاص است و حتی شهردار هم منتسب به این جریان است، اما اعضا نباید چشم بر واقعایت بپوشاند و گفته شود، چون شهردار از ماست تخلفات شهرداری را در نظر نگیریم، اگر این‌گونه عمل کنیم خیانت به رای مردم است.

انتهای پیام/گ

برگزاری جلسه علنی شورای شهر قزوین 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه‌یافته کنار برنامه‌ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به‌طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است