Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@10:40:17 GMT

انصراف مالک باشگاه ملوان از ادامه تیمداری

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۰۱۰۶۱

انصراف مالک باشگاه ملوان از ادامه تیمداری

مالک ۷۰ درصد سهام باشگاه ملوان از ادامه تیمداری انصراف داد.

به گزارش مشرق، محمد رفیع‌نیا مالک ۷۰ درصد سهام باشگاه ملوان امروز از سمت خود انصراف داد و اعلام کرد حاضر است تمامی سهام خود را دو دستی به مردم شهر انزلی تقدیم کند.

منبع: فارس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه حسین فریدون گام دوم انقلاب وعده های روحانی انصراف مالک باشگاه ملوان بندر انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۰۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها

صادق رئیسی‌کیا کارشناس حقوقی درباره اینکه  گفته می‌شود بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند و نمی‌توانند سهام سرخابی‌ها را خریداری کنند، اظهار کرد: اطلاعیه عرضه سهام در ۲۷ اسفندماه نشان می‌دهد ۵۱ درصد سهم کنترلی و مدیریتی دارد مالکیتش واگذار می‌شود. صحبت این است که  احتمالا بانک‌ها در عرضه سهام سرخابی‌ها شرکت کنند و خریدار سهام ۵۱ درصدی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال باشند.

او درباره اینکه وضعیت ۱۰ درصد سهام سرخابی‌ها که از قبل عرضه شده بود، چیست افزود: ۱۰ درصد سهام سرخابی‌ها از طریق افزایش سرمایه  عرضه شده بود که از طریق هواداران و جمعی از  دوستداران این ۲ باشگاه خریداری شد. ۵۱ درصد سهامی که اکنون قرار است عرضه شود و ۱۰ درصد هم قبلا عرضه شده است و در مجموع ۶۱ درصد سهام واگذار می‌شود.

رئیسی کیا تصریح کرد: در مورد اینکه بانک‌ها می‌توانند بنگاه داری کنند و باشگاه‌ها هم بنگاه هستند.  قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در سال ۹۴ از سوی مجلس مصوب شد که ماده ۱۶ این قانون به ویژه بند ب تاکید می‌کند که همه بانک ها، بنگاه‌ها و شرکت‌های تحت مالکیت و مدیریت خود را باید واگذار کنند و نمی‌توانند بنگاه جدیدی را دایر کنند مگر اینکه موارد خاص و بحث‌های توصیه‌ای و مناطق محروم باشد در آن موارد می‌توانند بانک‌ها سرمایه گذاری کنند و اگر بنگاهی دارند اداره کنند.

کارشناس حقوقی درباره اینکه نمی‌توانیم باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به بانک‌ها واگذار کنیم، گفت: ماده ۱۶ رفع موانع تولید رقابت پذیر از سال ۹۴ بانک‌ها را از بنگاه داری منع کرده است، اما از همان سال تاکنون می‌بینیم که بانک‌ها گروه مالی دارند و در ذیل گروه مالی خود شرکت‌های متعددی دارند که تاکنون خیلی از آنها واگذار نکردند. قانون جریمه و ضامن اجرا  برای بانک‌هایی در نظر گرفته که شرکت‌های خود را واگذار نمی‌کنند و باید مالیات را به نرخ بیشتری  بپردازند و نظارتش هم با بانک مرکزی است؛ بنابراین اگر در روز عرضه سهام حتی در صورتی یک بانک بیاید و سهام سرخابی‌ها را خریداری کند، تخطئی از قانون به حساب می‌آید، چون طبق قانون بانک‌ها  از بنگاه داری منع شدند، اما ضمانت اجرایش این نیست که معامله فسخ و یا بی اعتبار شناخته شود.

او خاطر نشان کرد:  معامله  عرضه سهام به بانک‌ها انجام می‌شود، اما شاید بانک مرکزی اشکالاتی  را وارد کند از جهت اینکه چرا بانک‌ها بنگاه داری کردند و یا از بانک‌ها ایراد بگیرند که شما بودجه امسال خود را بسته بودید. بانک‌ها باید مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان  برای ضمانت نامه بدهند و به اضافه مبلغی که باید در روز عرضه برای خرید سهام  پرداخت کنند و ۱۰ درصد آن را نقدی بدهند و مابقی آن را در ۶ سال و هر سال ۲ قسط پرداخت کنند و  هر بانکی که خریدار سهام پرسپولیس یا استقلال باشد، این مبلغ را  در بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی نکرده است. بازرس قانونی، مجمع و نهاد‌های ناظر اشکالاتی را  وارد  می‌کنند.

رئیسی کیا درباره اینکه  بانک‌ها در صورت برگزار نشدن مجمع می‌توانند به عنوان خریدار  سهام سرخابی‌ها حضور پیدا کنند، گفت: بله، ممکن است مجمع به هیئت مدیره ایراد بگیرد از جهت اینکه بدون مصوب و بودجه سهام خریداری کرده است، اما منتهی هیئت مدیره آن بانک می‌تواند  مجمع خود را قانع کند که این خرید ضرورت داشته است و جنبه و صرفه اقتصادی داشته در آن صورت مجمع می‌تواند عدول کند و برخوردی در این مورد با هیئت مدیره نکند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • واکنش کارشناس حقوقی درباره منع خرید سهام سرخابی ها از سوی بانک‌ها
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • بحث در مورد نداشتن عید نوروز به خاطر جنگ غزه/ علی مطهری: به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم/ هادی سروش: حرف آقای مطهری قابل قبول نیست؛ احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر است
  • پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
  • قیمت سرخابی‌ها اعلام شد؛ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • سهام پایه سرخابی‌ ها برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس برای واگذاری اعلام شد
  • سهام پایه سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال
  • تارتار برای بهترین رتبه تاریخ نقشه کشید (عکس)