Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی پروژه یکهزار هکتاری کمربند سبز و احداث مجتمع گل و گیاه در منطقه عین 2 اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: مطالعه احداث کمربند سبز اهواز در سال 1373 به مساحت هفت هزار و 200 هکتار انجام شد.
وی ادامه داد: این پروژه تا سال 1390مسکوت ماند و در این سال از محل اعتبارات شهرداری اهواز یکهزار هکتار نهال در کمربند اهواز کاشته شد که اکنون 800 هکتار آن پابرجاست و 200 هکتار آن از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کتانباف گفت:پارسال اقداماتی برای توسعه و تکمیل کمربند سبز اهواز از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد که امسال از محل اعتبار مقابله با گرد و غبار 150 میلیارد ریال از صندوق ذخیره ملی به این منظور اختصاص یافت.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کمربند سبز اهواز را یکهزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود:کار کاشت نهال در یکصد هکتار از کانون های گرد و غبار در شرق اهواز که در اختیار یک نهاد نظامی است، از هفته گذشته آغاز شده است.
شهردار اهواز گفت:در صورت همکاری نهادها و دستگاه های مربوطه تا اواسط اردیبهشت نهال ها در کمربند سبز اهواز کشت می شوند.
وی ادامه داد:شرکت های آلاینده مانند نفت، صنایع فولاد، شهرک های صنعتی، آب و برق و برق منطقه ای موظف به کاشت نهال هستند و وظیفه شهرداری نیز نگهداری از این نهال ها است اما به دلیل انجام نشدن کار توسط این صنایع، شهرداری اقدام به کاشت نهال می کند.
کتانباف درخصوص گونه های گیاهی کاشته شده نیز گفت: کنار، زیتون، آکالیپتوس، کنوکارپوس و کهور از گونه های کاشته شده در کمربند سبز اهواز هستند.
بنابراین گزارش طرح کمربند سبز اهواز در سال 90 آغاز شد و مقرر بود در مدت 2 سال هفت هزار و 200 هکتار به فضای سبز اهواز افزوده شود با این وجود پس از گذشت هفت سال تنها 800 هکتار از آن انجام شده است.
9887/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برق زمین سازمان حفاظت محیط زیست فولاد گرد و غبار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲۰ هزار متر مربع زمین‌خواری در اراضی شهرستان مرکز استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان، اظهار داشت: در پی خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی واقع در یکی از محلات شهرستان مرکز استان ماموران امنیت اقتصادی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم قضایی، در معیت کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان از زمین تصرف شده بازدید و پس از تایید تصرف غیرمجاز زمین مذکور، 2 هکتار را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف را بیش از 36 میلیارد ریال برآورد کردند که در این راستا یک نفر شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

جلیلیان در خاتمه از هموطنان خواست: در صورت مشاهده هر گونه زمین‌خواری (تصرف اراضی ملی و شهری) موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد / جلوگیری از زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان
  • کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان
  • ادامه روند کمک به تکمیل طرح دفع آب‌های سطحی کلانشهر اهواز
  • (عکس) گروه‌بندی یورو ۲۰۲۴ تکمیل شد؛ لیست تیم‌ها را ببینید!
  • انجام بیش از ۸۶۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر یزد
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • زلزله‌ ۴.۵ ریشتری سالند را لرزاند
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • نهال هلوی اصلاح شده با ۱۰۰ تن باردهی در هکتار