Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@23:21:24 GMT

150 طرح بازسازی حرم ائمه اطهار درعراق اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۹۹۳۹۳

150 طرح بازسازی حرم ائمه اطهار درعراق اجرا شد

به گزارش ایرنا، حمید افضلی روز چهارشنبه درحاشیه برگزاری جشنواره نشان محبت در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: طرح توسعه در حرم‌های مطهر درعراق دردستور کار ستاد بازسازی قرار گرفته که صحن حضرت زهرا (س) از آن جمله است.
وی بیان کرد: صحن حضرت زهرا (س) به‌عنوان بزرگترین پروژه عمرانی سرپوشیده جهان اسلام درعراق پس از 6 سال کار اکنون رو به پایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افضلی ادامه داد: صحن حضرت زهرا (س) در کنار حرم حضرت امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف قرار دارد که با تکمیل این پروژه ظرفیت حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف 20 برابر نسبت به گذشته افزایش می‌یابد که این روند در تاریخ توسعه حرم ها بی سابقه است.
وی افزود: در کربلا نیز عملیات اجرایی طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با 156هزار متر مربع مساحت آغاز شده که تکمیل آن ظرفیت حرم را 14 برابر می کند.
افضلی یادآور شد: در سامرا نیز طرح توسعه حرم امامین عسکریین(ع) با خرید املاک اطراف حرم آغاز شده است.
افضلی افزود: در کاظمین عملیات طرح توسعه امامین جوادین (ع) در قالب احداث صحن‌‌های امام رضا (ع) و حضرت صاحب‌ الزمان (عج) در دست اجراست.
وی در ارتباط با نقش کمک‌های مردمی در بازسازی و توسعه عتبات عالیات گفت: لازمه اصلی پروژه ها کمک های مردمی است و بدون این ظرفیت طرح ها محقق نمی شود.
افضلی اظهار داشت: سرانه کمک های مردمی در استان هایی که محرومیت بیشتری داشتند بسیار بالاست طوریکه که خراسان جنوبی بالاترین سرانه کمک مردمی را دارد ولی از لحاظ توسعه در وضعیت پایینی است.
وی ادامه داد: استان بوشهر نیز در این زمینه از استان های فعال کشور است و تاکنون پروژه های ارزشمندی را اجرایی کرده است.
افضلی افزود: ساخت نیم ضریح های قمر بنی هاشم(ع)، خیمه‌‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر نماد ارادت مردم این استان به اهل بیت را برای همیشه در کربلا جاودانه کرده است.
6043/7212
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام علی جهان اسلام حضرت زهرا خراسان جنوبی نجف اشرف 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۹۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند گفت: امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت: در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • ائمه جماعات با جهاد تبیین، ارزش آب و برق را تشریح کنند
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم