Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین عباس آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استانی شدن انتخابات را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اجرای صحیح این طرح و افزایش مشارکت مردم در انتخابات، نیازمند اتخاذ تدابیر و مطالعات جدی است.
وی از از ایرادهای وارده به استانی شدن انتخابات مجلس را نیز کاهش توجه نمایندگان به شهرستان ها و عدم پیگیری مسایل شهرستانی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس آبادی افزود: برگزار شدن انتخابات به شکل استانی، ممکن است رسیدگی به مشکلات شهرستان ها را با مشکل مواجه کرده و اینکه نمایندگان به کلیت استان بیشتر توجه کنند که این موضوع یک عیب محسوب می شود.
وی باز شدن دست نمایندگان برای دخالت در بحث انتصابات و جابجایی مدیران استانی را از دیگر ایرادهای وارد شده به این طرح دانست و اضافه کرد: ممکن است بدنبال اجرای این طرح، نمایندگان در مسیر انتصابات صحیح و بکارگیری مدیران استانی توسط مسئولان دولتی، اختلال ایجاد کنند.
این فعال سیاسی، اجتماعی با بیان اینکه بزرگترین نقص وارد شده بر طرح استانی شدن انتخابات مجلس، احتمال ایجاد شکاف های قومی، مذهبی در استان هایی مانند کردستان است، یادآور شد: این احتمال وجود دارد که با اجرای این طرح، در بحث انتخاب نمایندگان، برخی از اقشار مردم توجه به مسایل مذهبی و قومی را جایگزین شایسته سالاری و صلاحیت های علمی و اخلاقی کنند.
مجلس طرح قانون انتخابات را که شامل استانی شدن انتخابات است را در دستور کار خود قرار داد که کلیات آن به تصویب وکلای ملت رسید و در حال حاضر وارد بررسی جزییات آن شده‏اند. دولت هم لایحه جامع انتخابات را به مجلس فرستاد تا هم راستا با طرح مورد بررسی در مجلس به رای نمایندگان برسد.
7355/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انتخابات انتخابات مجلس قانون لایحه استانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند

نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا وسیما منصوب و معرفی شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در احکام جدیدی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی و امیر قطبی را به عنوان نمایندگان قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی منصوب و معرفی کرد.

اعضای ناظر در شورای نظارت بر صدا و سیما انتخاب شدند

پیش از این حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق و محمدجواد لاریجانی به عنوان نماینده‌های قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا وسیما حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد