Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@15:49:05 GMT

400هزار زندانی در کشور واکسن هپاتیت زده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۹۰۸۲

400هزار زندانی در کشور واکسن هپاتیت زده‌اند

به گزارش ایرنا دکتر رشید رمضانی،سه‌ شنبه در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: هپاتیت بیماری است خطرناک تر از ایدز که بهترین راه درمان آن پیشگیری است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر درصدی از افراد در ایران ناقل بیماری هپاتیت B وC هستند که دولت برای درمان این تعداد هزینه های هنگفتی را متحمل شده است.
رمضانی بیان کرد: 28 میلیون نفر در کشور برای بیماری هپاتیت واکسینه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یک بیمار هپاتیت می تواند به طور متوسط 12 نفر را مبتلا کند.
رمضانی با اشاره به شیوع این بیماری در کشور گفت: در حال حاضر در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر مبتلا به هپاتیت B و 200 هزار نفر مبتلا به هپاتیت C هستند.
وی عنوان کرد: با تولید داخلی داروی هپاتیت در ایران فرصت طلایی ایجاد شده است که می توان بامصرف این دارو تا 95 درصد بیماری را کنترل و از پیشروی آن جلوگیری کرد.
وی با اشاره به رویکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی جهرم در راه‌اندازی مرکز مشاوره و درمان هپاتیت در شهرستان جهرم گفت: با همکاری 14 دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق به راه‌اندازی مرکز درمان و مشاوره هپاتیت شده‌ایم که رویکرد بسیار خوبی برای پیشگیری و کنترل این بیماری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این جلسه گفت: پیشگیری رکن اول درمان است و این امر باعث کاهش هزینه‌های گزاف در درمان می‌شود.
دکتر محمد رحمانیان افزود: با ایجاد شرایط مناسب در حوزه سلامت، پیشگیری و کنترل بیماری‌های خطرناکی چون هپاتیت می‌توان سلامت جامعه را تضمین کرد و دانشگاه علوم پزشکی جهرم تمام رویکرد خود را بر این مهم خواهد گذاشت.
رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه از فعالیت‌های انجام شده در جهرم در برنامه ملی حذف هپاتیت بازدید کردند.
هدف از این بازدید حذف بیماری هپاتیت در شهرستان جهرم و تصمیم بر راه‌اندازی مرکز مشاوره هپاتیت در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اعلام شد.
هپاتیت، التهاب کبد است. التهاب باعث درد و تورم خواهد شد.عوامل ایجاد کنندهٔ هپاتیت متعدد هستند. هپاتیت عمدتاً توسط یکی از 6 ویروس هپاتیتی ( E,D,C,B,A یا G ) ایجاد می شود.
عامل ایجاد کنندۀ هپاتیت هر چه باشد باعث التهاب کبد خواهد شد و کارکرد آن را مختل خواهد کرد. فقدان خونرسانی به کبد، سم، اختلالات خودایمنی، مصرف افراطی الکل، آسیب به کبد و مصرف بعضی داروهای خاص نیز می تواند باعث هپاتیت شود.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 / 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تورم دارو دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ویروس 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص( در تمام تخصص‌ها)کمبود وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید محبی در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم، همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت:  یک هزار و 520  تخت در بیمارستان‌های دولتی قم وجود دارد و بر اساس سرانه یک هزار  تخت درمانی در بیمارستان‌های دولتی قم کمبود وجود دارد.
 
وی افزود:  سرانه پرستار در قم یک و یک‌دهم پرستار به‌ازای هر تخت است، اما ایدئال یک و  چهار‌ دهم پرستار به ازای هر تخت نیاز  است که بر اساس این حدود  450 پرستار نسبت به هر تخت در استان قم کمبود وجود دارد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص در تمام تخصص‌ها کمبود وجود دارد و حدود 200 متخصص و بیش از 300 پزشک عمومی کمبود در قم وجود دارد.
 
 محبی عنوان کرد: در خصوص وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان و پرستاران باید گفت اگر مطالبات ما وصول شود همه مطالبات کادر درمان پرداخت خواهد شد 250 میلیارد تومان بدهی به پزشکان و پرستاران وجود دارد؛ اما بیش 400 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات داریم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: پیگیری زیادی برای وصول مطالبات انجام شده است و اولین پولی که به علوم پزشکی استان قم واریز شود مطالبات پزشکان و پرستاران را پرداخت خواهیم کرد، با این شرایط اداره‌کردن بیمارستان‌ها سخت است بیشترین مطالبه دانشگاه علوم پزشکی از تأمین اجتماعی است که آنها هم می‌گویند دولت مطالبات آنها را نداده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های قم وجود دارد، بیان کرد: پیگیری‌های زیادی  از وزارت بهداشت و درمان انجام دادیم؛ اما چون قم نزدیک تهران است، اعلام می‌کنند استان قم در اولویت تخصیص و سهمیه پزشک متخصص نیست و پزشکان متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
 
 محبی خاطرنشان کرد: بیشترین متخصصان بانوان هستند در سال گذشته 27 متخصص به قم اختصاص داده شد که 19 متخصص خانم بودند که نصف این متخصصان خانم بنا به دلایلی از جمله زایمان نتوانستند در چرخه درمان قم باقی بمانند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در بحث برخورد با زیرمیزی‌ها، علوم پزشکی تنها مرجع رسیدگی نیست، گفت: برخورد با زیرمیزی پزشکان روند پیچیده‌ای دارند در گذشته تعدادی پزشک که در گرفتن زیرمیزی حرفه‌ای بودند به مقام قضایی معرفی شد که هر 6 نفر تبرئه شدند؛ چون شاکی خصوصی نداشتند. همچنین 6 پزشک که گرفتن زیرمیزی آنها برای دانشگاه علوم پزشکی محرز شده بود از بیمارستان‌های دولتی قم اخراج شدند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران