Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر هیات پذیرش بورس گفت: علت اصلی محدود شدن ورود شرکت های جدید در سال 97، توجه به کیفیت به جای کمیت در پذیرش شرکت‌ها، تغییر برنامه های سهامدار عمده و لزوم رعایت برخی مقررات از جمله ارائه تضامین و تعهدات در سپرده گذاری مرکزی بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «اسماعیل درگاهی» مدیر هیأت پذیرش بورس تهران امروز (چهارشنبه) در نشست خبری سومین عرضه اولیه سهام تامین سرمایه در بورس تهران اظهار داشت: با وجود اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود امسال 12 عرضه اولیه در بورس انجام شود، اما شمار آنها در نهایت به 6 عرضه کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امروز علاوه بر عرضه اولیه سهام تامین سرمایه نوین در بورس، پذیره نویسی یک هزار میلیارد تومانی اوراق اجاره مبتنی بر سهام،‌ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز انجام شد.
«ولی نادی قمی» مدیرعامل تامین سرمایه نوین نیز در این نشست گفت: اگرچه برای تامین مالی های بزرگ نمی توان نقش دولت را حذف کرد، اما میزان تامین مالی های انجام شده توسط بخش خصوصی در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه تامین مالی کسب و کارهای کوچک باید صبور بود، اضافه کرد: روند سودآوری تامین سرمایه ها در سال آتی افزایش می یابد.
مدیرعامل تامین سرمایه نوین ادامه داد: برنامه افزایش سرمایه تامین مالی در سال آتی در دستور کار است که از طریق مطالبات و آورده نقدی سهامداران انجام می شود.
به گزارش ایرنا، امروز (چهارشنبه) در ششمین عرضه اولیه بورس در سال 97، حدود 10 درصد از سهام شرکت «تامین سرمایه نوین» در بورس عرضه شد.
این شرکت به عنوان پانصد و بیست و پنجمین شرکت پذیرفته شده در بورس به شمار می رود که با ورود آن به ارزش بازار بورس نیز 15 هزار و 400 میلیارد ریال افزوده شد.
این شرکت در بخش «فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی» گروه«فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی» و طبقه «فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی طبقه بندی نشده درجای دیگر» قرار گرفت.
اقتصام**2022**9189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عرضه اوليه بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود.

خبرهای رسیده از سازمان بورس حاکی است ۲۰۰ عرضه اولیه در دستور کار این سازمان قرار دارد که فراینده بررسی شرکت‌ها هم اکنون در حال انجام است و به محض اینکه شرایط بورس به ثبات رسید این عرضه‌ها به ترتیب تا پایان سال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس